معرفی و دانلود کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی

عکس جلد کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی
قیمت:
۳۴۵۰۰ ۱۷,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی

کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی نوشته‌ی برد ملتزر داستانی آموزنده و تاثیرگذار در باب ایستادگی است. این کتاب به روایت سرنوشت زنی می‌پردازد که در دره‌ی سوات در زیر سایه‌ی تاریک و شوم طالبان چشم به جهان گشود و برای احقاق حق خود در زمینه‌ی تحصیل و آموزش دست به مبارزاتی شگفت‌انگیز و الهام بخش زد. این کتاب به کودکان می‌‌آموزد که چطور یک فرد معمولی می‌تواند تاثیری شگرف در جهان پیرامون خود ایجاد کند و زندگی میلیون‌ها نفر را دستخوش تغییر نماید.

درباره‌ی کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی

در طول تاریخ، زنان همیشه قهرمانانی بوده‌اند که در سکوت پا به پای مردان جنگیده و بیش از همه متحمل رنج گشته‌اند. سهم زنان در تمدن‌ها غیرقابل اندازه‌گیری و انکار بوده و آن‌ها در جایگاه مادر، پرستار و رهبر همیشه به ایجاد و شکل‌گیری تمدن‌ها کمک کرده‌اند. با این حال، آن‌ها اغلب در سایه‌ی محدودیت‌های اجتماعی قرار گرفته و از حقوق طبیعی و قانونی خود منع شده‌اند. زنان قرن‌ها نابرابری را تحمل کرده و برای احقاق حقوق اولیه‌ی خود جنگیده‌اند تا امروز به جایگاه اصلی خود دست یابند.

ملاله یوسف‌زی یکی از همین زنان رنج‌کشیده و تاثیرگذار و در عین حال جنگجوست که الهام‌بخش زنان زیادی در سرتاسر جهان است. او نمادی از امید در میان سیاهی‌ها و ناامیدی‌هاست و نامش مترادف با شجاعت، تاب‌آوری و پیگیری است. او در دره‌ی سوات در پاکستان چشم به جهان گشود و مبارزات خود را نیز از همان‌جا آغاز کرد. او دلش می‌خواست آزاد باشد و به دور از حضور منحوس طالبان که بر سرنوشت او سایه انداخته بود درس بخواند و زندگی کند. تجربیات ملاله یوسف‌زی بازتابی از چالش‌های بزرگ‌تر و گسترده‌تر زنان در سطح منطقه و خاورمیانه است. حمایت و تلاش‌های او برای دستیابی به آموزش و تحصیل تبدیل به نمادی از امید برای میلیون‌ها نفر شد تا در برابر بی‌عدالتی ایستادگی کنند و دست از حقوق خود نکشند.

معرفی و دانلود کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی

برد ملترز (Brad Meltzer) در کتاب این منم ملاله یوسف‌زی (I am malala Yousafzai) به شرح زندگی این زن قدرتمند می‌پردازد. این کتاب که برای کودکان به رشته‌ی تحریر درآمده شامل تصاویر زیبا و گیراست که نه تنها توجه خوانندگان کودک را از همان ابتدا به خودش جلب می‌کند، بلکه در درک وضعیت ملاله به آن‌ها کمک می‌نمایند. سبک نوشتاری برد ملترز گیرا و آموزنده است و می‌کوشد تا در این کتاب از مسائل مهمی همچون اهمیت ایستادگی و مقاومت و همچنین حقوق زنان سخن بگوید. او با تمرکز بر کودکی ملاله و مسائلی که زمینه‌ساز مبارزات او با طالبان شد خوانندگان جوان را به همدردی و همدلی با ملاله وادار می‌نماید و در عین حال از ذکر جزئیاتی که ممکن است برای کودکان دردناک و خشونت‌آمیز باشد می‌پرهیزد. ملتزر از عشق ملاله به یادگیری و عزم راسخش به مدرسه سخن می‌گوید و تلاش می‌کند تا تصویری الهام‌بخش برای خوانندگان جوان خود خلق کند.

هدف برد ملترز در کتاب این منم ملاله یوسف‌زی این است که به مخاطبان خود بیاموزد حتی تلاش‌های یک نفره نیز می‌تواند تفاوت ایجاد کند و حتی کوچک‌ترین اعمال شجاعانه قادرند موجی تاثیرگذار به راه بیندازند.

این کتاب به همت زهرا غفاری به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است.

درباره‌‌ی مجموعه‌‌ی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

مجموعه‌ی بسیار شنیدنی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند (Ordinary People Change the World) دربردارنده‌ی زندگی‌نامه‌های افراد بزرگ و نوابغ مطرح دنیای معاصر است که به شیوه‌ای صمیمی، دوستانه و خودمانی به بیان زندگی افرادی چون والت دیزنی یا محمدعلی کلی می‌پردازد. برد ملتزر در نگارش این مجموعه بر عادی‌ترین و ساده‌ترین جنبه‌های زندگی این نوابغ تمرکز کرده است.

اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند

کاری تلویزیونی به نام خاویر ریدلی و موزه‌ی مخفی (Xavier Riddle and the Secret Museum) در سال 2019، از شبکه‌ی PBS Kids پخش شد. این سریال بر اساس مجموعه کتاب آدم‌های معمولی جهان را تغییر می‌دهند نوشته‌ی برد ملتزر ساخته شده است.

کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 7 تا 12 ساله مناسب و آموزنده خواهد بود.

در بخشی از کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی می‌خوانیم

اینجا بین دخترها و پسرها خیلی فرق می‌گذارند.

اگر دختر باشی،‌ باید ازدواج کنی و همیشه چند قدم عقب‌تر از همسرت راه بروی تا نشان بدهی که او صاحب تو است.

تازه هر وقت بیرون از خانه هستی باید خودت را بپوشانی. بعضی از زن‌ها مثل مادر من، با نوعی روسری که به آن نقاب می‌گویند صورتشان را می‌پوشانند،‌ بقیه لباس‌های سیاه بلند به اسم «برقع» می‌پوشند تا کل بدنشان را بپوشانند.

در فرهنگ ما، پوشیدن چنین لباس‌هایی سنت است. اما به‌نظر من خیلی سخت و ناعادلانه است که از کسی بخواهی برای همراهی با تو این‌طوری لباس بپوشد. درواقع، اسم دخترها حتی توی شجره‌نامه‌ی خانوادگی هم نمی‌آمد!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب این منم ملاله یوسف‌ زی
نویسنده
مترجمزهرا غفاری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-7924-55-8
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۵۰۰ ۱۷,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی

برای دریافت کتاب این منم ملاله یوسف‌ زی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.