معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان

عکس جلد کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان، اثری از علیرضا شریعتی است. این کتاب با اقتباس از دو داستان مثنوی معنوی مولانا جلال الدین محمد بلخی به رشته‌ی تحریر درآمده و این دو حکایت را به زبان ساده و امروزی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان

مثنوی معنوی مولانا جلال الدین محمد بلخی، یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین آثار ادبیات تعلیمی است که همچنان بعد از گذشت صدها سال، در میان مخاطبان علاقه‌مند به ادبیات فارسی جایگاهی ویژه دارد. علیرضا شریعتی با گردآوری مجموعه‌ی «جزیره‌ی مثنوی»، کار بزرگی در جهت گسترش علاقه‌مندی مخاطبان امروزی به این اثر سترگ انجام داده و توانسته اقشار مختلفی از جامعه را، پای حکایات پندآموز مولانا بنشاند. این مجموعه با ساده‌سازی داستان‌ها و پیام‌هایشان، آن‌ها را برای مخاطب قابل‌فهم‌تر و روان‌تر کرده است.

در کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان، مانند دیگر آثار مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی، دو حکایت از مولانا را می‌شنویم که هریک پند و پیامی شنیدنی را در دل خود جای داده‌اند. در داستان اول، می‌شنویم روزی پادشاهی که از عالمان زمانه‌ی خود بود، دو غلام خرید که یکی بسیار زیباروی و خوش‌چهره بود و دیگری بر خلاف اولی، ظاهر زشتی داشت. پادشاه تصمیم گرفت که آن دو را امتحان کند تا بداند که تا چه حد از عقل و هوش بهره برده‌اند. غلام زیباروی بسیار زیرک و دانا بود و هر سوال پادشاه را، بی‌درنگ و با فراستی مثال‌زدنی پاسخ می‌داد. پادشاه او را مرخص کرد و سپس غلام دیگر را نزد خود فراخواند. او بر خلاف ظاهر ناپسندش، سیرتی بسیار پاک و زیبا داشت و از علم و دانش نیز بی‌بهره نبود. پادشاه از دو غلامی که خریداری کرده بسیار راضی بود تا اینکه تصمیم گرفت آن دو را با اتهام دروغ و بدگویی بیازماید...

معرفی و دانلود کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان

در داستان دوم کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان، قصه‌ی باز شکاری مخصوص پادشاه را می‌شنویم که از قصر خارج می‌شود و راهش را گم می‌کند. باز ناگهان خود را در میان قلمروی جغدها می‌یابد. جغدها که از مقام او بی‌اطلاعند و از طرفی به زیبایی و تیزپروازی‌اش حسد می‌ورزند، با ظن به اینکه او برای تصرف لانه و قلمروشان به آنجا آمده به او حمله می‌کنند و با نوک به بال‌های بزرگ و زیبایش هجوم می‌بردند...

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان کاری از نشر صوتی نوین کتاب گویاست و گویندگی آن نیز به عهده‌ی علیرضا شریعتی بوده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی جزیره مثنوی

«مصحف ثانی» نامی است که بسیاری از صاحب‌نظران برای مثنوی مولوی برگزیده‌اند. این کتاب که یکی از غنی‌ترین آثار عرفانی و تعلیمی ادبیات فارسی به شمار می‌رود، 26000 بیت از سروده‌های مولانا را شامل می‌شود و در شش دفتر نوشته شده است. مولوی برای حکایت‌های شیرین و آموزنده‌اش در این کتاب، قالب شعری مثنوی را برگزیده است. جلال‌الدین همایی، ادیب و پژوهشگر معاصر، این اثر را از جهت پرمغزی و نغزگفتاری با آثاری همچون گاتاهای هندی، متون مقدس زرتشتی و عهد جدید مسیحیان هم‌سنگ دانسته است.

مولوی به‌مدت چهار سال با شمس تبریزی دوستی و هم‌نشینی داشت و این ارتباط تأثیری شگرف و حیرت‌آور بر زندگی این دو گذاشت. چنانکه گفته‌اند هرکجا در این شش دفتر اشارتی به آفتاب و خورشید شده، شاعرْ پیر و مراد خود شمس تبریزی را در پس آن مفهوم لحاظ کرده است.

رینولد نیکلسون، عبدالکریم سروش و محمدعلی موحد از جمله کسانی‌اند که هر یک، تصحیح‌های گوناگونی از این اثر ارائه دادند. سوای آن، مثنوی مولانا تاکنون و با وجود گذشت قرن‌ها از سرایش آن، بارها و بارها بازنویسی و اقتباس شده و همچنین به زبان‌های دیگر ترجمه شده است. پژوهشگران نامداری همچون جعفر شهیدی، و بدیع‌الزمان فروزانفر آثار تحلیلی ارزشمندی در باب این اثر ارائه داده‌اند.

علیرضا شریعتی در هر یک از قسمت‌های مجموعه‌ی جزیره‌ی مثنوی، یکی از داستان‌های این اثر گران‌قدر را انتخاب نموده و به زبانی امروزی بازنویسی کرده است. هر قسمت از این مجموعه به یکی از حکایت‌های مثنوی اختصاص دارد.

کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به مثنوی مولانا علاقه دارند، از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان می‌شنویم

باز پرنده‌ای است شکاری که در بلندپروازی معروف است. در گذشته آن‌ها را برای شکار تربیت می‌کردند. پادشاهان و بزرگان اغلب آن را روی ساعد خود می‌گذاردند و به شکار می‌رفتند. هنگامی که پرنده‌ای را در هوا می‌دیدند، باز را رها می‌کردند. این پرنده‌ی تیزچنگال و تیزبین به هوا می‌پرید، پرنده را شکار می‌کرد و برای صاحبش می‌آورد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد
7 دقیقه
داستان گرفتار شدن باز میان جغدان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان
نویسنده،
راویعلیرضا شریعتی
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان

برای دریافت کتاب صوتی جزیره‌ی مثنوی: داستان پادشاهی که دو غلام تازه خریده را امتحان کرد و گرفتار شدن باز میان جغدان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.