معرفی و دانلود کتاب صوتی مزایای اضطراب: چگونه با درک درست اضطراب، بهتر زندگی کنیم

عکس جلد کتاب صوتی مزایای اضطراب: چگونه با درک درست اضطراب، بهتر زندگی کنیم
قیمت:
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مزایای اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مزایای اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مزایای اضطراب: چگونه با درک درست اضطراب، بهتر زندگی کنیم

کتاب صوتی مزایای اضطراب اثری از تریسی دنیس تیواری، روان‌شناس بالینی، استاد علوم اعصاب و نویسنده‌ی نام‌آشنای حوزه‌ی سلامت روان است. دنیس تیواری در مطالب جالب‌توجه و جدیدی که در نتیجه‌ی کنکاش در ماهیت اضطراب در این کتاب ارائه کرده است، به مخاطبان خود کمک می‌کند از چشم‌انداز متفاوتی به این احساسِ سودمند انسانی بنگرند و با به کارگیری مزایای متعدد آن، کیفیت زندگی خویش را بهبود بخشند.

درباره‌ی کتاب صوتی مزایای اضطراب

آنچه تریسی دنیس-تیواری (Tracy Dennis-Tiwary) در کتاب صوتی مزایای اضطراب (Future Tense) به آن دست زده، بازتعریف اضطراب است. شاید با شنیدن واژه‌ی اضطراب به یاد لحظاتی بیفتید که تپش قلب بالا، عرق کردن پیشانی و کف‌ دست‌ها، نگرانی فزاینده و تنگی نفس را تجربه کرده‌اید. به نظر نمی‌آید یادآوری چندان خوشایندی باشد! اما اگر به شما بگوییم همین احساسی که آن را آزاردهنده و مضر می‌دانید، اگر به‌شیوه‌ای مناسب و مفید به کار گرفته شود، می‌تواند از مفیدترین حس‌های انسان باشد چه؟! این دقیقاً همان کاری است که دنیس تیواری در این کتاب انجام داده است.

کمتر کسی هست که در زندگی خود اضطراب را تجربه نکرده باشد. همه‌ی ما انسان‌ها نیازمند تجربه‌ی طیف وسیعی از احساسات و تجارب متناقض هستیم، از شادی و آرامش و سرخوشی گرفته تا غم و اضطراب و ملال؛ چرا که هر یک از آنان نقشی کلیدی در مسیر تکامل ما ایفا می‌کنند و تک‌تکِ آن‌ها حاوی پیامی هستند که برای رسیدن به اهداف و آرزوهای‌مان بسیار به آن نیاز داریم. تریسی دنیس تیواری در کتاب صوتی مزایای اضطراب یکی از آن احساسات کمتر بررسی شده را از زاویه‌ی دید متفاوتی مورد کندوکاو قرار داده است و مخاطبانش را نیز به‌همراهی با خود در این مسیر دشوار فرا می‌خواند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مزایای اضطراب

ممکن است این پرسش برای شما به وجود بیاید که چه‌طور تجربه‌ی اضطراب، که چیزی جز رنج و آزار و سلب آسایش برای افراد چیزی در بر ندارد، می‌تواند مفید باشد؟ اضطراب نوعی سازوکار بنیادی است که چه منشاء آن شناخته‌شده باشد و چه دلیلی نامشخص داشته باشد، به هر روی سیستم عصبی فرد را تحریک کرده و او را به پریشانی و نگرانی دچار می‌کند با این وجود، به باور بسیاری پژوهشگران از جمله دنیس تیواری، اگر ماهیت، کارکرد و ریشه‌های اضطراب کشف شوند، به‌راحتی می‌توان از این یافته‌ی سودمند برای دگرگون ساختن زندگی‌ به جهات مثبت استفاده نمود.

با شنیدن کتاب صوتی مزایای اضطراب پیش از هر چیز می‌آموزید اضطراب چه هست (و البته چه نیست!) و همراه با تریسی دنیس تیواری به جست‌وجوی پاسخی قانع‌کننده برای این پرسش می‌پردازید که چه نیازی به تجربه‌ی این احساس وجود دارد. دنیس تیواری در این کتاب مخاطبان خود را با تجربه‌های واقعی افراد و عملکرد آن‌ها در موقعیت‌های بحرانی و همین‌طور کارکرد اضطراب در چنین مواقعی آشنا می‌سازد و یافته‌ها و آموخته‌های خویش از پژوهش‌ها و مشاهدات متعدد را برای شنوندگان اثرش تعریف می‌کند تا آن‌ها را به کشف عمق چیستی اضطراب سوق دهد.

