معرفی و دانلود کتاب صوتی خدایان یونان

عکس جلد کتاب صوتی خدایان یونان
قیمت:
۵۲۵۰۰ ۳۶,۷۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خدایان یونان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خدایان یونان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خدایان یونان

اگر می‌خواهید درباره‌ی خدایان یونان باستان -از زئوس تا هرمس- بدانید حتماً کتاب صوتی خدایان یونان نوشته‌ی جیادا فرانسیا را گوش دهید. این نویسنده‌ی ایتالیایی در کتاب حاضر، به‌طور ساده، شفاف و قابل‌فهم، از خدایانی می‌گوید که هزاران سال پیش بر دل و جان مردم سرزمین یونان حکومت می‌کردند؛ خدایانی که از انسان‌ها حسودتر و طمع‌کارتر بودند.

درباره‌ی کتاب صوتی خدایان یونان

شباهنگ دلشاد، مترجم کتاب صوتی خدایان یونان در مقدمه‌ی خود می‌گوید جهان در افسانه‌های یونان از به هم پیوستن و ازدواج نیروها و عناصر طبیعی، مانند آسمان و زمین، شکل منظمی به خود می‌گیرد و از این پیوند، تولید و رشد آغاز می‌شود؛ پس عشق و پیوند، اصل و اساس تمام اسطوره‌های یونانی است. پیوندی که باعث شکل‌گیری موجوات دیگر می‌شود.

جیادا فرانسیا (Giada Francia) در کتاب صوتی خدایان یونان (Gods and goddesses of Greek mythology‏‬) روی روایتگری و بیان ساده‌ی قصه‌های اساطیری یونان باستان متمرکز شده است. او بیشتر از 10 خدای مشهور این سرزمین باستانی را انتخاب کرده و توضیح داده است که شناخت آن‌ها برای هر نوجوانی واجب است؛ زیرا بررسی زندگی این خدایان باعث می‌شود تا درک بیشتری از فیلم‌ها و رمان‌های مدرن داشته باشید.

در فصل اول کتاب صوتی خدایان یونان با آغاز زمان مواجه می‌شویم. دورانی که آسمان و زمین برای اولین‌بار زاده می‌شوند. کوه‌ها و دره‌ها ساخته می‌شوند. گایا و اورانوس که خدایان آسمان و زمین هستند، ازدواج می‌کنند تا تیتان‌ها و سایکلوپ‌ها زاده شوند. سپس انسان‌ها در این زمین جدیدالتأسیس، زندگی خود را آغاز می‌کنند و در ادامه، غول‌هایی عظیم که بسیار خشن هستند، زندگی خود را شروع می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خدایان یونان

فصل چهارم با زئوس، خدای خدایان آغاز می‌شود. او فرمانروای جهان است که در فرهنگ لاتین، ژوپیتر نامیده می‌شود. سلاح دوست‌داشتنی او آذرخش است. وی خدایی قدرتمند و جذاب است. قدرت زئوس از همه بیشتر است. او خدای اصلی کوه المپ در یونان است و توانسته بر تمام خدایان دیگر چیره شود. جیادا فرانسیای ایتالیایی به همین سادگی و روانی درباره‌ی دوران باستان می‌نویسد.

در ادامه، پیش‌بینی می‌شود که یکی از فرزندان کرونوس، او را از تخت فرمانروایی پایین می‌کشد. آیا این داستان برای شما آشنا نیست. این پیرنگ داستانی در بیشتر داستان‌های اسطوره‌ای و دینی تکرار می‌شود. به‌ویژه اگر به اساطیر مصر و خاورمیانه نیز نگاه کنید، ردپای این طرح داستانی را مشاهده خواهید کرد. اگر می‌خواهید بیشتر در این زمینه بدانید کتاب «اسطوره‌ی تولد قهرمان» اثر اتو رانک را مطالعه کنید.

اتو رانک اعتقاد دارد که بیشتر قهرمانان، تولد، زندگی و مرگ مشابهی دارند! از جیمز جویس تا یوجین اونیل، و بیشتر نویسندگان مطرح دنیای مدرن، تحت‌تأثیر اسطوره‌ها، قهرمانان و خدایان یونان باستان هستند. اسطوره‌های یونانی -مثل هراکلس- بسیار شبیه به ابرقهرمانان هالیوودی -مانند بتمن و سوپرمن- هستند. همگی آن‌ها نماینده‌ی ابرقهرمانی ایثارگر هستند که با نیروهای شر، مبارزه می‌کند تا زمین را نجات دهد.

