معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن

عکس جلد کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن

راد جانکینز در کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن فکر می‌کند که احمق‌های زیادی در دنیا وجود دارند که بر سر مهم‌ترین کارهای جهانند و در سوی مقابل‌شان، خلاق‌ترین آدم‌های دنیا هستند که در گوشه‌ای سرافکنده ایستاده‌اند و در این فکر فرورفته‌اند که چرا به‌قدر کافی توانا نیستند! نویسنده در این کتاب به ما می‌گوید که بهترین بودن دیگر اهمیتی ندارد. قرار است زیباترین سقف‌نگاره‌ی جهان را طراحی کنید؟ «اصلا چه اهمیتی داره؟!» زیباترین چیزهای دنیا قبلا ساخته شده‌اند؛ خودتان باشید!

درباره‌ی کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن

در قرن بیست‌ویکم چه‌طور می‌توان خلاق بود؟ ما قرار است خودمان را با چه کسانی مقایسه کنیم؟ افلاطون، ون گوگ و میکل آنژ؟ اما اصلا چه اهمیتی دارد؟ راد جادکینز (Rod Judkins) در کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن (The Art of Creative Thinking) به ما می‌آموزد که بهترین و خلاق‌ترین افراد هر حوزه‌ی هنری و شغلی در جهان، کار خود را قبل از ما به بهترین شکل ممکن به انجام رسانده‌اند و ما نباید خودمان را با آن‌ها مقایسه کنیم. هیچ‌کس به شما نمی‌گوید که بروید سقف کلیسای سیستین را رنگ کنید. زمانی که میکل آنژ این پروژه را برعهده گرفت، هیچ کاری در مقایسه با کار عظیمی که او قرار بود انجام دهد، صورت نگرفته بود. آن کار برای زمانه‌ی خودش خلاقانه بود، دیگر نیست. شما باید شاهکار خود را بسازید.

یکی از اساسی‌ترین موضوعاتی که راد جادکینز در این کتاب صوتی به آن می‌پردازد اهمیت اشتباه کردن است. نویسنده در این کتاب به ما نمی‌گوید که رفتارهای نسنجیده‌ای داشته باشیم و از عمد دست به انجام رفتارهای اشتباه بزنیم. راد جادکینز فقط از ما می‌خواهد که از ترس این‌که بهترین ورژن خودمان باشیم و هرگز اشتباه نکنیم، خودمان را در یک چهارچوب رفتاری بسته غل ‌و زنجیز نکنیم. نحوه واکنش ما به اشتباهات‌مان چیزهای زیادی در مورد خودمان به ما می‌آموزد. ما می‌توانیم با کمک گرفتن از این کتاب صوتی یاد بگیریم که چه‌طور خودمان را تحلیل کنیم و در حل مشکلات‌ خلاق باشیم. اگر از اشتباه کردن بترسیم، خلاقیت هم از دست ما فرار خواهد کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن

کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن از ارائه‌ی فرمول‌های تکراری خلاقیت به ما خودداری می‌کند. راد جادکینز با مثال آوردن از زندگی خلاقانه‌ی افراد مشهور و موفق جهان مانند ون گوگ، وودی آلن، دونالد ترامپ و استیو جابز به‌خوبی به ما نشان می‌دهد که افرادی که با خلاقیت‌شان شناخته می‌شوند دستورالعملی ندارند که به آن‌ها بگوید چگونه خلاقانه فکر کنند. هیچ دفترچه‌ی راهنمایی برای ذهن خلاق وجود ندارد چون هر فردی برای رسیدن به موفقیت باید از مسیر خلاقیت شخصی‌سازی‌شده‌ی خودش عبور کند.

«اصلا چه اهمیتی داره؟!» این پرسشی است که راد جادکینز در کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن مدام از ما می‌پرسد. «اصلا چه اهمیتی داره اگر نمی‌تونی حتی یک خط صاف روی کاغذ بکشی؟ در عوض تو یک آشپز فوق‌العاده‌ای!» راد جادکینز در این کتاب مثل دوستی است که وقتی مشکل بزرگی دارید به او مراجعه می‌کنید و او نه فقط یک راه حل، بلکه هزاران راه حل مفید را پیش‌روی شما می‌گذارد. توصیه‌های او گاهی عجیب‌وغریب‌اند. چیزهایی مثل: مشتاق باشید که هیچ هدفی را دنبال نکنید! گرسنه بمانید! تا می‌توانید بی‌کفایت باشید! آن‌قدر بالغ باشید که کودکانه رفتار کنید! اما تنها با کمی اعتماد کردن به او می‌توانیم خیلی زود بفهمیم که او از گفتن این حرف‌ها چه قصدی دارد و قرار است ما را به چه مسیری هدایت کند.