اضطراب احساسی قدرتمند و اثرگذار است که اغلب از تصور وقوع پیش‌بینی‌نشده‌ها و هیجانِ ناشی از ناشناخته‌ها در آینده به وجود می‌آید. شاید دلیل آنکه انبوه کتاب‌های خودیاری و داروها نتوانسته‌اند این احساس را از ما دور کنند، نگریستن به آن به‌مثابه یک بیماری باشد. امروزه ثابت شده که نابودی و ریشه‌کن ساختنِ اضطراب تقریباً ناممکن است و از این رو گزینه‌ی مطلوب ما می‌تواند این باشد که با تغییر نگرش به این پدیده‌ی به‌ظاهر نامطلوب، رویکردی مثبت و اثرگذار درباره‌ی آن اتخاذ کنیم.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مزایای اضطراب

کتاب مزایای اضطراب را نشر نوین با ترجمه‌ی حامد رحمانیان به چاپ رسانده است. نسخه‌ی شنیداری این کتاب را به کوشش رادیو گوشه و با خوانش محمد شعبان پور می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب مزایای اضطراب

  • کتاب مزایای اضطراب ما را به سمت این اندیشه سوق می‌دهد که چگونه با وجود اضطراب می‌توانیم رشد کنیم و در برخورد با وقایع پیش‌بینی‌نشده و احتمالات زندگی هم‌چنان خلاق و نوآور باشیم. (داچل کلنتر، نویسنده‌ی کتاب تناقض قدرت)
  • مزایای اضطراب کتابی است که به شما کمک می‌کند دیدگاه‌ها و رویکردهای نادرست خود درباره‌ی اضطراب را با دیدگاه‌های مفیدتری جایگزین نمایید. تریسی دنیس تیواری که خود متخصص علوم اعصاب است در این کتاب مطالبی کاربردی و جالب‌توجه برای مخاطبانش ارائه کرده و آن‌ها را راهنمایی می‌کند به‌جای تلاش برای کمتر نگران بودن، به‌شیوه‌ای صحیح نگرانی را تجربه کنند. (آدام گرانت، نویسنده‌ی کتاب دوباره فکر کن)
  • تریسی دنیس تیواری در کتاب مزایای اضطراب با ارائه‌ی نتایج پژوهش‌های علمی و داستان‌های زندگی افراد به ما می‌آموزد برخلاف آنچه تا امروز گمان می‌کردیم، اضطراب نه ویران‌گر که از زمره‌ی احساسات باارزش و مفیدی است که می‌تواند ما را به رؤیاهایمان برساند به شرطی که آن را به درستی درک کنیم و به‌کارگیری صحیح آن را بیاموزیم. (مارک براکت، نویسنده‌ی کتاب جادوی احساس)
  • اگر از جمله‌ی افرادی هستید که بیش از اندازه‌ی معمول به اضطراب دچار می‌شوید این کتاب برای شماست. (آنجلا داکورت، نویسنده‌ی کتاب سرسختی)

کتاب صوتی مزایای اضطراب برای چه کسانی مناسب است؟

به مشاوران، دانشجویان روان‌شناسی، پژوهشگران علوم اعصاب و نیز تمامی افرادی که قصد دارند با شناخت ماهیت و ریشه‌های اضطراب خود، با آن به مقابله برخیزند و به آرامش و شادکامی در زندگی دست یابند، شنیدن کتاب صوتی مزایای اضطراب را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی مزایای اضطراب: چگونه با درک درست اضطراب، بهتر زندگی کنیم می‌شنویم

وقتی به خلاقیت فکر می‌کنیم به‌طورخودکار ذهن‌مان به‌سمت کارهای هنری می‌رود: یک تابلوی نقاشی، یک کتاب یا یک اجرای موسیقی. ممکن است به مخترعانی که فناوری‌های جدید یا ابزارهای بهتری می‌سازند نیز فکر کنیم. اما این نوع فکر کردن درباره‌ی خلاقیت کوته‌فکری است. خلاقیت کاری است که همه‌ی انسان‌ها انجام می‌دهند و ما نیز آن را دائماً انجام می‌دهیم.

