معرفی و دانلود کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم

عکس جلد کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم
قیمت:
۲۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم

کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم، منبعی کامل برای فراگیری زبان برنامه‌نویسی پی‌اِ‌چ‌‌پی است. عین الله جعفرنژاد قمی، نویسنده‌ی کتاب، تغییرات تازه‌ای را در ویراست جدید این اثر ایجاد کرده تا با به‌روزترین امکانات زبان پی‌اچ‌‌پی و پلتفرم‌های آن آشنا شوید. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، مهارت‌های لازم برای برنامه‌نویسی وبِ پویا با استفاده از زبان PHP را یاد خواهید گرفت.

درباره‌ی کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم

کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم، تمامی اطلاعات لازم برای برنامه‌نویسی و توسعه‌ی وب‌اپلیکیشن‌های پویا را در اختیار علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی و طراحی سایت و اپلیکیشن قرار می‌دهد. عین الله جعفرنژاد قمی، نویسنده‌ی کتاب، آموزش‌های این اثر را به‌گونه‌ای مطرح کرده تا خواننده‌هایی که تجربه‌ی چندانی در برنامه‌نویسیِ پی‌.‌اچ‌.‌پی ندارند، به‌راحتی فوت‌و‌فن‌های توسعه‌ی سایت و اپلکیشن با این زبان برنامه‌نویسیِ محبوب را یاد بگیرند. این اثر در کنار محتوای آموزشی، مطالب تمرینی را در خود گنجانده است. مثال‌های عملی و هدفمند، طراحی‌ و پیاده‌سازی چندین پروژه‌ی کاربردی، استفاده از وب‌سرور قدرتمند و مدرن AMPPS، استفاده از محیط قدرتمند Eclipse برای کدنویسی و اجرای برنامه‌‌های پی‌.‌اچ‌.‌پی، تشریح دستورالعمل‌های توسعه‌ی برنامه‌ها و ارتباط پی‌.‌اِچ‌.‌پی با مای‌اِس‌کیواِل، مطالب کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم هستند.

پس از مطالعه‌ی این کتاب با مفاهیم پایه‌ی پی‌.‌اچ.‌پی مانند متغیرها، انواع داده‌ها، عملگرها، ساختارهای کنترلی و توابع آشنا می‌شوید و کار با آرایه‌ها و رشته‌ها را برای ایجاد، مدیریت و دستکاری آرایه‌ها و رشته‌ها در پی‌.اچ‌.‌پی، فرا می‌گیرید. آشنایی با برنامه‌نویسی شیءگرا، ایجاد کلاس‌ها، اشیاء و رابط‌ها در پی‌.‌اچ.‌پی، کار با پایگاه داده، اتصال به پایگاه داده، انجام پرس‌و‌جوها و مدیریت اطلاعات در پایگاه داده با استفاده از پی‌.‌اچ‌.‌پی، مفاهیم دیگری هستند که با مطالعه‌ی کتاب حاضر در جریان آن‌ها قرار می‌گیرید.

