معرفی و دانلود کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم)

عکس جلد کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم)
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم)

کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم) نوشته‌ی استورات راسل و پیتر نورویگ به طور تخصصی به بررسی ابعاد مختلف هوش مصنوعی می‌پردازد. نویسندگان در این کتاب ایده‌هایی را که در هفتاد سال گذشته در رابطه با هوش مصنوعی ارائه شده مورد بحث و بررسی قرار داده و مطالب جالب و قابل توجهی را در این زمینه را در اختیار مخاطبان گذاشته‌اند.

درباره‌ی کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم)

هوش مصنوعی و ربات‌ها مبحثی جذاب و چالش‌برانگیز هستند که دهه‌هاست فکر انسان را به خودش مشغول کرده‌اند. این موضوع آن‌قدری تاثیرگذار بوده که به پلات بسیاری از داستان‌ها و فیلم‌ها راه یافته و نظریات متفاوتی را ایجاد کرده است. شاید در گذشته ایده‌ی فیلم‌هایی مانند «او» و «بلید رانر» تخیلی به نظر می‌رسید اما به نوعی نشان از میل عمیق انسان برای درک و پیشرفت هوش مصنوعی داشت. در سال‌های اخیر، هوش مصنوعی گام‌های قابل توجهی برداشته و از قلمروی فیلم‌های علمی-تخیلی به خط مقدم تکنولوژی‌ رسیده است. امروزه از نرم‌افزارهای تشخیص چهره در تلفن‌های هوشمند گرفته تا خودروهای «خودران»، مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و می‌توان حضور آن را تقریبا در تمام ابعاد زندگی احساس کرد.

معرفی و دانلود کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم)

گرچه هوش‌مصنوعی و ربات‌ها زندگی بشر را ساده‌تر و آن را تسریع کرده و هزینه‌های قابل‌توجهی را تقلیل بخشیده‌اند اما با این حال با تکاملشان نگرانی‌هایی به وجود آمده و بحث‌هایی به راه افتاده است. یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌هایی که این باره وجود دارد، جایگزین شدن هوش مصنوعی و ربات‌ها با انسان و از دست دادن شغل است. هر شغلی که داشته باشید، هوش مصنوعی قادر است با هزینه‌ی کمتر، صرف زمان کمتر و بازدهی بیشتر آن را انجام داده و همین امر سبب نگرانی گسترده و ناآرامی‌های اجتماعی شده است. از طرفی دیگر هوش مصنوعی پتانسیل بسیار زیادی برای استفاده در اهداف مخرب دارد. سیستم‌های تسلیحاتی که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند می‌توانند تهدیدی بسیار جدی برای امنیت جهانی باشند. جدای از آن، هوش مصنوعی می‌تواند جهت دستکاری افکار عمومی یا انتشار اطلاعات نادرست مورد استفاده قرار گیرد، به همین دلیل تدوین دستورالعمل‌ها و مقررات اخلاقی برای استفاده از آن‌ها ضروری است.

با وجود این نگرانی‌ها، هوش مصنوعی مزایای بالقوه‌ای دارد که در سمت دیگر ترازو سنگینی می‌کنند. این تکنولوژی جدید می‌تواند برای حل برخی از اضطراری‌ترین مشکلات استفاده شده و همین‌طور کیفیت زندگی ما را به شکل ویژه‌ای بهبود ببخشند.

کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم) Artificial Intelligence: A Modern Approach)) نوشته‌ی استوارت راسل (Stuart Russell) و پیتر نورویگ (Peter Norvig ) در همین رابطه به رشته‌ی تحریر در آمده است. این کتاب شامل یازده فصل بوده و جنبه‌های مختلف و متفاوت هوش مصنوعی را مورد بررسی و بحث قرار می‌دهند. فصل اول این کتاب مقدمه‌ای بر هوش مصنوعی است و توضیح می‌دهد که هوش مصنوعی چیست، چه تاریخچه‌ای دارد و ریسک مزایای استفاده از آن‌ها چه هستند. فصل دوم به مسئله‌ی عامل‌های هوشمند می‌پردازد و در ادامه از حل مسئله با جست‌وجو و جست‌وجو در محیط‌های پیچیده صحبت به میان می‌آید. فصل پنجم در باب جست‌وجو ی خصمانه و بازی‌ها نگاشته شده و نظریه‌ی بازی را مورد بحث قرار می‌دهد. فصل ششم به مسئله‌ی ارضای محدودیت و فصل هفتم نیز به بیان عامل‌های منطقی می‌پردازد. استوارت راسل و پیتر نورویگ در فصل هشتم و نهم کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم) منطق مرتبه اول و استنتاج در منطق مرتبه‌ی اول را تشریح کرده‌اند و در دو فصل پایانی نیز درباره‌ی نمایش دانش و برنامه‌ریز خودکار صحبت می‌کنند.

مطالب این کتاب کمی تخصصی بوده و برای درک بهتر آن‌ها لازم به داشتن پیش‌زمینه و دانش ابتدایی در این حوزه است. این کتاب به کوشش عین‌الله جعفرنژاد قمی به فارسی بازگردانده شده و توسط انتشارات علوم رایانه به چاپ رسیده است.

کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی کامپیوتر، اساتید این حوزه و به‌طورکلی علاقه‌مندان به هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات مناسب خواهد بود.

در بخشی از کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم) می‌خوانیم

تأثیر در استخدام: نگرانی در مورد ماشین‌ها، از بین بردن مشاغل قرن است. این قضیه چندان ساده نیست؛ ماشین‌ها کارهایی را انجام می‌دهند که در غیر این صورت می‌بایست توسط انسان انجام شود؛ اما آن‌ها باعث می‌شوند تولیدات بیشتری داشته باشند و در نتیجه اشتغال بیشتری ایجاد کنند و باعث سودآوری شرکت‌ها و در نتیجه پرداخت دستمزدهای بالاتر شود. ممکن است آن‌ها برخی فعالیت‌ها را به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه کنند که در غیر این صورت امکان‌پذیر نبود. استفاده از آن‌ها به طور کلی منجر به افزایش ثروت می‌شود اما تمایل به انتقال اثر ثروت از کار به سرمایه دارد که باعث افزایش نابرابری می‌شود. پیشرفت‌های قبلی در فناوری - مثل اختراع بافندگی مکانیکی - منجر به ایجاد اختلالات جدی در کار شده است؛ اما سرانجام افراد کارهای جدیدی برای خود پیدا می‌کنند. از طرف دیگر، امکان دارد هوش مصنوعی آن کارهای جدید را هم انجام دهد. این موضوع به سرعت در حال تبدیل شدن به تمرکز اصلی اقتصاددانان و دولت‌های سراسر جهان است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: عامل‌های هوشمند
فصل سوم: حل مسئله با جست‌وجو
فصل چهارم: جست‌وجو در محیط‌های پیچیده
فصل پنجم: جست‌وجوی خصمانه و بازی‌ها
فصل ششم: مسئله‌های ارضای محدودیت
فصل هفتم: عامل‌های منطقی
فصل هشتم: منطق مرتبه‌ی اول
فصل نهم: استنتاج در منطق مرتبه‌ی اول
فصل دهم: نمایش دانش
فصل یازدهم: برنامه‌ریزی خودکار
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم)
نویسنده،
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات461
زبانفارسی
شابک978-600-205-168-4
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم)

برای دریافت کتاب هوش مصنوعی (رهیافتی نوین) - جلد اول (ویراست چهارم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.