معرفی و دانلود کتاب طراحی مناظر زیبا

عکس جلد کتاب طراحی مناظر زیبا
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی مناظر زیبا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی مناظر زیبا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی مناظر زیبا

دایان رایت، در کتاب طراحی مناظر زیبا، لذت یادگیری آسان طراحی از طبیعت را به شما هدیه می‌دهد. این آموزگار محبوب هنر‌‌های زیبا، قصد دارد تا برای کسانی که علاقه‌مند به یادگیری خودآموز طراحی هستند، مقدمات آموزش و اصول اولیه‌ی پا گذاشتن در دنیای شگفت‌انگیز طراحی را فراهم کند. مسیر آموزشی این کتاب، از آشنایی با ابزار‌های لازم طراحی آغاز می‌شود و تا یادگیری پیشرفته از مناظر مختلف مثل جنگل، صحرا و رودخانه ادامه پیدا می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب طراحی مناظر زیبا

ممکن است شما هم از آن دسته افرادی باشید که فرصت چندانی برای حضور در کلاس‌های طراحی ندارند؛ یا اصلاً ترجیح می‌دهید یادگیری فنون طراحی را از خانه و به‌طور خودآموز طی کنید. در این صورت، دایان رایت (Diane Wright) طراح و مدرس معروف نقاشی می‌تواند راهنما و مشوق خوبی برای آغاز مسیر یادگیری شما باشد. او در کتاب طراحی مناظر زیبا (Beautiful Landscapes) اصول و فنون لازم در طراحی مناظر طبیعی را با خوانندگان خود مرور می‌کند و نکات لازم برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای را قدم‌به‌قدم به شما آموزش می‌دهد.

نویسنده‌ی کتاب طراحی مناظر زیبا، در شروع روند آموزشی خود معرفی کاملی از ابزار‌ها و مواد لازم برای آغاز کار طراحی را در اختیار شما قرار می‌دهد و درباره‌ی کاربرد‌های هر ابزار با خوانندگان خود صحبت می‌کند. او همچنین تکنیک‌های گوناگونی که می‌توان با استفاده از مداد بر روی کاغذ ایجاد کرد، را با شما در میان می‌گذارد. دایان رایت، درادامه به شما یاد می‌دهد که چگونه با استفاده از این تکنیک‌های ساده و کاربردی، سطوح طبیعی مختلفی ازجمله چوب‌ها، برگ‌ها، علف‌ها و سنگ‌ها را به شکلی باور‌پذیر باز‌سازی کنید و اولین قدم از یادگیری طراحی رئالیستی را بپیمایید.

از دیگر نکات آموزشی که نویسنده‌ی کتاب طراحی مناظر زیبا بر آن تأکید دارد، آشنا شدن با اصول و قواعد اولیه‌ی طراحی‌ست. ازآنجایی‌که هدف طراحی مناظر، بازنمایی تصاویر محیط واقعی‌ست، پس لازم است تا به‌خوبی با اصول سایه‌‌وروشن، دورنما و پرسپکتیو و ترکیب‌بندی اصولی اجزای آشنا شویم. نویسنده‌ی کتاب طراحی مناظر زیبا همچنین برای تقویت بیشتر این مهارت، نکات طلایی در طراحی ابر‌ها و شاخ‌وبرگ‌ها را با دقت و جزئیات بیشتری با خواننده مرور می‌کند.

اما از دیگر مهارت‌هایی که برای تبدیل شدن به یک طراح ماهر لازم داریم، توجه به جزئیات محیط پیرامون و کنجکاوی در کشف سوژه‌های اطراف خود است. مؤلف کتاب طراحی مناظر زیبا، در بخش‌های بعدی مباحث آموزشی خود، به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های دیداری خود را بالا ببرید و به یک تماشاگر تیزبین طراحی تبدیل شوید. او برای رسیدن به این هدف، مجموعه‌ی متنوعی از طراحی‌های گوناگون را گرد‌هم آورده تا با تماشای آن‌ها و مرور نکات به‌کار رفته در هر اثر بیش از گذشته با ژرفا و گستردگی جهان فنون طراحی آشنا شویم. کانال ونیز، صحرای سوناما و آسیاب آدریان، تنها تعدادی از مناظر مختلفی‌ست که به واکاوی طراحی آن در این کتاب خواهیم پرداخت.

دایان رایت، آفریننده‌ی کتاب طراحی مناظر زیبا، از فارغ‌التحصیلان رشته‌ی هنر‌های زیبا در دانشگاه آیووا‌ی آمریکاست. او همچنین در زمینه‌ی تدریس طراحی مدرک تخصصی دارد و مدت‌هاست که در برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی فعالیت می‌کند. کتاب طراحی مناظر زیبا نیز خلاصه‌ای از تجربه‌ی سال‌ها تلاش این هنرمند و فشرده‌ای از تکنیک‌ها و فنونی‌ست که او با شاگردانش درمیان می‌گذارد. نویسنده‌ی کتاب طراحی مناظر زیبا، با نگارش این اثر خودآموز به مشتاقان دنیای طراحی ثابت می‌کند که هیچ‌وقت برای تبدیل شدن به یک طراح خوب و حرفه‌ای دیر نیست. این کتاب در سال 2007 منتشر شده و نسخه‌ی حاضر را انتشارات برگ نگار با ترجمه‌ی پیمانه پاکیزه روح به دست علاقه‌مندان می‌رساند.

کتاب طراحی مناظر زیبا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به یادگیری فنون‌ طراحی و به‌ویژه طراحی از مناظر طبیعی از مطالعه‌ی این خودآموز کاربردی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب طراحی مناظر زیبا می‌خوانیم

تا اینجای کار اصول پایۀ طراحی را بررسی کردیم و عناصر جداگانه در طراحی از منظره را مورد بحث قرار دادیم. حال چگونه باید این عناصر را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا ترکیب‌بندی مناسبی را ایجاد کنیم؟ ساده‌ترین تصمیم‌گیری در ترکیب‌بندی این است که چه چیزهایی را حذف و چه چیزهایی را باقی بگذاریم. از خودتان بپرسید “آیا این تنها یک فضای مرده است یا اینکه با ترکیب‌بندی‌تان تناسب دارد؟” تصمیم بگیرید که چه‌چیز را باید مؤکد کنید و چه‌چیز را با جزئیات کمتر نشان دهید. در صورتی که تمامی عناصر به یک اندازه وضوح و جزئیات داشته باشند، در آن‌صورت برای قرارگرفتن در مرکز توجه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. بسیاری از طراحی‌های من با روش “احساس میکنم درست است” کشیده شده‌اند. درصورتی‌که چشم‌نواز باشد بدین معنی است که درست است. آیا اندازۀ جادویی برای طراحی از منظره وجود دارد؟ درصورتی‌که وجود داشته باشد، من هنوز آن را کشف نکرده‌ام.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ابزار و مواد
تکنیک‌های مداد
اصول اولیه طراحی
نور و سایه
طراحی از درخت و شاخ و برگ‌ها
آسمان و ابرها
ترکیب‌بندی
بارانداز کلیسای هاربور
خلیج دپو
صحرای سوناما
قلعه خلیج بانوی لورتو
پرتره خانه
آسیاب آدریان
رود عسل
عزت یک معدنچی
کانال ونیز
حومه شهر ایتالیایی
پیش از طوفان
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی مناظر زیبا
نویسنده
مترجمپیمانه پاکیزه روح
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-40-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طراحی مناظر زیبا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طراحی مناظر زیبا

برای دریافت کتاب طراحی مناظر زیبا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.