معرفی و دانلود کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی

عکس جلد کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی
قیمت:
۳۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی

عین‌الله جعفرنژاد قمی و رمضان عباس نژاد در کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی به آموزش این زبان برنامه‌نویسی پرداخته و با زبانی ساده و اجتناب از پیچیدگی‌های علم برنامه‌نویسی کار با آن را برای مخاطبان تشریح کرده‌اند. این کتاب منبعی کامل و مناسب برای فعالانِ رشته‌ی برنامه‌نویسی و علوم کامپیوتر است و آن‌ها را با اغلب جنبه‌های این زبان آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی

زبان اسمبلی یک زبان سطح پایین در علم برنامه‌نویسی است که پلی میان دنیای برنامه‌نویسان و دنیای اعداد دو دویی ایجاد می‌کند. کنترلی که این زبان روی سخت‌افزار دارد با زبان‌های سطح بالا قابل مقایسه نیست و همین مسئله به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا عملکرد سیستم را به‌طور دقیق تنظیم کرده و به شکلی مستقیم با اجزای خاص آن تعامل داشته باشند. این زبان به برنامه‌نویسان قدرت می‌دهد تا در اعماق سیستم‌‌های کامپیوتری غوطه‌ور شوند و تعامل مستقیمی با سیستم خود داشته باشند. تسلط بر زبان اسمبلی، مهارتی ارزشمند است و به افراد اجازه می‌دهد تا تسلطی دقیق بر سخت‌افزار داشته، درایو ایجاد کرده و تعامل و هماهنگی میان سخت افزار و نرم‌افزار را درک کنند. زبان اسمبلی، زبانی سریع است و برنامه‌نویسان غالبا برای ساخت برنامه‌هایی که باید در حداقل زمان ممکن نوشته شوند، از آن بهره می‌برند.

معرفی و دانلود کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی

تنها مشکل این زبان برنامه‌نویسی که استفاده از آن را کمی سخت می‌کند این است که برنامه‌نویسان باید با ساختار داخلی کامپیوتر و مفاهیم معماری آن آشنا باشند و این فرایند کمی دشوار و زمان‌بر است.

کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی نوشته‌ی دکتر عین‌الله جعفرنژاد قمی و دکتر رمضان عباس نژاد برای رفع همین مشکل تدوین شده و به رشته‌ی تحریر درآمده است. نویسندگان این کتاب که خود سال‌ها در زمینه‌ی برنامه‌نویسی و آموزش آن در مقاطع مختلف تجربه داشته، کوشیده‌اند تا با زبانی کاملا ساده و با دوری از پیچیدگی‌های زبان برنامه‌نویسی به آموزش این مبحث پرداخته و یک آشنایی کلی از این زبان به مخاطبان خود بدهند. از مباحث عنوان‌شده در این کتاب می‌توان به «نگهداری اطلاعات در کامپیوتر»، «مقدمات زبان اسمبلی»، «اعمال محاسبات دودویی»، «عملیات ریاضی در سیستم‌های دهدهی» و... اشاره کرد.

ازجمله ویژگی‌های مثبت این کتاب تمرینات مفید و کاربردی در انتهای هر بخش است که به تثبیت بهتر مطالب در ذهن مخاطبان کمک و آ‌ن‌ها را برای حل تمرینات و تسک‌های سخت‌تر آماده می‌کند.

کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی توسط انتشارات علوم رایانه به چاپ رسیده است.

کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی کامپیوتر و برنامه نویسی و علاقه‌مندان به این حوزه مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی می‌خوانیم

اگر با زبان‌های سطح بالایی مثل پاسکال و C آشنایی دارید، می‌دانید که استفاده از فایل‌های داده، از ضروریات بهره‌برداری بهینه از کامپیوتر است. در برنامه‌هایی که تاکنون نوشته شده‌اند، از متغیرها، ثبات‌ها، آرایه‌ها و لیست‌های پیوندی برای ذخیره اطلاعات استفاده شده است. این عناصر ذخیره اطلاعات، در حافظه RAM قرار دارند و با پایان یافتن اجرای برنامه و خاموش شدن کامپیوتر، از بین می‌روند. استفاده از این عناصر برای ذخیره و با زیابی داده‌ها، در مواردی که حجم داده‌ها زیاد باشد و نیاز به استفاده مکرر از داده‌ها نیز باشد، کارایی چندانی ندارد. به همین دلیل، داده‌ها را باید روی حافظه جانبی مثل دیسک ذخیره کرد. داده‌ها روی دیسک تحت نام خاصی ذخیره می‌شوند. هر مجموعه‌ای از اطلاعات مرتبط به هم که روی دیسک ذخیره می‌شوند، فایل نام دارد. به عنوان مثال، مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به دانشجویان یک کلاس، مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به کارکنان یک مؤسسه و مواردی از این قبیل فایل را تشکیل می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

1. نگهداری اطلاعات در حافظه کامپیوتر
2. ساختمان کامپیوتر
3. مقدمات زبان اسمبلی
4. وقفه‌ها، ورودی و خروجی
5. اعمال محاسبات دودویی
6. ساختارهای تصمیم و حلقه‌های تکرار
7. زیربرنامه‌ها
8. فایل‌های COM و EXE
9. مدیریت صفحه‌نمایش و صفحه‌کلید
10. پردازش داده‌های رشته‌ای
11. عملیات ریاضی در سیستم دهدهی
12. ساختمان داده‌ها و روش‌های مرتب‌سازی و جست‌وجو
13. ورودی و خروجی فایل‌ها
14. کاربرد ماکروها در اسمبلی
15. کار کردن با دیسک‌ها و فایل‌ها
16. تسهیلات چاپ
17. برنامه‌نویسی ماوس
18. ارتباط زبان سطح بالا با اسمبل
19. برنامه‌های مقیم در حافظه
پیوست 1: برنامه اشکال‌زدایی DEBUG
پیوست 2: کدهای اسکی
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات543
زبانفارسی
شابک978-964-6864-52-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی

برای دریافت کتاب برنامه‌ نویسی به زبان اسمبلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.