معرفی و دانلود کتاب سیزده سالگی و کاخ سفید پردردسر

عکس جلد کتاب سیزده سالگی و کاخ سفید پردردسر
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیزده سالگی و کاخ سفید پردردسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیزده سالگی و کاخ سفید پردردسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیزده سالگی و کاخ سفید پردردسر

کتاب سیزده سالگی و کاخ سفید پردردسر به قلم دونا گفارت درباره‌ی دختری به‌نام ونسا راترک است که در آستانه‌ی سیزده‌سالگی قرار دارد و با چالش عجیبی دست‌وپنجه نرم می‌کند. مادر ونسا، الیسا راترک، درحال‌حاضر فرماندار فلوریداست و حالا قصد دارد که برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده نیز نامزد شود. اما ونسا با این تصمیم مادرش به‌هیچ‌عنوان موافق نیست. او دلش می‌خواهد یک مادر کاملاً معمولی داشته باشد که هیچ‌کس جز خودش نشناسدش اما آیا چنین چیزی ممکن است؟!

درباره‌ی کتاب سیزده‌سالگی و کاخ سفید پردردسر

سران حکومتی، دولت‌مردان و سیاست‌مداران کسانی هستند که اغلب زندگی‌هایی پرمشغله دارند و آنچنان فرصتی برای اختصاص دادن به عزیزانشان، حتی اعضای درجه‌ی یک خانواده‌ی خود ندارند. شغل آنان و میزان مسئولیت و باری که بر دوش آ‌ن‌هاست ایجاب می‌کند که چنین شیوه‌ای را، هرچند ناراحت‌کننده، برای زندگی‌های خود انتخاب کنند. در این میان فرزندان چنین خانواده‌هایی میزان رنجی را متحمل می‌شوند و شاید تجربه‌هایی را از سر بگذرانند که کودکان خانواده‌های عادی هیچ ایده‌ای راجع‌به آن‌ ندارند. دونا گفارت (Donna Gephart) نیز در کتاب سیزده سالگی و کاخ سفید پردردسر (As If Being 12 3/4 Isn't Bad Enough, My Mother Is Running for President) داستان یکی از همین فرزندان را روایت کرده است؛ دختری به‌نام ونسا راترک که مادرش فرماندار فلوریداست و حالا قصد دارد خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری کند!

معرفی و دانلود کتاب سیزده سالگی و کاخ سفید پردردسر

این رمان که عنوان چندین جایزه‌ی معتبر را به خود اختصاص داده روایتگر درد و رنج‌هایی است که یک دختر در آستانه‌ی نوجوانی متحمل می‌شود تا مادرش بتواند به وظایف سیاسی خود عمل کند. مشقت‌هایی که ونسا ناخواسته با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند، انتخاب خود او نیستند بلکه بر او تحمیل شده‌اند. ونسا با فرماندار بودن مادرش هم موافق نبود چه برسد به اینکه حالا او می‌خواهد رئیس‌جمهور شود. دختر نوجوان تجربیاتی را از سر گذرانده که برایش ناخوشایند بوده‌اند و دلش نمی‌خواهد تکرار شوند. مثلاً اینکه او دوست ندارد موقع راه‌رفتن همه با دست نشانش دهند و بگویند این دختر فرماندار (حالا دیگر شاید رئیس‌جمهور) است. و گذشته از این‌ها ونسا نگرانی‌های دیگری نیز دارد.

در کتاب سیزده‌سالگی و کاخ سفید پردردسر می‌خوانید که ونسا دچار نشخوار فکری شده و سؤالات ناتمامی در ذهن دارد. مثلاً اینکه اگر مادرش رئیس‌جمهور شود، همه‌چیز از الآن هم بدتر می‌شود. الآن ماهی یک‌‌بار او را می‌بینم و اگر رئیس‌جمهور شود چه؟ آن‌وقت امکان دارد دیگر اصلاً او را نبینم؟، اگر مادرم رئیس‌جمهور شود، مجبور است طی روز با آدم‌های زیادی دست بدهد، اگر یکی از آن افراد بیماری بدی داشته باشد، آن‌وقت چه؟، اگر مادرم رئیس‌جمهور شود دیگر اصلاً نمی‌تواند برای من وقت بگذارد، یعنی امکان دارد دیگر برای دیدن هیچ‌کدام از مسابقاتم به مدرسه‌مان نیاید؟، یعنی امکان دارد مادرم را هم مثل جان اف. کندی ترور کنند و او را از دست بدهم؟ و هزاران دل‌نگرانی دیگر که سراغ دختر نوجوان آمده‌اند. اما چرا خانم فرماندار، یعنی الیسا راترک، متوجه نمی‌شود که دخترش ونسا بیشتر از بقیه‌ی کشور به او نیاز دارد؟!

