معرفی و دانلود کتاب عادت مربیگری: کمتر صحبت کنید، بیشتر بپرسید و شیوه مدیریت و رهبری‌تان را برای همیشه تغییر دهید

عکس جلد کتاب عادت مربیگری: کمتر صحبت کنید، بیشتر بپرسید و شیوه مدیریت و رهبری‌تان را برای همیشه تغییر دهید
قیمت:
۶۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب عادت مربیگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عادت مربیگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عادت مربیگری: کمتر صحبت کنید، بیشتر بپرسید و شیوه مدیریت و رهبری‌تان را برای همیشه تغییر دهید

مایکل بونگی استانیر در کتاب عادت مربیگری، شما را با هفت پرسش مهم و اساسی در رابطه با توسعه‌ی فردی و توسعه‌ی کسب‌وکار مواجه می‌کند. او در کتاب عادت مربیگری مسائل مهم و اصولی را در زمینه‌های مختلف با نگاه جزئی و ریزبین به مدیران و کارمندان و حتی افراد عادی ارائه کرده است. عناوین مطرح شده‌ی نویسنده، می‌تواند نگاهی نو و در نتیجه روشی نو در رفتار سازمانی و فردی شما ایجاد کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فردی در محیط‌های کاری و در ارتباط با افراد مختلفی که روزانه در جامعه با آن‌ها مواجه می‌شویم، میزان تاثیرگذاری هر فرد است. استانیر، کتاب حاضر را با لحنی شوخ‌طبعانه و حرفه‌ای برای آن دسته از افرادی که به تاثیرگذاری صحیح و عمیق در زندگی شخصی و محیط کاری خود نیاز دارند نوشته است.

درباره‌ی کتاب عادت مربیگری

کتاب عادت مربیگری 7 پرسش اساسی را در رابطه با مهارت مربیگری در بردارد که هدف از طرح این سوالات، تبدیل شدن به یک فرد مناسب برای رهبری و مدیریت عادات روزانه است. در این کتاب علاوه‌بر نگاه به تجربیات و دانش گذشتگان در این زمینه، تحقیقات نوین مبتنی بر علوم اقتصاد و اعصاب رفتاری نیز استفاده شده است. مایکل بونگی استانیر (Michael Bungay Stanier) در تلاش است که توصیه‌های عملی را تبدیل به عادت‌های عملی کند که در این مسیر موفق هم بوده است. فروش بیش از یک میلیون نسخه از این اثر در سراسر جهان نشان می‌دهد که این نویسنده در کتاب عادت مربیگری توانسته به هدفش برسد. مایکل استانیر تحقیقات خود را برای نگارش کتاب عادت مربیگری (The coaching habit) را بر اساس تجربه‌ی آموزش بیش از ده هزار مدیر در سراسر دنیا انجام داده است. درونمایه‌ی اصلی این کتاب را می‌توان صحبت کردن کمتر و سوال پرسیدن بیشتر در نظر گرفت؛ زیرا هدف نهایی در هر هفت پرسشی که نویسنده آن را طراحی کرده، رسیدن به همین درونمایه است.

معرفی و دانلود کتاب عادت مربیگری

مدیرانی که در طول این دوره‌ها همراه این نویسنده‌ بوده‌اند، معتقدند کوچینگ یک هنر است و صحبت کردن راجع به آن بسیار آسان‌تر از عمل کردن به آن است. نویسنده از اهمیت پرسش و شیوه‌ی درست پرسیدن با این زاویه‌ی دید صحبت می‌کند که اگر برای کارمندان خود آموزش درست پرسیدن را ارائه دهید، تاثیرات خیلی مثبت‌تری خواهید دید تا نسبت به زمانی که فقط توضیه و مشورت را برای کارمندان خود در نظر بگیرید!

هدف نویسنده در این کتاب ایجاد فرصت برای مخاطبان است. به این معنی که مخاطب نگاهی نو به اشتباهات خود داشته باشد زیرا او در این کتاب با ارائه هفت پرسش ثابت می‌کند که پیدا کردن راه‌حل دقیقا در دل اشتباهات افراد است. پس از پیدا کردن راه حل اصلی حالا شما می‌توانید آن را تبدیل به یک عادت روزانه و همیشگی کنید. این کتاب به واسطه‌ی ارائه اصول نوین در کوچینگ توانسته میان مدیران سازمان‌های کوچک و بزرگ و همچنین افراد عادی بسیار مورد توجه واقع شود. کتاب عادت مربیگری به ترجمه‌ی هدا پری‌زاده توسط نشر آموخته به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب عادت مربیگری

