معرفی و دانلود کتاب آموزش هنر طراحی با مداد

عکس جلد کتاب آموزش هنر طراحی با مداد
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش هنر طراحی با مداد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش هنر طراحی با مداد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش هنر طراحی با مداد

تمرین مداوم از راه‌های مطمئن برای کسب مهارت طراحی است. هنرمندان نقاش با انجام ساعت‌ها کار در طول روز به خلق آثار خود دست یافته‌اند. کتاب آموزش هنر طراحی با مداد نوشته‌ی جین فرانکس اهمیت مداد را به عنوان ابزار اولیه‌ی طراحی به هنرمندان طراح یادآوری کرده و روش‌های کارآمدی را برای فراگیری طراحی پیشنهاد می‌کند.

درباره‌ی کتاب آموزش هنر طراحی با مداد

شاید طراحی سیاه و سفید از یک منظره‌ی بکر کاری بدون لذت جلوه کند، اما پس از پایان کار هنرمند و ثبت جزئیات فراوان بر کاغذ طراحی هر بیننده‌ای شوق تماشای اثر را خواهد داشت. خط‌های سیاه و سفید برای هنرمندی که کارش را از طراحی با مداد آغاز کرده مثل نوشتن کلمات برای شاعر است. کتاب آموزش هنر طراحی با مداد، هنرجوی طراحی را برای وارد به شدن به دنیای جذاب رنگ‌ها، دعوت به استفاده از مداد می‌کند. جین فرانکس به عنوان معلم و هنرمندی که مراحل مختلف طراحی با مداد را شرح می‌دهد، استفاده از مداد را ستایش می‌کند و فراگیری طراحی با این وسیله را به‌عنوان مهم‌ترین مرحله‌ی آموزش هنر نقاشی و طراحی می‌داند.

جین فرانکس در کتاب آموزش هنر طراحی با مداد تلاش دارد تجربه‌ی سال‌ها طراحی از طبیعت و ثبت لحظه‌های بازی نور و سایه‌ها را به هنرجو انتقال دهد. جین فرانکس در بخش اول کتاب آموزش هنر طراحی با مداد به معرفی ابزارهای طراحی و شیوه‌های استفاده از آن‌ها می‌پردازد. او در این بخش توجه هنرجو را به کیفیت مداد طراحی جلب کرده و انواع نوک مداد را معرفی می‌کند. به سیاق سایر کتاب‌های آموزش طراحی، بخش دوم کتاب آموزش هنر طراحی با مداد نیز به روش‌های طراحی از طبیعت بی‌جان اختصاص دارد. هنرجو در این بخش، طراحیِ فانوس دریایی، قهوه‌جوش، بطری‌های شیشه‌ای و کفش‌های تنیس را تمرین می‌کند.

مدل‌ها در کتاب آموزش هنر طراحی با مداد فراوان و متنوع‌اند. جین فرانکس چشم‌اندازها را برای مخاطب این کتاب دسته‌بندی کرده تا در فرایند تمرین و طراحی، «اهمیت چگونه دیدن» را نیز مورد توجه قرار دهد. در بخش سوم کتاب، دیدن ساختمان‌ها و طراحی دقیق ابعاد هر بنا آموزش داده می‌شود. ساختمان‌های کوچک و بزرگ مثل انبار مزرعه، مدرسه، کلیسا و آسیاب بادی از جمله مدل‌های پیشنهادی جین فرانکس در این بخش هستند.

در بخش چهارم کتاب آموزش هنر طراحی با مداد، طراحی از طبیعت و آنچه در مناظر طبیعی زیبا به نظر می‌رسد، به تمرین گذاشته می‌شود. در این بخش عناصر ترکیب‌بندی به عنوان یکی از نکات مهم آموزشی بررسی می‌شود و جین فرانکس از هنرمند طراح می‌خواهد که به چیدمان عناصر در چشم‌اندازها توجه کند. با طی کردن مراحل طراحی به روش پیشنهادی جین فرانکس هنرجو تشویق می‌شود تا با بررسی جزئیات هر منظره و توانایی ثبت به موقع اسکیس‌ها بهترین حالت طراحی را روی کاغذ ایجاد کند.

کتاب آموزش هنر طراحی با مداد پس از ارائه روش‌های طراحی از وسایل نقلیه به سراغ بخش‌ جذاب طراحی از حیوانات می‌رود. پس از این مرحله، جین فرانکس در بخش پایانی کتاب، طراحی از انسان را آموزش می‌دهد. او برای مدل‌های انسانی شخصیت‌های جالبی را انتخاب کرده که هر کدام ویژگی‌های رفتاری خاصی دارند و به عنوان تیپ‌های مختلف اجتماعی در کوچه و خیابان دیده می‌شوند. هنرمند در مراحل تمرین و طراحی از تیپ‌های اجتماعی، علاوه بر تمرین آناتومی انسان سعی می‌کند خلق‌وخوی هر شخصیت را در ثبت چهره‌ها مورد توجه قرار دهد.

کتاب آموزش هنر طراحی با مداد یکی از مجموعه کتاب‌های آموزشی پرکاربرد طراحی و نقاشی است که توسط پیمانه پاکیزه‌روح ترجمه و به دست انتشارات برگ نگار منتشر شده است.

کتاب آموزش هنر طراحی با مداد مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به هنر طراحی و نقاشی و هنرجویان مشتاق یادگیری مهارت‌های طراحی سیاه و سفید ارزشمند و پرکاربرد است.

در بخشی از کتاب آموزش هنر طراحی با مداد می‌خوانیم

می‌توانید مدل را با چشم نگاه کنید و آن را طراحی کنید یا آنکه از مدل عکس بگیرید و طرح را از روی آن بکشید. هر روشی که انتخاب کنید، آماده‌سازی اهمیت زیادی دارد. با محل قرارگیری اشیا بازی کنید، آن‌ها را به صورت‌های مختلف شکل دهید تا ترکیب‌بندی مناسب را پیدا کنید. طراحی از اسباب‌بازی‌های قدیمی، مانند خرسی با لباس کهنه، تفریح جالبی است. هنگام طراحی از پارچه، چین‌خوردگی‌های ملایمی را به‌وجود آورید تا سایه‌روشن مناسب ایجاد شود.

نکات مهمی که می‌تواند ضامن موفقیت شما باشد:

- موضوعی را انتخاب کنید که برای شما معنی و ارزش خاص دارد، در آن صورت با کمال میل برای آن زمان صرف می‌کنید.

- مدلی را انتخاب کنید که به قدر کافی بافت و طرح داشته باشد، این باعث می‌شود تا کنتراست مناسب برای سیاهی و سفیدی مواد داشته باشید.

- نورپردازی مناسبی روی مدل داشته باشید تا ویژگی، بافت و جزئیات کار دیده شود، باید سایه افتان جسم در یک طرف و نورخوردگی‌ها در طرف دیگر قرار بگیرند.

- تکنیک را متناسب با مدل انتخاب کنید. به‌عنوان مثال خطوط آزاد و تیره برای اجسام بزرگ و خطوط به هم فشرده کنترل شده برای مدل‌های ظریف مناسب‌اند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی هنرمند
مقدمه
ابزارها و تکنیک‌ها
مدل زنده
ساختمان‌ها
مناظر
حمل و نقل
حیوانات
مردم
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش هنر طراحی با مداد
نویسنده
مترجمپیمانه پاکیزه روح
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات145
زبانفارسی
شابک978-964-7352-53-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش هنر طراحی با مداد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش هنر طراحی با مداد

برای دریافت کتاب آموزش هنر طراحی با مداد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.