این موضوع به این دلیل است که خلاقیت یعنی هر تغییری که ما از یک حالت به حالتی دیگر انجام می‌دهیم. خلاقیت همان وقتی است که مغز ما در یک لحظه خالی است و در لحظه‌ای دیگر از یک ایده پر می‌شود؛ خلاقیت زمانی است که ما چیز جدیدی می‌سازیم، چیزی که پیش از این هرگز به همان شکل وجود نداشته است، حتی اگر یک ساندویچ همبرگر باشد؛ خلاقیت زمانی است که ایده‌ها را خلق می‌کنیم یا وقتی که ایده‌ای خوب را می‌بینیم و دوباره آن را ساماندهی می‌کنیم؛ خلاقیت یعنی زمانی که یک راه‌حل جواب نمی‌دهد و ما به گزینه‌های جایگزین فکر می‌کنیم، به‌گونه‌ای که بتوانیم مشکلی را حل کرده و با آن ارتباط برقرار کنیم؛ خلاقیت یعنی دیدن پیوندها و ارتباطاتی که دیگران ممکن است آن‌ها را نبینند و دنبال‌کردن آن‌ها با کنجکاوی، با انرژی و دید باز. برای مثال شرکت بلاک‌باستر را در نظر بگیرید، آن را با آمازون ادغام کنید، نتیجه نتفلیکس می‌شود.

خلاقیت دیدن گزینه‌های احتمالی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
6 دقیقه
پیشگفتار
18 دقیقه
بخش اول: چرا به اضطراب نیاز داریم - فصل اول: اضطراب چه هست و چه نیست - قسمت اول
29 دقیقه
بخش اول - فصل اول: اضطراب چه هست و چه نیست - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش اول - فصل دوم: چرا اضطراب وجود دارد - قسمت اول
30 دقیقه
بخش اول - فصل دوم: چرا اضطراب وجود دارد - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش اول - فصل سوم: زمان آینده؛ ماجراجویی خودتان را انتخاب کنید - قسمت اول
23 دقیقه
بخش اول - فصل سوم: زمان آینده؛ ماجراجویی خودتان را انتخاب کنید - قسمت دوم
30 دقیقه
بخش دوم: چگونه درباره‌ی اضطراب گمراهمان کردند - فصل چهارم: داستان اضطراب به‌عنوان بیماری - قسمت اول
20 دقیقه
بخش دوم - فصل چهارم: داستان اضطراب به‌عنوان بیماری - قسمت دوم
32 دقیقه
بخش دوم - فصل پنجم: به‌راحتی بی‌حس شدن
23 دقیقه
بخش دوم - فصل ششم: تقصیر دستگاه‌هاست؟ - قسمت اول
27 دقیقه
بخش دوم - فصل ششم: تقصیر دستگاه‌هاست؟ - قسمت دوم
15 دقیقه
بخش سوم: چگونه اضطراب را نجات دهیم - فصل هفتم: نبود قطعیت - قسمت اول
22 دقیقه
بخش سوم - فصل هفتم: نبود قطعیت - قسمت دوم
19 دقیقه
بخش سوم - فصل هشتم: خلاقیت - قسمت اول
22 دقیقه
بخش سوم - فصل هشتم: خلاقیت - قسمت دوم
35 دقیقه
بخش سوم - فصل نهم: کودکان شکننده نیستند - قسمت اول
32 دقیقه
بخش سوم - فصل نهم: کودکان شکننده نیستند - قسمت دوم
26 دقیقه
بخش سوم - فصل دهم: مضطرب شدن به‌طور صحیح - قسمت اول
27 دقیقه
بخش سوم - فصل دهم: مضطرب شدن به‌طور صحیح - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مزایای اضطراب: چگونه با درک درست اضطراب، بهتر زندگی کنیم
نویسنده
مترجمحامد رحمانیان
راویمحمد شعبان پور
ناشر چاپی نشر نوین
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مزایای اضطراب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مزایای اضطراب

برای دریافت کتاب صوتی مزایای اضطراب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.