معرفی و دانلود کتاب صوتی عمر خیام

عکس جلد کتاب صوتی عمر خیام
قیمت:
۱۲۰۰۰۰ ۶۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عمر خیام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عمر خیام و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عمر خیام

کتاب صوتی عمر خیام نوشته‌ی هارولد لمب، زندگینامه‌ای داستانی از عمر خیام، یکی از بزرگ‌ترین علما و ادبای مشرق‌زمین است که از بابت بینش و حکمتش، ذوق و قریحه‌اش و دانش و معرفتش در همه‌ی آفاق شهره بود و پس از گذشت قرن‌ها نیز، آوازه‌ی شهرتش از زبان مردم نیفتاده است.

درباره‌ی کتاب صوتی عمر خیام

غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیّام نیشابوری، که بیش از هرچیز با رباعیاتش در جهان شناخته می‌شود، از عالمان برجسته‌ی ایرانی است که در قرن پنجم هجری در نیشابور می‌زیسته. این حکیم فرزانه را «همه‌چیزدان» لقب داده‌اند، از آنجا که در علومی مثل ریاضیات، ستاره‌شناسی، شعر و ادب، فلسفه و... سرآمد دانشمندان دوران خود بوده است. تنظیم و محاسبه‌ی تقویم جلالی یکی از برجسته‌ترین اقدامات وی بود که بعدها به‌عنوان پایه و اساس گاه‌شماری هجری شمسی به کار گرفته شد. شهرت حکیم عمر خیام در جوامع غربی بیشتر به دلیل رباعیات اوست که باید این شهرت را مرهون تلاش‌های ادوارد فیتز جرالد در ترجمه و معرفی ایشان به جهانیان دانست.

هارولد لمب (Harold Lamb)، یکی از کسانی است که زندگینامه‌ی این شاعر ایرانی را به رشته‌ی تحریر درآورده است. کتاب صوتی عمر خیام (Omar Khayyam, a life)، به قلم لمب، زندگی عمر ابن ابراهیم خیام را از دوره‌ی نوجوانی و سن هفده‌سالگی روایت می‌کند. روایت داستانی این زندگینامه و همچنین اجرای دلپذیر آن که توسط گروهی از هنرمندان سرشناس حوزه‌ی دوبله انجام شده، این کتاب را به اثری جذاب و شنیدنی بدل کرده است.

سبک داستانی این زندگینامه نباید در اعتبار و درستی آن ایجاد تشکیک کند؛ زیرا نویسنده‌ی این اثر یعنی هارولد لمب، به‌عنوان یکی از تاریخ‌دانان و پژوهشگران برجسته‌ی آمریکایی شناخته می‌شود. لمب به مطالعه‌ی تاریخ و فرهنگ شرق، علی‌الخصوص ایران، علاقه‌ی فراوانی داشت و همین موضوع نیز سبب شد که در دوران جنگ جهانی دوم، در دفتر خدمات استراتژیک ایران خدمت کند. او با احاطه‌ای که بر زبان‌هایی چون عربی و چینی داشت، زمان زیادی را وقف مطالعه‌ی آثار علمی و فرهنگی آسیا کرد و با سفرهایی که به نقاطی چون ایران، روسیه، چین و برخی نواحی خاورمیانه داشت، با فرهنگ مردمان این ناحیه آشنایی نزدیکی پیدا کرد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی عمر خیام

کتاب صوتی عمر خیام از راسته‌ی بازار کتاب‌فروشان نیشابور آغاز می‌شود؛ جایی که با سقف بلندش و جوی آبی که در نزدیکی‌اش در جریان است، مأمن و پناهی برای مردمان از دسته‌ها و طبقات مختلف است. بسیاری تنها برای خلاصی از چنگ گرمای ظهر تابستان به آن پناه می‌برند، اما بسیاری نیز برای سر زدن به حجره‌های نیمه‌روشن کتاب‌فروشی‌ها به آنجا می‌روند تا ساعتی را به مطالعه و گشت‌وگذار در میان سطرهای کتاب‌های مختلف بگذرانند. بچه‌ها گوشه‌گوشه‌ی هر کوچه و میدان بازی می‌کنند، طلبه‌ها دسته‌دسته از مکتب و پای منبر شیخی به سمت خانه می‌روند و زنان نیز که برای آوردن آب با کوزه‌ای لب چشمه آمده‌اند، با یکدیگر گرم صحبت و درددل می‌شوند. در این میان دخترکی دوازده‌ساله که به دنبال بخت خود، چشم به راه طلبه‌ای جوان است، در حجره‌ی کتاب‌فروشی پدرش منتظر نشسته و رویا می‌بافد.

یاسمین، دختر جوان پیرمرد کتاب‌فروش، دیر زمانی است که دل در گروی عمر، پسر ابراهیم بسته. همه‌چیز از روزی شروع می‌شود که یاسمین برای نجات گربه‌اش، بی هیچ ترس و واهمه‌ای، از شاخه‌های درخت بالا می‌رود تا حیوان بخت‌برگشته را که آن بالا گیر کرده، پایین بیاورد. ازآنجاکه با شتاب فراوان و به دستور غریزه برای نجات گربه رفته است، فکر برگشتن و پایین رفتن از شاخه‌های درخت را نمی‌کند و همین باعث می‌شود تا درست مانند گربه‌ی کوچکش، بالای درخت گیر بیفتد. همهمه‌ی مردم و شلوغی بازار، مانع از آن می‌شود تا کسی فریاد کمک دخترک را بشنود. برای همین همه بی‌توجه به او، به راه خود ادامه می‌دهند و می‌روند. تا زمانی که طلبه‌ای جوان، که پیشتر هم او را در کتاب‌فروشی پدرش دیده بود، متوجه التماس و زاری دخترک بر روی شاخه‌های درخت می‌شود و با یک حرکت، او و گربه‌اش را به امنیت زمین سفت می‌رساند. این طلبه، کسی نیست جز عمر، پسر تلخ‌مزاج و بی‌حوصله‌ی ابراهیم خیام، که در مباحثه و اشتیاق برای آموزش زبانزد خاص و عام است...