این کتاب به فصل‌بندی‌های کوچک متعددی تقسیم شده است که هر کدام یک حوزه مورد توجه را پوشش می‌دهند. بیش‌تر عناوین‌ این کتاب صوتی خواندنی بسیار کوتاه هستند و این قابلیت را برای شما فراهم می‌کنند که به راحتی و در میان روزهای پرمشغله‌ی خود به شنیدن بخشی از این کتاب بپردازید و از فرو رفتن در عمق مطالب جذاب و شنیدنی این کتاب استفاده کنید.

شنیدن این کتاب صوتی جذاب را به‌طور ویژه به افراد خلاقی که نسبت به تونایی‌هایشان شک دارند پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب چشمان ما را روی حقایق زندگی افراد موفق باز می‌کند و به ما می‌آموزد که خلاقیت چیزی نیست که با بهره‌برداری از فرمول‌های تکراری موفقیت قابل دستیابی باشد. کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن توسط نشر صوتی آوانامه و با صدای نازیما حسینی عرضه شده است. هر زمان که یک کتاب صوتی غیرداستانی سرگرم‌کننده و شنیدنی است، می‌توانیم پی ببریم که راوی کار فوق‌العاده‌ای در کار روایت کتاب انجام داده است! انتشار کتاب متنی پیش‌رو نیز برعهده‌ی انتشارات نسل نواندیش بوده است و ترجمه‌ی آن را نیز فاطمه باغستانی به انجام رسانده است.

در نکوداشت کتاب هنر خلاق اندیشیدن

  • این کتابی است که مطالعه‌اش برای برای هنرمندان باانگیزه و افراد خلاق در همه‌ی زمینه‌ها واجب است. (وبسایت مامزنت)

کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فکر می‌کنید که خلاق نیستید یا دیگران به شما چنین گفته‌اند، به خودتان لطف کنید و این کتاب صوتی جذاب را بشنوید! این کتاب به ما می‌آموزد که خلاقیت ابدا چیزی نیست که شما با آن به دنیا آمده باشید و بخواهید خودتان را بر سر این مساله سرزنش کنید.

در بخشی از کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن می‌شنویم

وقتی همه با استاندارد عرف سازگارند شما در پی روشی بهتر باشید. همیشه روشی بهتر از روال عادی هست. ما اغلب به همان روش‌های تجویزشده خو می‌گیریم، زیرا سال‌های سال همه‌چیز به همان شیوه پیش رفته است. همواره در پی روال طبیعی هستیم و این درحالی است که باید در پی توسعه و بهبود باشیم. شما باید همیشه و در همه حال به روش‌های آزموده‌شده تردید کنید. مهم نیست یک کار را چه‌مدت به روش مشابه و یکنواخت انجام داده‌ایم، فراموش نکنیم که هماره فضایی برای تغییر و دگرگونی هست. تکرار مانند اصطکاک است و حاصل آن بیش‌تر از آن‌که پیشرفت باشد، گرماست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
26 دقیقه
قسمت اول
26 دقیقه
قسمت دوم
25 دقیقه
قسمت سوم
28 دقیقه
قسمت چهارم
26 دقیقه
قسمت پنجم
25 دقیقه
قسمت ششم
28 دقیقه
قسمت هفتم
28 دقیقه
قسمت هشتم
26 دقیقه
قسمت نهم
29 دقیقه
قسمت دهم
30 دقیقه
قسمت یازدهم
28 دقیقه
قسمت دوازدهم
32 دقیقه
قسمت سیزدهم
29 دقیقه
قسمت چهاردهم
31 دقیقه
قسمت پانزدهم
23 دقیقه
قسمت شانزدهم
22 دقیقه
قسمت هفدهم
25 دقیقه
قسمت هجدهم
26 دقیقه
قسمت نوزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن
نویسنده
مترجمفاطمه باغستانی
راوینازیما حسینی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های خلاقیت، کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن

برای دریافت کتاب صوتی هنر خلاق اندیشیدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.