معرفی و دانلود کتاب صوتی آخرین حجاب: سفری به عالم تعلیمات دراویش

عکس جلد کتاب صوتی آخرین حجاب: سفری به عالم تعلیمات دراویش
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین حجاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آخرین حجاب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آخرین حجاب: سفری به عالم تعلیمات دراویش

کتاب صوتی آخرین حجاب اثری از رشاد فیلد، عارف، معلم معنوی، موسیقیدان و نویسنده‌ی انگلیسی است. فیلد در این کتاب پرفروش آمازون روایات واقعی زندگیِ خود، سفرش به خاورمیانه و جست‌وجوی معنویت را دستمایه‌ای برای کشف معنای هستی و رمز و رازهای آن قرار داده است و مخاطبانش را به همراهی در این سفر اکتشافی فرا می‌خواند.

درباره‌ی کتاب صوتی آخرین حجاب

رشاد فیلد (Reshad Feild) در کتاب صوتی آخرین حجاب (The last barrier: a journey into the essence of Sufi teaching) از سنگلاخ‌ها و مسیرهای پرتلاطمی که در راه کشف معنا و راز نهان در هستی پشت سر گذاشته است، سخن می‌گوید. رشاد فیلد از نام‌‌های آشنا در موسیقی و یکی از اعضای پایه‌گذار گروه موسیقی فولک پاپ اسپرینگ فیلدز است. فیلد در برهه‌ای از زندگی خود به معنویت و عرفان علاقه‌مند شد و از همان هنگام که پا در این مسیر گذاشت، نوشتن کتاب درباره‌ی آموزه‌های معنوی و سیر و سلوک عرفانی را نیز در زمره‌ی فعالیت‌هایش قرار داد. از او تا به امروز بیش از دوازده کتاب در همین حوزه به انتشار رسیده است.

کتاب صوتی آخرین حجاب، اثری کلاسیک از رشاد فیلد به شمار می‌رود. او که امروزه یکی از صوفیان شناخته‌شده‌ی غرب است، در این کتاب راوی داستان قدرتمندی درباره‌ی سفر حقیقی زندگی است. داستان از آن‌جا آغاز می‌شود که قهرمان ما روزی با مردی از اهالی ترکیه به نام حمید در یک مغازه‌ی عتیقه‌فروشی در لندن آشنا می‌شود و همین آشنایی به سرآغازی برای سفرهای اسرارآمیز او به خاورمیانه و آشنایی با صوفیان و عرفای شرقی تبدیل می‌گردد؛ سیر و سفری که در نهایت او را به قونیه می‌کشاند و با شمس تبریزی و مولانا آشنایش می‌کند و راز و رمز هستی را با غنا و ژرفایی شگفت‌انگیز به او می‌آموزاند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آخرین حجاب

حمید، صوفی اسرارآمیز و معلم معنوی رشاد فیلد در این سفر، شاگرد خود را به جهانی از خرد و بینش و عشقی بی‌نهایت هدایت می‌کند؛ او را به عبادت‌گاه‌ها و مکان‌های روحانی و مقدس ترکیه می‌برد و با شرح واقعیات جهان برای فیلد، او را ناگزیر از رویارویی با کاستی‌های درونی‌اش می‌سازد تا در نهایت خود واقعی‌اش را بیابد و از این ماجراجویی مهیج اما دشوار با سربلندی، دستی پر و قلبی گشاده به سوی عشق الهی بیرون بیاید.

رشاد فیلد در کتاب صوتی آخرین حجاب، نقاب از اسرار دراویش سماع‌کننده و سیر و سلوک عرفانی آنان بر می‌دارد و مخاطبان را با سرگذشت معلمان بزرگ معنوی و آموزه‌های آنان آشنا می‌سازد. انتشارات سخن چاپ نسخه‌ی متنی این کتاب را بر عهده داشته است. اثر حاضر را با ترجمه‌ی مریم بیات و خوانش بیتا خداداد می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب آخرین حجاب

