معرفی و دانلود کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم

عکس جلد کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم
قیمت:
۲۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم

کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم نوشته ویلیام استالینگز به بررسی جامع و دقیق اصول و مفاهیم سیستم‌های عامل می‌پردازد. این کتاب با تمرکز بر مبانی طراحی و عملکرد سیستم‌های عامل، به دانشجویان و حرفه‌ای‌های حوزه کامپیوتر کمک می‌کند تا درک عمیقی از این بخش مهمِ علم کامپیوتر پیدا کنند. این کتاب از اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین کارهای استالینگز، دانشمند و نویسنده‌ی مشهور در حوزه‌ی علوم کامپیوتر محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم

کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم (Operating Systems: Internals and Design Principles) نوشته ویلیام استالینگز (William Stallings)، مرجعی جامع و پرفروش در زمینه‌ی سیستم‌عامل‌هاست. کتاب پیشِ رو با ارائه درسنامه‌هایی کامل از مفاهیم بنیادی، ساختار و عملکرد سیستم‌عامل‌ها، به عنوان یکی از منابع اصلی و بی‌نظیر برای یادگیری مباحث مربوط به سیستم‌های عامل شناخته می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم

کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم به طور کامل به تمام جنبه‌های سیستم‌عامل‌ها می‌پردازد و منبع جامعی را برای یادگیری این موضوع ارائه می‌دهد. همچنین این کتاب بر درک عمیق مفاهیم بنیادی سیستم‌عامل‌ها تمرکز دارد و به خواننده کمک می‌کند تا به طور مستقل دانش خود را در این زمینه گسترش دهد. مباحثی مانند مروری بر سیستم‌های کامپیوتری، نگاه کلی به سیستم عامل، توصیف و کنترل فرآیند، نخ‌ها، همروندی: انحصار و همگام‌سازی، همروندی: بن‌بست و گرسنگی، مدیریت حافظه، حافظه مجازی، زمان‌بندی تک‌پردازنده‌ای و… در این کتاب به صورت مفصل بررسی می‌شوند.

ویلیام استالینگز نویسند‌ه‌ی این کتاب، مفاهیم پیچیده را با زبانی ساده و قابل فهم توضیح می‌دهد و از مثال‌های متعدد و نمودارها برای تسهیل یادگیری استفاده می‌کند. علاوه‌بر آن در ویراست‌های جدید، مطالب این کتاب به طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند تا جدیدترین پیشرفت‌ها و تحولات را در حوزه سیستم‌عامل‌ها پوشش دهد.

کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم که دکتر عین‌الله جعفرنژاد قمی در نشر علوم رایانه آن را برای مخاطبان ایرانی ترجمه کرده، مرجعی بی‌نظیر و ضروری برای هر کسی است که به دنبال درکی عمیق از دنیای سیستم‌عامل‌ها می‌گردد. این کتاب با ارائه جامع و دقیق مفاهیم، زبان ساده و قابل فهم و تمرکز بر اصول بنیادی، منبعی ارزشمند برای علاقه‌مندان به این حوزه محسوب می‌شود.

کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که علاقه‌مند به یادگیری مفاهیم پایه‌ای و پیشرفته سیستم‌های عامل هستند، می‌توانند از این کتاب برای کسب دانش و مهارت‌های لازم در این زمینه استفاده کنند. نویسنده با ارائه مثال‌های عملی و توضیحات دقیق، فهم این مفاهیم را برای خوانندگان ساده‌تر کرده است.

در بخشی از کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم می‌خوانیم

ویندوز 8، رویکرد ویندوز قدیمی را برای مدیریت وظیفه‌های پس‌زمینه و چرخه‌های حیات برنامه‌ی کاربردی، تغییر می‌دهد. اکنون توسعه‌دهندگان، مسئول مدیریت حالت هر یک از برنامه‌های کاربردی خود هستند. نسخه‌های قبلی ویندوز همواره کنترل کامل چرخه‌ی حیات فرآیند را به کاربر واگذار می‌کرد. در محیط رومیزی کلاسیک، کاربر مسئول بستن یک برنامه است. ممکن است یک کادر دیالوگ به آن‌ها پیام دهد که کارشان را ذخیره نمایند. این موضوع در حالت دسکتاپ ویندوز برقرار است. در واسط جدید Metro، ویندوز 8 چرخه‌ی حیات فرآیند یک برنامه‌ی کاربردی را تحویل می‌گیرد. گرچه تعداد محدودی از برنامه‌های کاربردی می‌توانند در کنار برنامه‌ی کاربردی اصلی در Metro UI و با استفاده از عملکرد SnapView اجرا شوند؛ ولی در هر زمان تنها یک برنامه‌ی Store می‌تواند اجرا شود. این موضوع، نتیجه‌ی مستقیم طراحی جدید است.

فهرست مطالب کتاب

فصل صفر: راهنمای خواننده و مدرس
بخش اول: زمینه‌سازی
فصل اول: مروری بر سیستم‌های کامپیوتری
فصل دوم: نگاه کلی به سیستم‌عامل
بخش دوم: فرآیندها
فصل سوم: توصیف و کنترل فرآیند
فصل چهارم: نخ‌ها
فصل پنجم: همروندی: انحصار متقابل و همگام‌سازی
فصل ششم: همروندی:‌بن‌بست و گرسنگی
بخش سوم: حافظه
فصل هفتم: مدیریت حافظه
فصل هشتم: حافظه‌ی مجازی
بخش چهارم: زمان‌بندی
فصل نهم: زمان‌بندی تک‌پردازنده‌ای
فصل دهم: زمان‌بندی چندپردازنده‌ای، چندهسته‌ای و بی‌درنگ
بخش پنجم: ورودی - خروجی و فایل‌ها
فصل یازدهم: مدیریت ورودی - خروجی و زمان‌بندی دیسک
فصل دوازدهم: مدیریت فایل‌ها
پیوست الف: موضوعاتی در همروندی
پیوست ب: برنامه‌سازی و پروژه‌های سیستم‌عامل
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم
نویسنده
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات681
زبانفارسی
شابک978-600-205-096-0
موضوع کتابکتاب‌های سیستم عامل
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم

برای دریافت کتاب سیستم‌های عامل (ویژگی‌های داخلی و اصول طراحی) - ویراست هشتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.