معرفی و دانلود کتاب آموزش آسان ترسیم چهره: یک راهنمای آسان و واضح برای ترسیم موفقیت آمیز پرتره

عکس جلد کتاب آموزش آسان ترسیم چهره: یک راهنمای آسان و واضح برای ترسیم موفقیت آمیز پرتره
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش آسان ترسیم چهره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش آسان ترسیم چهره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش آسان ترسیم چهره: یک راهنمای آسان و واضح برای ترسیم موفقیت آمیز پرتره

کتاب آموزش آسان ترسیم چهره نوشته‌ی مارک ویلنبرینک و ماری ویلنبرینک، یک راهنمای آموزشی کامل برای کسانی‌ست که می‌خواهند اصول طراحی پرتره را به‌صورت خودآموز یاد بگیرند. نویسندگان این کتاب به شما کمک می‌کنند تا در هر مکان و هر فرصتی، با در اختیار داشتن ساده‌ترین مواد و ابزار‌ها، کار خود را به عنوان یک هنرجوی طراحی آغاز کنید و طعم و لذت یادگیری طراحی حرفه‌ای را از همین امروز بچشید.

درباره‌ی کتاب آموزش آسان ترسیم چهره

شاید شما هم جزو آن دسته افراد علاقه‌مند به اصول طراحی چهره هستید، اما فرصت کافی برای شرکت در دوره‌های آموزشی را پیدا نمی‌کنید و یا برای پا گذاشتن به دنیای شیرین طراحی، همچنان نمی‌دانید از کجا کار خود را شروع کنید. مارک ویلنبرینک (Mark Willenbrink) و ماری ویلنبرینک (Mary Willenbrink) در کتاب آموزش آسان ترسیم چهره (Drawing portraits for the absolute beginner) این فرصت را دراختیار شما می‌گذارد که اولین قدم‌های خود را به عنوان یک هنرآموز طراحی، با اطمینان کامل برداید و برای در دست گرفتن قلم و کاغذ طراحی، دیگر ترس و تردیدی به دل راه ندهید.

کتاب آموزش آسان ترسیم چهره، بیش از هرچیز با هدف کمک به افراد کم‌تجربه در دنیای طراحی نگاشته شده است. بنابراین اگر همچنان با مبانی اولیه‌ی طراحی آشنا نیستنید و حتی به درستی نمی‌دانید که برای شروع کار خود باید چه ابزار‌هایی تهیه کنید، جایی برای نگرانی وجود ندارد. نویسندگان این کتاب آموزنده با ساده‌ترین زبان ممکن به شما کمک می‌کنند تا رشد و پیشرفت در مسیر طراحی را به‌صورت گام‌به‌گام تجربه کنید و از مسیر یادگیری خود نهایت لذت را ببرید. همچنین اگر در طول روز، فرصت کوتاهی برای تمرین و یادگیری دارید، این کتاب به شما کمک می‌کند تا به جای هدر دادن وقت، از اوقات خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و تمرین طراحی را به یکی از بخش‌های ثابت و لذت‌بخش روز خود تبدیل نمایید.

نویسندگان کتاب آموزش آسان ترسیم چهره همچنین به شما آموزش می‌دهند تا به عنوان یک طراح پرتره، نگاه هوشمندانه‌تری به محیط و چهره‌های اطراف بیاندازید. به همین جهت، تصاویر و نمونه‌طراحی‌های گوناگونی در فصل‌های مختلف این کتاب قرار گرفته تا هم دروس کتاب را به‌طور دقیق یاد بگیرید و هم نگرش هنرمندانه‌ی خود را بیش از گذشته تقویت کنید. موضوعات کتاب آموزش آسان ترسیم چهره از تنوع ویژه‌ای برخوردارند، اما به‌طور کلی نویسندگان در طول چهار فصل شما را با چارچوب‌ها و مبانی یک طراحی اصولی و حرفه‌ای آشنا می‌کنند.