  • فراموش‌کاری ذات انسان است اما رشاد فیلد به حافظه‌ی درخشانِ خود و نیز به یادآوری‌های شگفت‌انگیزش شهره است. (رابرت بلی، شاعر و نویسنده)
  • رشاد فیلد در آخرین حجاب جادو کرده و کتابی خلق کرده است که در دنیای امروزی، اثری بسیار کاربردی، مهم و به‌جا به شمار می‌آید. (ادیت والاس، نویسنده‌)
  • رشاد فیلد از جمله هنرمندان چیره‎‌دست و آموزگاران معنوی نادرِ زمانه‌ی ماست. (کلمن بارکس، شاعر و نویسنده)
  • حتی یک کتاب رشاد فیلد را از دست ندهید. (ای. جی گولد، نویسنده)

کتاب صوتی آخرین حجاب برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی آخرین حجاب را به مشتاقان آگاهی از رمز و رازهای یک زندگی معنوی و سیر و سلوک در عرفان مشرق‌زمین و همین‌طور دوست‌داران مولانا و شمس تبریزی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی آخرین حجاب: سفری به عالم تعلیمات دراویش می‌شنویم

امروز می‌خواهم مختصری نفس‌کشیدن را به تو یاد بدهم. یقین دارم که می‌دانی نفس سرّ زندگی‌ست. بدون نفس‌کشیدن چیزی وجود ندارد. با نفس‌کشیدن درست این امکان برایت فراهم می‌آید تا راه دلخواهت را برای سیر و سلوک انتخاب کنی.

به باد فکر کن. می‌وزد و هر شیء سبکی را از روی زمین بلند می‌کند. بوی گل را می‌برد، برگ‌های ریخته‌ی درخت را می‌برد، بذرهای گیاهان را به جایی می‌برد که می‌توانند ریشه بکنند. پیام هستی در همین‌جاست. ما با نفس به دنیا می‌آییم و با نفس هم از دنیا می‌رویم. انسان معمولی، انسانی که مثل ماشین زندگی می‌کند، همه‌چیز را درباره‌ی نفس به فراموشی می‌سپارد و تا لحظه‌ی مرگ که می‌خواهد هوا به ریه‌اش برساند، به آخرین باقی‌مانده‌ی آن چیزی چنگ می‌اندازد که به‌عنوان حیات در این دنیا می‌شناسد.

تمرینی را که امروز به تو می‌دهم می‌توانی هر روز انجام دهی. لحظه‌به‌لحظه انجام دهی. تا آخر عمرت انجام دهی. کاری‌ست که به نظر آسان می‌رسد اما همان‌طور که تمام لحظات با هم متفاوت‌اند، تمام روزها نیز با هم متفاوتند و اوقاتی پیش می‌آید که می‌بینی تمرکز کردن غیرممکن است اما اندک‌اندک به اهمیت چیزهایی که می‌گویم پی می‌بری.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
معرفی - داستان صوتی شدن کتاب
40 دقیقه
فصل یکم
38 دقیقه
فصل دوم
30 دقیقه
فصل سوم
52 دقیقه
فصل چهارم
65 دقیقه
فصل پنجم
61 دقیقه
فصل ششم
32 دقیقه
فصل هفتم
36 دقیقه
فصل هشتم
52 دقیقه
فصل نهم
42 دقیقه
فصل دهم
50 دقیقه
فصل یازدهم
36 دقیقه
فصل دوازدهم - کلام آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آخرین حجاب: سفری به عالم تعلیمات دراویش
نویسنده
مترجممریم بیات
راویبیتا خداداد
ناشر چاپیانتشارات سخن
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آخرین حجاب

ملینا ن
۱۴۰۳/۳/۱۰
آخرین حجاب یک کتابی پر از مفاهیم و درس‌های عمیق معنوی برای جویندگان راه عشق حتما بهتون پیشنهاد میکنم در سه فصل آخر نقطه‌ی عطف این کتاب هستش اگر تعمق کنید احساس خیلی خوبی خواهید داشت با صدای زیبای خانم خداداد بس زیباتر شده چون ایشان تسلط در عرفان و سماع دارن حق مطلب رو کامل ادا کردن در یک کلام عالی بود🙏🏻ای کاش کتاب‌های بیشتری در این مضامین برای آگاهی جمعی صوتی بشود تشکر از کتابراه
ش. هاشمی
۱۴۰۳/۳/۲۶
سلام بسیار زیبا وروان مطالب معرفتی را بیان کرده است باعث پالایش روح میشود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آخرین حجاب

برای دریافت کتاب صوتی آخرین حجاب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.