معرفی و دانلود کتاب زیر درختچه یاسمن

عکس جلد کتاب زیر درختچه یاسمن
قیمت:
۴۷۵۰۰ ۳۳,۲۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زیر درختچه یاسمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیر درختچه یاسمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیر درختچه یاسمن

کتاب زیر درختچه یاسمن اثر میا کوتو در سبک رئالیسم جادویی نوشته شده است. این کتاب روایتگر قتل یک افسر پلیس بنام ایزیدین است که به قلعه‌ای دورافتاده فرستاده شده و در حین ماموریت به قتل می‌رسد. افسر پلیس دیگری برای پیدا کردن قاتل به این قلعه فرستاده می‌شود و در آنجا شبحی را می‌بیند که مربوط به جسد مدفون‌شده زیر درختچه‌ی یاسمن است!

درباره کتاب زیر درختچه یاسمن

آفریقا سرزمین رمز و راز و جادو همیشه عناصر و ویژگی‌هایی دارد که آمیخته‌شدن آن با هر هنری می‌تواند اثر فاخری به‌وجود بیاورد. ادبیات یا نقاشی با استفاده از عناصر این سرزمین قطعا می‌تواند اثری منحصربه‌فرد را به‌نمایش درآورد. در کتاب زیر درختچه یاسمن (Under the frangipani) نیز نویسنده سراغ عناصر جادو رفته تا در قالب استعاره و تمثیل با استعمارگران مواجه شود و قدرت جادوی آفریقایی را برتر از هر قدرتی، ترسیم کند.

معرفی و دانلود کتاب زیر درختچه یاسمن

داستان در قلعه‌ای متروکه می‌گذرد که یک افسر پلیس برای پیدا کردن قاتل یکی از همکارانش از تمام سالمندان داخل قلعه اعتراف می‌گیرد و عجیب‌تر آنکه همه‌ی آن‌ها به این قتل اعتراف می‌کنند! همین نکته باعث می‌شود خواننده تا پایان داستان به‌دنبال پیدا کردن قاتل از صحنه‌ای به صحنه‌ی دیگر برود. میا کوتو (Mia Couto) دنیای خلق‌شده در این اثر را بر پایه‌ی رئالیسم جادویی بنا نهاده است. انتخاب اول شخص نیز به‌عنوان راوی تاثیر دنیای جادویی را بر مخاطب بیشتر و بیشتر می‌کند. رئالیسم جادویی یک ژانر در ادبیات داستانی است که عناصر جادویی در آن با یکدیگر ادغام شده تا فضای واقع‌گرایانه را با عمق بیشتری برای مخاطب ترسیم کند. علاوه‌بر ژانر رئالیسم جادویی تاثیر ژانر معمایی بر کتاب زیر درختچه یاسمن باعث شده تا خواننده در ذهن خود تصاویری از اثر فاخر سینماییِ کوروساوا یعنی راشومون را به یاد بیاورد.

در ادامه‌ی این اثر می‌خوانید که در پی تحقیقات و پرس‌وجوهای افسر پلیس برای پیدا کردن قاتل، درختچه‌ی یاسمن مقابل قلعه‌ی متروکه مسیر تحقیق او را عوض می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که زندگی افسر پلیس هم در معرض خطر قرار بگیرد.

کتاب زیر درختچه یاسمن را مهدی غبرایی ترجمه کرده و با تلاش‌های نشر افق به دست شما می‌رسد.

نکوداشت‌های کتاب زیر درختچه یاسمن

  • این یک داستان بدیع و تازه است که کاملاً شبیه هر اثر فاخر دیگری است که من از آفریقا خوانده‎ام. خیلی لذت بردم. (دوریس لسینگ)
  • تداعی قدرتمند و پرشور زندگی در جامعه‌ای که دهه‌ها از جنگ و فقر آسیب دیده است از جنگ و فقر. (انترناسیونالیست جدید)
  • خواندن آثار میا کوتو به معنای مواجه شدن با یک رویکرد خاص آفریقایی است، نویسنده‌ای با روایت‌های روان و پراکنده... رمانی قابل توجه. (نیو استیتمن)
  • میا کوتو یک مرد سفیدپوست با روحی آفریقایی است. (هنینگ منک)

کتاب زیر درختچه یاسمن برای چه‌کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که به ژانر جنایی، معمایی و رازآلود علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب زیر درختچه یاسمن می‌خوانیم

اتفاق باورنکردنی رخ داد: شکم ارنستینا هم باد کرد و بالا آمد. آیا این بارداری حقیقی بود؟ یا خواب‌و‌خیال بود؟ در ولایت ما معمولاً مردم می‌گفتند: آیا کسی به سگی که روز زوزه بکشد توجه می‌کند؟ واستسومه با دلتنگی منتظر اولین هلی‌کوپتر در دسترس بود. می‌خواست زن گردنکشش را بفرستد بیرون. ارنستینا از دستورش سرپیچی نکرد، هلی‌کوپتر آمد و هر دو سوار شدیم. رفتیم شهر و در آنجا ما را فرستادند دو تا بیمارستان مختلف. شب پیش از زایمان، دیدارهای غریبی بر سرم ریختند. سالخوردگان پناهگاه به خوابم آمدند. برایم گل‌های یاسمن آوردند. طوری دورم نشستند که انگار شب‌زنده‌داری بر بالین مرده‌ای باشد. لیتل میس‌نو دست‌ها را روی تختم گذاشت و آخرین اخبار را گفت.

دیروز توی قلعه اتفاق ترسناکی افتاد. یکهو آسمان از خفاش‌ها سیاه شد. این جانورها به انباری که واستسومه کالاها را در آن پنهان کرده بود می‌رفتند و می‌آمدند. این خون‌آشام‌های خاکستری، به‌رنگ مرگ، دنیا را سیاه کرده بودند. عین کسوف بود. این جانورها دندان و آرواره‌ نشان دادند و به خانه‌ها خسارت وارد کردند. بال‌هایشان شبیه هلی‌کوپتر نظامی فِرفِر می‌کرد. سالخوردگان از ترس پناه گرفتند. بعد خفاش‌ها به پرستوها حمله بردند.

فهرست مطالب کتاب

پیش درآمد
رؤیای مَردِ مُرده
نخستین ظهور در میان زندگان
اعتراف ناوائیا
دومین روز در میان زندگان
اعتراف پیر پرتغالی
سومین روز در میان زندگان
اعتراف گافرِ پیر
چهارمین روز در میان زندگان
اعتراف لیتل میس‌نو
پنجمین روز در میان زندگان
نامه ی ارنستینا
بار دیگر به سوی آسمان
اعتراف مارتا
پرده برداری
واپسین رؤیا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیر درختچه یاسمن
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-600-353-990-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۷۵۰۰ ۳۳,۲۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زیر درختچه یاسمن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زیر درختچه یاسمن

برای دریافت کتاب زیر درختچه یاسمن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.