درگیری این ابرقهرمانان براساس یک مبارزه‌ی محلی نیست؛ بلکه بر پایه‌ی یک جنگ کهکشانی است. درنتیجه، پایه‌ی سینما و داستان‌های مدرن، اسطوره‌های یونان باستان است. مفهوم پیوند خیر و شر یا ترکیب نور و تاریکی که در ایران باستان نیز به آن اشاره شده است، مضمون اساسی بیشتر اسطوره‌ها است. به‌عنوان مثال، جیادا فرانسیا در کتاب صوتی خدایان یونان اشاره می‌کند که هفائستوس، خدای آهن و آتش، با الهه‌ی زیبایی و عشق، آفرودیت، ازدواج می‌کند که این پیوند، هنر و صنعت را به هم پیوند می‌زند؛ بنابراین، فرهنگ یونان باستان با اسطوره‌هایش، یکی شده است.

بعدها هارمونیا -که به معنای تعادل است- از ازدواج آفرودیت با خدایان عشق و جنگ، زاده می‌شود. زایش او خشونت و عشق را با یکدیگر پیوند می‌زند. توجه کنید که زندگی قهرمانی و کارهای ابرقهرمانی، اصل و اساس اساطیر و حماسه‌ها هستند. اسطوره‌ها در جامعه‌ی امروز و دنیای مدرن هم زنده هستند. نظر شما چیست؟ آیا فوتبالیستی مثل مارادونا می‌تواند نقابی اسطوره‌ای بر چهره بزند؟

خدایان یونان و روم اغلب با یکدیگر مشابه هستند، درحالی‌که نام‌های متفاوتی دارند. به‌عنوان مثال، جیادا فرانسیا در کتاب صوتی خدایان یونان، در بخش هرا، بحث جالبی را درباره‌ی این الهه که همسر زئوس است مطرح می‌کند. نویسنده به توصیف ظاهر و علائق هرا می‌پردازد و در نهایت می‌گوید او به زنان کمک می‌کند؛ پس هرا می‌تواند نماد زنی قدرتمند و حامی حتی در فیلم‌ها و رمان‌های امروزی باشد.

گویندگی کتاب صوتی خدایان یونان نوشته‌ی جیادا فرانسیا و ترجمه‌ی شباهنگ دلشاد را فریبا فصیحی انجام داده که انتشارات کارگاه فیلم و گرافیگ سپاس آن را منتشر کرده است؛ کتابی که مخصوص نوجوانان و حتی بزرگسالان است. لازم به ذکر است نسخه‌ی صوتی این اثر جذاب توسط انتشارات جیحون تهیه شده.

کتاب صوتی خدایان یونان مناسب چه کسانی است؟

کتاب مذکور مناسب نوجوانان است؛ اما اگر می‌خواهید اطلاعاتی جزئی درباره‌ی اساطیر یونان کسب کنید، حتماً به سراغ کتاب صوتی خدایان یونان نوشته‌ی جیادا فرانسیا بروید.

در بخشی از کتاب صوتی خدایان یونان می‌شنویم

گایا پیشنهاد کرد که قبل از تولد کودک، رئا کاخ را ترک کند و به غاری برود که فقط گایا آن را می‌شناخت. رئا به این پیشنهاد گایا گوش داد و شبی که کرونوس در خواب بود، به‌آرامی قصر را ترک کرد و به جزیره‌ی کرت در یونان رفت. او از کوه‌ها بالا رفت و به همان غار یکه گایا گفته بود، پناه برد و فرزند زیبایی را به دنیا آورد و نام او را زئوس گذاشت. او بچه را در گهواره‌ای گذاشت که با خودش آورده بود. اما افسوس که باید از فرزند خود جدا می‌شد و نمی‌توانست برای مدتی او را ببیند. زیرا کرونوس نباید از غیبت او باخبر می‌شد؛ اما با خودش فکر کرد چه کسی از نوزاد مراقبت خواهد کرد؟ چه کسی به او غذا خواهد داد؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
شناسنامه
3 دقیقه
مقدمه‌ی مترجم
4 دقیقه
آغاز زمان
16 دقیقه
زئوس
11 دقیقه
هرا
9 دقیقه
پوزیئدون
13 دقیقه
دمتر
9 دقیقه
آتنا
8 دقیقه
آرس
10 دقیقه
آفرودیت
10 دقیقه
هفائستوس
9 دقیقه
هرمس
10 دقیقه
آرتمیس
9 دقیقه
آپولو
10 دقیقه
دیونیسوس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خدایان یونان
نویسنده
مترجمشباهنگ دلشاد
راویفریبا فصیحی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۵۲۵۰۰ ۳۶,۷۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خدایان یونان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خدایان یونان

برای دریافت کتاب صوتی خدایان یونان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.