معرفی و دانلود کتاب زن رئیس شورای محله

عکس جلد کتاب زن رئیس شورای محله
قیمت:
۱۰۰۰۰ ۷,۰۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زن رئیس شورای محله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زن رئیس شورای محله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زن رئیس شورای محله

کتاب زن رئیس شورای محله را یرواند اتیان، نویسنده، روزنامه‌نگار مشهور و طنزپرداز ارمنی هنگامی‌ به پایان رساند که در تبعید به سر می‌برد. این کتاب در ابتدا به‌صورت پاورقی در روزنامه‌ی ژاماناک منتشر شد اما به دلیل تغییر شرایط سیاسی حکومت عثمانی، یرواند اتیان، کتاب را در فاصله‌ی دو نوبت زندان رفتنش به پایان رساند است. در این اثر ماجرای دو خانواده‌ای را می‌خوانید که برای کاندید شدن در شورای محله و کسب رای، به رسوا کردن یکدیگر و کسب منافع بیشتر برای خود روی می‌آورند.

درباره‌ی کتاب زن رئیس شورای محله

اغلب نویسندگان خاورمیانه برای بیان و نگارش داستان‌هایی با مضمون اجتماعی، زبان طنز را انتخاب می‌کنند تا بتوانند با نیشخندی طنازانه به شرایط حاکم بر زندگی و معیشت مردمِ همیشه‌دررنج این منطقه اعتراض کنند. یرواند اتیان (Eruand Otean) هم مانند عزیز نسین (نویسنده‌ی ترک تبار) در این کتاب با کنار هم قرار دادن دو خانواده‌ی ثروتمند و تاثیرگذار ارمنی برای انتخابات شورای محله در تلاش است تا مخاطب را متوجه اهداف واقعی کاندیداهای شورا کند. خانواده‌هایی که برای رسیدن به اهداف فردی خود، شخصی‌ترین مسائل و رازهای یکدیگر را برملا می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب زن رئیس شورای محله

اشاره‌ی نویسنده‌ی کتاب به عدم اهمیت‌دادن کاندیداها به مردم جامعه و نیازهایشان در قالب طنز، بارها به رخ مخاطب کشیده می‌شود. دو خانواده‌ی مارکارافندی و بقوس افندی به عنوان نماینده‌های دنیای واقعی در داستان او نقش بازی می‌کنند. نماینده‌هایی که با فعالیت‌هایشان صرفا بین مردم اختلاف و انفصال ایجاد می‌کنند و هیچ تلاشی در راستای رفاه و آسایش مردم انجام نمی‌دهند.

در کتاب زن رئیس شورای محله، اغلب شخصیت‌های داستان برگرفته از فعالان ملی و سرشناسی هستند که شهید شده‌اند و داستان بر اساس زندگی آن‌ها پیش رفته است.

صندلی در این کتاب نمادی از قدرت است که هر دو خانواده در تلاش‌اند برای ارضای میل و حرص درونی خودشان، آن را تصاحب کنند و هدفی در راستای برقراری دموکراسی و آزادی و رفاه جامعه در رفتارهای این دو خانواده دیده نمی‌شود.

یرواند اتیان در کتاب زن رئیس شورای محله لحن راوی و هدف راوی را از بیان داستان به‌صورت موازی و جداازهم پیش می‌برد. روشی که اغلب طنزپردازان برای بیان شرایط سخت و به‌تصویرکشیدن زشتی‌ها استفاده می‌کنند. آندرانیک خچومیان، مترجم این اثر، کتاب‌های دیگری از این نویسنده را نیز به فارسی برگردانده که دلیل اصلی آن را هوشمندی نویسنده در بیان وضعیت دنیای معاصر، مطرح کرده است.

کتاب زن رئیس شورای محله را نشر افق به چاپ رسانده است.

کتاب زن رئیس شورای محله مناسب چه‌کسانی است؟

این کتاب مناسب علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و رمان است؛ به‌ویژه افرادی که دوستدار ادبیات اجتماعی خاورمیانه و روایت منحصربه‌فرد نویسندگانش هستند.

در بخشی از کتاب زن رئیس شورای محله می‌خوانیم

یکی از قهرمانان داستان، یعنی آقای گارگین کریکیان را مدت زیادی است که به حال خودش رها کرده‌ایم. خوانندگان بی‌تردید به یاد دارند که این کارمند جوان تحت فشارهای مارکارافندی مجبور شد کارش را در تجارتخانه‌ی حاجی هاکوب سامیکیان رها کند، همچنین به یاد دارند که گارگین با دختر ساهاک‌آقای زرگر نامزد شده بود.

گارگین جوانی باوقار و آبرومند بود. نمی‌خواست باورهای خود را قربانی بوالهوسی‌های مارکارافندی کند و همیشه علیه آن مبارزه کرده بود. این روند او را در ردیف هم‌مرام‌های بُقوس‌افندی قرار داده بود، با اینکه‌ گارگین در باطن مدافع سرسختِ رئیس سابق شورای محله نبود. در محله‌ی «ک» جایی که دو حزب علیه هم رابطه‌ای پرتنش داشتند، گارگین همچنان‌ محبوبِ همه بود، چون مخالفان او هم نمی‌توانستد روشن‌بینی و درایت او را انکار کنند.

وقتی انتخابات به دست اعضای کلوب صاعقه به ‌هم خورد و انتخابات شورای محله بی‌نتیجه ماند، بخش بی‌طرف اهالی محله، متأثر از این رفتار، خواست مداخله کند و به این آشفتگی پایان دهد. برای همین، به گارگین مراجعه کرد ‌که اگر چه از مخالفان مارکارافندی بود، هرگز برای به ‌ثمر رساندن مبارزه‌اش به راه‌های غیرقانونی متوسل نشده بود. مرد جوان به درخواست آنان جواب رد نداد و قول داد در ادای این وظیفه هر چه از دستش بربیاید انجام دهد. تنی چند از اهالی به رهبری او به شورای خلیفه‌گری رفتند و وضعیت را توضیح دادند. رئیس شورای خلیفه‌گری گفت: «شورا تصمیم گرفته است قانون را رعایت کند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زن رئیس شورای محله
نویسنده
مترجمآندرانیک خچومیان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-600-353-183-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰ ۷,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زن رئیس شورای محله

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زن رئیس شورای محله

برای دریافت کتاب زن رئیس شورای محله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.