  • هوش، شوخ طبعی، بیان و تسلط مایکل به مهارت مربیگری در این کتابچه راهنمای درخشان، می‌تواند برای هر شخصی کمک‌کننده باشد. من بیش از چهل سال در این عرصه تجربه دارم اما کتاب عادت مربیگری توانست نکات مهم و باارزشی را برای من به‌وجود بیاورد. (دیوید آلن، نویسنده کتاب انجام کارها)
  • کتاب عادت مربیگری، همزمان با اینکه حس شوخ‌طبعی و خنده دارد، در علم رفتار و توسعه فردی نوین سیار هوشمندانه پیش می‌رود. این کتاب کمک شایان توجهی به زندگی شخصی و کاری من کرده است. (جیمز اسلزاک، مدیر اجرایی استراتژی، نیویورک تایمز)
  • برای تبدیل شدن به یک رهبر بهتر چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ مایکل این سوال را می‌پرسد و با ارائه هفت سوال متفکرانه به رهبران مشتاق که عادات رهبری آنها را تغییر می‌دهد، پاسخ می‌گوید. این کتاب مملو از سوالات، ایده‌‍ها و ابزارهای کاربردی، مفید و جالب است که هر کسی را راهنمایی می‌کند. (دیو اولریش، نویسنده کتاب چرایی کار و کد رهبری)

کتاب عادت مربیگری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که تمایل دارند عادت خود را تغییر داده و به یک امر مستمر و روزانه تبدیل کنند، بسیار مفید است.

در بخشی از کتاب عادت مربیگری: کمتر صحبت کنید، بیشتر بپرسید و شیوه مدیریت و رهبری‌تان را برای همیشه تغییر دهید می‌خوانیم

«چی می خوای؟»

بدیهی است همه می‌دانند برعهده‌گرفتن مسئولیت آزادی خود دشوار است. بلاک ارتباطی را بالغانه می‌داند که در آن «با علم به اینکه شاید پاسخ منفی بگیرید، درخواستتان را بیان کنید.» به همین دلیل، پرسش ساده و در عین حال نیرومندِ «چی می‌خوای؟» را وسط این کتاب آورده‌ام. گاهی به آن می‌گویم پرسش ماهی قرمز، چون اغلب بعد از آن، طرف مقابل کمی چشم‌هایش را باباغوری و دهانش را بی‌صدا باز و بسته می‌کند. در اینجا می‌گوییم چرا پاسخ‌دادن به این پرسش این‌چنین دشوار است. اغلب، نمی‌دانیم به‌راستی چه می‌خواهیم. حتی اگر به پرسش «واقعاً چی می‌خوای؟» سریع پاسخ دهیم، روند صحبت‌کردنمان کند می‌شود.

ولی حتی هنگامی که می‌دانیم چه می‌خواهیم، اغلب دشوار است چیزی را که ته‌ِ تهِ دلمان هست، بر زبان آوریم. بهانه‌ای دست‌وپا می‌کنیم که درخواستمان را بیان نکنیم؛ می‌گوییم حالا زمان مناسبی برای بیانش نیست یا طرف مقابل بی‌گمان، پاسخ منفی می‌دهد یا به خودمان می‌گوییم: «مگه کی هستی که به خودت اجازهٔ چنین درخواست گستاخانه‌ای رو می‌دی؟» اغلب، خواسته‌هایمان را به زبان نمی‌آوریم.

ولی حتی وقتی که می‌دانیم چه می‌خواهیم و شهامت کافی را برای بیان خواسته‌مان داریم، دشوار است راهی برای به‌وضوح شنیده و فهمیده‌شدن خواسته‌مان پیدا کنیم. گاهی این گناه خودمان است. راهی پیدا کرده‌ایم که خواسته‌مان را در لفافه بیان کنیم؛ یا امیدهای کم‌اهمیت‌تر دیگر حواسمان را از خواستهٔ واقعی‌مان پرت کرده‌ است؛ یا گمان کرده‌ایم اشاره‌های مبهممان کافی بوده‌ است؛ یا اظهارنظر کمی عقده‌ای‌مان را کافی دانسته‌ایم. گاهی گناه شنیده‌نشدن خواسته‌هایمان بر عهدهٔ افرادی است که خواسته‌مان را با آن‌ها در میان گذاشته‌ایم. این افراد دنبال اهداف خودشان‌اند یا سوگیری تأییدی‌شان باعث می‌شود بین چیزی که می‌شنوند با آنچه ما می‌گوییم، زمین تا آسمان فرق بگذارند یا تظاهر به گوش‌دادن کنند و در واقع، هیچ توجهی به حرف‌هایمان نکنند.

فهرست مطالب کتاب

باید عادت مربیگری داشته باشید
چگونگی پرورش عادت
1. پرسش به جریان اندازنده: «داری به چی فکر می کنی؟»
2. پرسش ودچ
3. پرسش متمرکزکننده
ترکیب نیرومند پرسش های یک و دو و سه
4. پرسش مبنا
5. پرسش تنبل‌ها
6. پرسش راهبردی
7. پرسش یادگیری
نتیجه گیری
گنجینه ای از چیزهای شگفت انگیز دیگر
عادت مربیگری را به سازمانتان ببرید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عادت مربیگری: کمتر صحبت کنید، بیشتر بپرسید و شیوه مدیریت و رهبری‌تان را برای همیشه تغییر دهید
نویسنده
مترجمهدا پری زاده
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-622-6650-65-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عادت مربیگری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عادت مربیگری

برای دریافت کتاب عادت مربیگری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.