کتاب صوتی عمر خیام اثری از هارولد لمب، کاری از نشر صوتی موج کتاب است. این کتاب با ترجمه‌ی مسعود برزین در اختیار شما قرار گرفته. گویندگی این کتاب به عهده‌ی رضا خضرایی و گروهی از گویندگان بوده است.

کتاب صوتی عمر خیام برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی زندگینامه‌ی مشاهیر ایرانی علاقه دارید، این کتاب اطلاعات مفیدی از زندگی حکیم عمر خیام در اختیار شما قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب صوتی عمر خیام می‌شنویم

فرصتی را که یاسمین آرزو می‌کرد، به دست آمد. مادرش او را به سر چشمه فرستاد تا کوزه را آب کند. حمل کوزه‌ی خالی از زیر شاخه‌های پهن درختان تا لب چشمه آسان بود، ولی همین که از آب پر می‌شد، دخترک خردسال ناچار می‌شد آن را با فشار و ناراحتی بسیار بر سر کوچک خود قرار دهد و به طرف خانه بازگردد. همان موقعی که یاسمین کوزه را پر می‌کرد، عمر تصادفاً به لب چشمه رسید تا با دست چند جرعه آب بنوشد. نه کتابی در دست داشت، و نه با دوستی درباره‌ی مباحث مختلف مباحثه و مجادله می‌کرد. آرام سری به‌عنوان سلام به طرف یاسمین حرکت داد، ولی قبل از آنکه از چشم دور شود، یاسمین گفت: «آهای آقا!»

- بله، فرمایش؟

یاسمین که می‌ترسید مبادا عمر از راه منزل وی بگذرد گفت: «پدرم می‌گوید شما همه را مسخره می‌کنید. چرا کاری می‌کنید که نتیجه‌ی خوبی نداشته باشد؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
قسمت یک
27 دقیقه
قسمت دو
23 دقیقه
قسمت سه
14 دقیقه
قسمت چهار
15 دقیقه
قسمت پنج
23 دقیقه
قسمت شش
24 دقیقه
قسمت هفت
15 دقیقه
قسمت هشت
15 دقیقه
قسمت نه
15 دقیقه
قسمت ده
27 دقیقه
قسمت یازده
18 دقیقه
قسمت دوازده
18 دقیقه
قسمت سیزده
12 دقیقه
قسمت چهارده
15 دقیقه
قسمت پانزده
25 دقیقه
قسمت شانزده
15 دقیقه
قسمت هفده
13 دقیقه
قسمت هجده
28 دقیقه
قسمت نوزده
17 دقیقه
قسمت بیست
20 دقیقه
قسمت بیست‌ویک
17 دقیقه
قسمت بیست‌ودو
15 دقیقه
قسمت بیست‌وسه
16 دقیقه
قسمت بیست‌وچهار
20 دقیقه
قسمت بیست‌وپنج
18 دقیقه
قسمت بیست‌وشش
13 دقیقه
قسمت بیست‌وهفت
22 دقیقه
قسمت بیست‌وهشت
12 دقیقه
قسمت بیست‌ونه
24 دقیقه
قسمت سی
15 دقیقه
قسمت سی‌ویک
20 دقیقه
قسمت سی‌ودو
16 دقیقه
قسمت سی‌وسه
17 دقیقه
قسمت سی‌وچهار
27 دقیقه
قسمت سی‌وپنج
15 دقیقه
قسمت سی‌وشش
21 دقیقه
قسمت سی‌وهفت
15 دقیقه
قسمت سی‌وهشت
20 دقیقه
قسمت سی‌ونه
11 دقیقه
قسمت چهل
23 دقیقه
قسمت چهل‌ویک
15 دقیقه
قسمت چهل‌ودو
10 دقیقه
قسمت چهل‌وسه
21 دقیقه
قسمت چهل‌وچهار
20 دقیقه
قسمت چهل‌وپنج
12 دقیقه
قسمت چهل‌وشش
12 دقیقه
قسمت چهل‌وهفت
21 دقیقه
قسمت چهل‌وهشت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عمر خیام
نویسنده
مترجممسعود برزین
راویگروه گویندگان، رضا خضرایی
ناشر چاپیانتشارات دبیر
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۴ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۱۲۰۰۰۰ ۶۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عمر خیام

عباس خانجانی
۱۴۰۳/۴/۶
معاشقه رباعیات خیام هستم خیام اصلان میخوار نبوده منظورش می‌الهی است همان آرامش ذهن و آفکاراست ۳۰ مرجع تقلید از خیام کسب فیض می‌کردند شرابی ناب میخواهم که مردان بود زورش. تایمی بیاسایم زدنیاو شرو شورش. احتمالأ درست ننوشتم چون سالهاپیش خواندم ولی درحال حال سه کتاب رباعیات خیام را دارم و بسیاری را حفظ هستم
زهرا نورمحمدی
۱۴۰۳/۴/۷
کتاب قشنگی بود نمیدونم چقدرش درست و واقعی بود ولی در حد داستان سرگرم کننده و زیبا بود علی الخصوص گروه گویندگان بسیار زیبا روایت میکنند در کل رضایت بخش بود.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عمر خیام

برای دریافت کتاب صوتی عمر خیام و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.