با مطالعه‌ی آموزش‌های ‌کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم، شیوه‌ی ایجاد فرم‌های تعاملی برای جمع‌آوری اطلاعات از کاربران، کار با کوکی‌ها و نشست‌ها، ذخیره و بازیابی اطلاعات در سمت کاربر با استفاده از کوکی‌ها و نشست‌ها، ایجاد تصاویر و نمودارها با استفاده از توابع گرافیکی پی‌.‌اچ‌.‌پی را یاد ‌می‌گیرید. این اطلاعات برای ایجاد وب‌سایت‌های پویا و تعاملی با استفاده از پی.‌اچ‌.‌پی و اِچ‌‌.‌تی‌.اِم‌.اِل کاربرد دارد. عین الله جعفرنژاد قمی، مفاهیم اساسی و نصب نرم‌افزارها را با مثال‌هایی گویا و خوش‌فهم توضیح داده است. آشنایی با این مفاهیم، منطق برنامه‌نویسی را در ذهن شما تقویت می‌کند. در ادامه‌ی این کتاب، پروژه‌هایی برای تمرین مفاهیمِ پی.‌اچ‌.‌پی گنجانده شده است. در این زمینه می‌توان به پروژه‌ی ایجاد یک دفترچه‌ تلفن اینترنتی، طراحی و برنامه‌نویسی اپلیکیشن شبکه‌ی اجتماعی و ارسال و دریافت ایمیل در پی‌.‌اچ‌.پی اشاره کرد. تمامی مراحل اجرای این پروژه‌ها به‌صورت گام‌به‌گام توضیح داده‌شده تا به‌راحتی در جریان ساخت اپلیکیشن‌های وب‌ِ پویا با پی‌.‌اچ‌.‌پی قرار بگیرید. در کنار اطلاعات آموزشی این کتاب، فلوچارت و تصویرهایی قرار گرفته است. این تصویرها، درک مفاهیم پیچیده‌ی برنامه‌نویسی به زبان پی.‌اچ‌.‌پی را آسان می‌کند.

کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم را انتشارات علوم رایانه چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان به برنامه‌نویسیِ اپلیکیشن‌های پویای تحت‌وب، مخاطب‌های اصلی کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای افرادی که به دنبال اطلاعات برای تکمیل دانسته‌های خود پیرامون پی.‌اچ‌.‌پی می‌گردند نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم می‌خوانیم

صفحات وب پویا پس از درخواست کلاینت از سرور، ساخته می‌شوند، یعنی از قبل وجود ندارند. وقتی سرور، درخواستی را از کاربر دریافت می‌کند، برنامه یا اسکریپتی را اجرا می‌کند تا صفحه‌ی پویا ایجاد شود. سپس سرور، خروجی این برنامه یا اسکریت را به عنوان پاسخ به کلاینتی می‌فرستد که آن را درخواست کرده است. کلاینت‌ها همان مرورگرهایی هستند که کاربر از طریق آن‌ها به سرور متصل می‌شود. برای هر درخواست، یک صفحه‌ی جدید ایجاد می‌شود. معمولاً محتوای این صفحه از درخواستی به درخواست دیگر تغییر می‌کند.

به‌عنوان مثال، وقتی تاریخ و زمان را از سرور بازیابی می‌کنیم، نتیجه در هر درخواست فرق می‌کند. علتش این است که تاریخ و زمان پویا هستند و از لحظه‌ای به لحظه‌ی دیگر تغییر می‌کنند. صفحات وب پویا با استفاده از زبانی مثل PHP یا فناوری مثل ASP.NET نوشته می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مفاهیم اساسی و نصب نرم‌افزارها
فصل 2: مقدمات زبان PHP
فصل 3: ساختارهای کنترل اجرای برنامه
فصل 4: آرایه‌ها و رشته‌ها
فصل 5: توابع و سازمان‌دهی برنامه
فصل 6: کار کردن با فایل‌ها و دایرکتوری‌ها
فصل 7: برنامه‌نویسی شیء و اداره کردن استثناها
فصل 8: سیستم مدیریت پایگاه داده‌ی MySQL
فصل 9: ارتباط PHP با MySQL
فصل 10: پردازش فرم‌ها با PHP و جاوا اسکریپت
فصل 11: کوکی‌ها، نشست‌ها و احراز هویت
فصل 12: مدیریت کاربران در سایت
فصل 13: ایجاد تصاویر در PHP
فصل 14: ارسال و دریافت ایمیل در PHP
فصل 15: ایجاد دفترچه تلفن اینترنتی: پروژه‌ی عملی
فصل 16: طراحی و برنامه‌نویسی اپلیکیشن شبکه‌ی اجتماعی
واژه‌نامه انگلیسی به فارسی
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات447
زبانفارسی
شابک978-600-205-208-7
موضوع کتابکتاب‌های php، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم

برای دریافت کتاب آموزش گام به گام PHP - ویراست چهارم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.