دونا گفارت کتاب سیزده‌سالگی و کاخ سفید پردردسر را در سی‌وهفت فصل به رشته‌ی تحریر درآورده و با زبانی طنز‌آمیز به واقعیت‌های دردناکی اشاره کرده که شاید بسیاری از خوانندگان هیچ تصوری از آن‌ها نداشته باشند. انتشارات نگاه آشنا این رمان جذاب را ذیل مجموعه‌ی طنز و کمدی و با ترجمه‌ی فارسی مهدیه روستائی برای نوجوانان منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب سیزده‌سالگی و کاخ سفید پردردسر

  • برنده‌ی جایزه‌ی طنز سید فلایشمن در سال 2009
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب فلوریدا به‌عنوان دومین اثر برتر ادبیات کودکان در سال 2008

نکوداشت‌های کتاب سیزده‌سالگی و کاخ سفید پردردسر

  • این کتاب به‌عنوان اولین اثر دونا گفارت واقعاً عالی بود و اصلاً نمی‌توانید زمینش بگذارید! (پم تورس، نویسنده)
  • در اولین کتاب دونا گفارت چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد. کتابی بسیار جالب برای مطالعه در سال انتخاباتی. (سیندی هادسون، نویسنده)
  • کتابی که بسیار خوب نوشته شده است، گفارت من را با طنز و اتفاقاتش شگفت‌زده کرد. حتماً دلتان می‌خواهد که بخوانیدش! (جنیفر واردریپ، نویسنده)
  • من عاشق ونسا و تمام صحبت‌های دورنی‌اش با خودش شدم. خودشیفتگی او برای بچه‌های آن سن معمول است و فکر می‌کنم اینکه بسیاری از خوانندگان با ناامنی‌ها و حساسیت‌های او آشنا می‌شوند، خیلی خوب است. در کل، کتاب بسیار جالبی بود. (ساندرا مک‌لید، نویسنده)
  • این کتاب را با پسرانم خواندم و حسابی با هم خندیدیم. پسرانم کتاب را «باب پری» نامیدند که باعث خنده‌ی بیشترمان شد. کتابی بسیار سرگرم‌کننده. (کیمبرلی ساباتینی، نویسنده)

کتاب سیزده‌سالگی و کاخ سفید پردردسر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌هایی با مسائل روز دنیا و چالش‌های نوجوانان علاقه‌مند هستید، این کتاب انتخاب بسیار مناسبی برای مطالعه‌ی شماست.

در بخشی از کتاب سیزده سالگی و کاخ سفید پردردسر می‌خوانیم

مهربانی آقای مارتینز گریه‌ام را بیشتر می‌کند. چرا نمی‌توانم وقت ناهار مثل یک دختر معمولی در اتاقک دستشویی گریه کنم؟ دماغم را در آینه چک می‌کنم؛ مثل جلد فرهنگ لغت اسکرابل قرمز شده‌ است. چه‌قدر شرم‌آور! به اتاقک برمی‌گردم و با خودم تکرار می‌کنم: «نفس عمیق بکش!» ولی از آن‌جایی که بوی خوبی نمی‌آید، نفس عمیق کشیدن ایده‌ی خوبی نیست. واقعاً رجینالد کل لیستم را خوانده؟ خدایا، خواهش می‌کنم! لطفاً شماره‌ی سه را نخوانده ‌باشد. باید به او می‌گفتم که خیلی احمق‌تر از این حرف‌هاست که بخواهد مایکل را مسخره کند.

لیست مچاله‌شده را از کوله‌پشتی‌ام درمی‌آورم. پاره‌اش می‌کنم تا به تکه‌های ریز تبدیل شوند. آن‌ها را داخل توالت می‌ریزم و دو بار سیفون را می‌کشم تا مطمئن شوم همه‌ی آن‌ها داخل چاه رفته‌اند. واقعاً آخرین چیزی که می‌خواهم این است که نفر بعدی‌ای که لیستم را می‌خواند سرایدار مدرسه باشد.

وقتی زنگ می‌خورد، تصمیم می‌گیرم سرم را بالا بگیرم و به کلاس بروم و البته تلاش کنم که زمین نخورم تا مدرسه تمام شود. این به رجینالد نشان می‌دهد که من ذره‌ای به او اهمیت نمی‌دهم. در اصل من با برنده‌شدن در مسابقه‌ی املا و همه‌چیز، روز خوبی را سپری کرده‌ام. با شتاب از دستشویی بیرون می‌روم و از کنار آقای مارتینز می‌گذرم. از راهرو عبور می‌کنم تا به کلاس مهارت‌های زبان می‌رسم. صدای قدم‌های آقای مارتینز را پشت‌سرم می‌شنوم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیزده سالگی و کاخ سفید پردردسر
نویسنده
مترجممهدیه روستایی
ناشر چاپیانتشارات نگاه آشنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-622-5260-81-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سیزده سالگی و کاخ سفید پردردسر

برای دریافت کتاب سیزده سالگی و کاخ سفید پردردسر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.