معرفی و دانلود کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی

عکس جلد کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی

برد ملتزر از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز در کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی به زندگی‌نامه‌ی این زن تأثیرگذار پرداخته است. ملتزر در مجموعه کتاب‌های «آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند» به قهرمانانی معمولی در دنیای جدید می‌پردازد که توانسته‌اند مانند قهرمانان اسطوره‌ای، تاریخ را تغییر دهند. ملاله از جمله زنانی است که توانسته‌اند جایزه‌ی نوبل صلح را بگیرند.

درباره‌ی کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی

«از 27 دانش‌آموز فقط 11 نفر آمده بودند. تعداد دانش‌آموزان به خاطر دستور طالبان کمتر شده است.» این‌ها سخنان ملاله یوسف زی برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل است که برد ملتزر (Brad Meltzer) در کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی (I am Malala Yousafzai)، نکته‌های مهمی از زندگی او را روایت می‌کند. ملاله که امروز فعال حقوق بشر و حقوق کودکان است در سال 2012 توسط گروه اسلامی طالبان در راه بازگشت از مدرسه، با هدف ترور مورد حمله قرار گرفت. طالبان مخالف تحصیل و پیشرفت زنان است.

زنان خاورمیانه قرن‌هاست که با گروه‌های بنیادگرای سنتی در مورد آزادی و حقوق خود مبارزه می‌کنند. خوشبختانه برخی از کشورها توانسته‌اند در این زمینه پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته باشند اما هنوز کشورهایی مثل پاکستان و افغانستان در دام تفکرات عجیب این گروه‌ها گرفتار هستند. کشورهای مذکور هر روز از کشورهای همسایه‌ی خود بیشتر جا می‌مانند؛ زیرا ملاک اصلی پیشرفت یک کشور، رشد اقتصادی و اجتماعی بر اساس آزادی زنان است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی

ملاله یوسف زی به خاطر تلاش‌هایش برای حق تحصیل کودکان در سال 2014 جایزه‌ی صلح نوبل را همراه با کایلاش ساتیارتی دریافت کرد. او نه تنها خودش قربانی حملات وحشتناک طالبان شد؛ بلکه تلاش‌های زیادی در حمایت از کودکان دیگر در برابر گروه‌های تندرو و تروریستی در منطقه‌ی خاورمیانه انجام داد. او در سال‌های گذشته کمک‌های شایان توجهی به کودکان غزه کرده است.

سال‌هاست شعارهایی تو خالی درباره‌ی حقوق برابر مردان و زنان شنیده می‌شود؛ اما کنش‌گران اصلی این عرصه درگیر مسائل حاشیه‌ای شده‌ و نتوانسته‌اند کار خاصی در منطقه‌ی پرتنش خاورمیانه انجام دهند. علاوه بر این، گروه‌های غربی بیشتر مشغول تولید فیلم و کتاب در این زمینه هستند و از نظر عملی، کار خاصی انجام نمی‌دهند؛ زیرا هر چه این مناطق عقب‌مانده‌تر و خشن‌تر شوند، نخبه‌های بیشتری از آن‌جا به کشورهای آن‌ها برای بردگی خواهند رفت.

روایت کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی اثر برد ملتزر با صدای شخصیت ملاله آغاز می‌شود. او می‌گوید عاشق پیتزا است اما برادرش می‌گوید کلوچه را هم دوست دارد. ملاله در ادامه از عشقش به رنگ صورتی می‌گوید. بعد می‌گوید دین من اسلام است و به صلح و کمک به دیگران باور دارم. ملاله در شمال غرب پاکستان بزرگ شده و یک کودکی معمولی داشته است.

ملاله در کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی تأکید می‌کند در پاکستان تفاوت‌های زیادی برای دختران و پسران قائل می‌شوند چون دختران باید سریعاً ازدواج کنند. مخصوصاً اینکه تأکید می‌کند لباس‌های سیاهی در فرهنگ پاکستان وجود دارد که به زور تن زنان می‌کنند. ملاله از پدر و مادرش خیلی تعریف می‌کند زیرا به او به خاطر دختر بودن احترام گذاشتند.