در بخش اول کتاب، خوانندگان با انواع مداد و کاغذ‌های موجود برای طراحی آشنا می‌شوند و در بخش‌های بعدی، تکنیک و قواعد ابتدایی کار طراحی و ازجمله اصول سایه‌روشن و همچنین اصول طراحی از اجزای مختلف صورت را می‌آموزند. از‌آن‌جایی که سوژه‌ی طراحی شما چهره‌ی واقعی افراد است، لازم است تا به اندازه‌ی کافی با آناتومی صورت انسان، اندازه‌‌ها و فواصل اجزای آن با یک‌دیگر آشنایی داشته باشید. برای رسیدن به این هدف، فصل بعدی کتاب به‌طور کامل به موضوع «تناسب» اختصاص داده شده است. در فصل چهارم کتاب آموزش آسان ترسیم چهره، همه‌چیز برای شروع طراحی آماده است. نویسندگان، پس از آموزش اصول و مقدمات لازم برای آغاز کار، حال در این فصل به‌صورت تمرینی، مباحث کتاب را با شما مرور می‌کنند. این بخش فرصت مناسبی‌ست تا مباحث تئوری کتاب را با رویکردی عملی در هم بیامیزید، و درنهایت، با تکرار نکات آموزشی کتاب از روند پیشرفت یادگیری خود و تماشای نتیجه‌ی کار لذت ببرید. این کتاب محصول سال 2012 است و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش انتشارات نیلفام و ترجمه‌‌ای از صدیقه شجاعی تقدیم نگاه شما می‌شود.

کتاب آموزش آسان ترسیم چهره برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به علاقه‌مندان یادگیری طراحی و به‌ویژه طراحی پرتره پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب آموزش آسان ترسیم چهره: یک راهنمای آسان و واضح برای ترسیم موفقیت آمیز پرتره می‌خوانیم

ترسیم چهره‌های جالب، لذت‌بخش است. هدف از ترسیم پرتره رسیدن به عمق شخصیتً سوژه است، در این تصویر ترسیم ریش واقعا جالب است زیرا کاغذ ترسیم خا کستری است و می‌توان از آن به عنوان مبنای سایه و روشن ترسیم استفاده کرد. بخش‌های روشن مثل ریش را با مداد پاستل سفید و بخش‌های تیره را با مداد پاستل سیاه بکشید.

اگر بخواهید از لایت‌باکس برای کپی کردن تصویر استفاده کنید، دیدن تصویر در یک کاغذ خاکستری دشوار می‌شود. پس شما می‌توانید از کاغذ ترانزفر استفاده کرده یا تمام مراحل کار راً از ابتدا مستقیما روی کاغذ ترسیم خاکستری رسم کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: متریال
انواع مداد
کاغذ
پاک‌کن
لوازم جانبی
آماده‌سازی
فصل 1: قواعد و تکنیک‌ها
ساختار + سایه‌وروشن = ترسیم
روش‌های مختلف گرفتن مداد و انواع خط
تکنیک‌های متفاوت
تکنیک‌های ترکیب
درک سایه‌وروشن
ساخت مقیاس سایه‌وروشن
اثرات نور
نورپردازی سوژه
فصل 2: تناسب‌ها
اندازه‌گیری
تناسب صورت مردها، دید از جلو
اسکیس ساختاری صورت مردها، دید از جلو
تناسب صورت مردها، دید از پهلو
اسکیس ساختاری صورت مردها، دید از پهلو
تناسب صورت مردها، دید 3/4
اسکیس ساختاری صورت مردها، دید 3/4
تناسب صورت زن‌ها
تناسب صورت افراد سالخورده
تناسب صورت کودکان
حالت‌های صورت
فصل 3: اعضای صورت
چشم‌ها
بینی
دهان
گوش‌ها
مو
دست‌ها
لباس و لوازم تزئینی
کلاه
عینک
تفاوت چهره‌ها
فصل 4: وقت ترسیم پرتره رسیده
زن
مرد ریش‌دار
ترسیم خطوط محیطی صورت مردان
ترسیم صورت زن روی کاغذ کاهی (Toned paper)
کودک
زنی با کلاه
نیم‌رخ مرد
مادر و کودک
پرتره از نمای نزدیک
پسر نوجوان با کلاه
ترسیم دختر کوچک با پاستل
پرتره نیم‌رخ خودم
کودک با تلفن اسباب‌بازی
پرتره را کامل کنید
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش آسان ترسیم چهره: یک راهنمای آسان و واضح برای ترسیم موفقیت آمیز پرتره
نویسنده،
مترجمصدیقه شجاعی
ناشر چاپیانتشارات نیلفام
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-97104-5-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش آسان ترسیم چهره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش آسان ترسیم چهره

برای دریافت کتاب آموزش آسان ترسیم چهره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.