پدر و مادر ملاله عاشق پیشرفت او بودند؛ بنابراین تمام تلاش خود را کردند تا به راحتی به مدرسه برود. ملاله می‌گوید: «چون دختر بودم احساس می‌کردم هیچ آینده‌ای ندارم.» ملاله پدری مدرن داشت که به علم و تحصیل و آینده‌ی دخترش علاقه‌ی بسیار زیادی نشان می‌داد. او سعی می‌کرد دخترش هم به بازی و سرگرمی برسد و هم به کتاب و مدرسه.

ملاله جزو معدود دختران پاکستان بود که در پنج سالگی توانست خواندن و نوشتن یاد بگیرد. ملاله تأکید می‌کند: «تغییر جهان کار آسانی نیست.» او در هنگام تحصیل در مدرسه، دخترانی را می‌بیند که در سطل‌های زباله دنبال چیزهایی می‌گردند که با آن‌ها پول در بیاورند. آن‌ها خانواده‌های فقیری هستند که در بدبختی زندگی می‌کنند.

پیام اصلی کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی اثر برد ملتزر و ترجمه‌ی زهرا غفاری این است که تحصیل باعث رشد فراوان زنان می‌شود و تنها سلاح صلح‌آمیز برای یک زندگی بهتر، سواد و دانش است. گویندگی کتاب حاضر را رویا فلاحی انجام داده که از سوی انتشارات مهرسا در دسترس شما قرار گرفته است.

درباره‌‌ی مجموعه‌‌ی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

مجموعه‌ی بسیار شنیدنی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World) دربردارنده‌ی زندگی‌نامه‌های افراد بزرگ و نوابغ مطرح دنیای معاصر است که به شیوه‌ای صمیمی، دوستانه و خودمانی به بیان زندگی افرادی چون والت دیزنی یا ملاله یوسف زی می‌پردازد. برد ملتزر در نگارش این مجموعه بر عادی‌ترین و ساده‌ترین جنبه‌های زندگی این نوابغ تمرکز کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب این منم ملاله یوسف زی

مجموعه کتاب‌هایی که برد ملتزر نوشته است از سری پرفروش‌ترین بیوگرافی‌های نیویورک تایمز است. کتاب حاضر نیز توانسته فروش خوبی در حوزه‌ی کتاب‌های کودکان داشته باشد.

اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

کاری تلویزیونی به نام خاویر ریدلی و موزه‌ی مخفی (Xavier Riddle and the Secret Museum) در سال 2019، از شبکه‌ی PBS Kids پخش شد. این سریال بر اساس مجموعه کتاب آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند نوشته‌ی برد ملتزر ساخته شده است.

کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 7 تا 12 سال بسیار مناسب است؛ اما نوجوانان هم می‌توانند از مطالب مفید این کتاب‌ استفاده کنند. فراموش نکنید که با تحصیلات می‌شود جهان بهتری ساخت.

در بخشی از کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی می‌شنویم

مدرسه برای من خیلی مهم بود... تو کشوری که زن‌ها فرصت کمی داشتند ما می‌تونستیم تو دنیای کتاب‌های سیر کنیم.

اون روز دوم شدم. از همه مهم‌تر اینکه یادگیری حس خیلی فوق‌العاده‌ای به من می‌داد. ولی همه از موفقیت من خوشحال نشدند. وقتی ده ساله شدم، گروهی به اسم طالبان کنترل شهر ما رو به دست گرفت. اون‌ها سنت‌های قدیمی را ترجیح می‌دادند و باور داشتند که زن‌ها نباید هیچ حقی داشته باشند. اون‌ها با هر نوع آزادی مخالف بودند. به ما گفتند باید تلویزیون و کامپیوتر و حتی سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها رو بسوزونیم.

کمی بعد طالبان، نامه‌ای روی در مدرسه چسبوند. اون‌ها به پدرم گفتند اگه بیخیال آموزش دختران نشه، عاقبت بدی در انتظارش خواهد بود. اون‌ها پدرم رو تهدید می‌کردند. تازه اون روز بود که ترسیدم...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
این منم ملاله یوسف زی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی
نویسنده
مترجمزهرا غفاری
راویرویا فلاحی
ناشر صوتیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی

برای دریافت کتاب صوتی این منم ملاله یوسف زی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.