معرفی و دانلود کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش

عکس جلد کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش
قیمت:
۱۰۹۵۰۰ ۷۶,۶۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش

عهدیه یداله زاده در کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش، از تاثیر خارق‌العاده‌ی تصویر‌سازی و تمرینات ذهنی بر میزان یادگیری و موفقیت در دنیای ورزش و حرکات جسمانی می‌گوید. او در این تجربه‌ی آموزشی جذاب، خوانندگان خود را از پیوند محکم و مستقیم میان علم روان‌شناسی با ورزش باخبر می‌کند و به ورزشکاران و مربیان، اصول اجرایی تصویر‌سازی ذهنی را در فرایند تمرینات حرفه‌ای آموزش می‌دهد.

درباره‌‌ی کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش

تجسم و تصویر‌سازی ذهنی، در سال‌های اخیر به بخش جدایی‌ناپذیری از تمرینات حرفه‌ای ورزشکاران پیش‌گام و موفق دنیا اضافه شده است؛ با کمک یافته‌های علم روان‌شناسی ورزشی و با استفاده از قابلیت و ظرفیت‌های بی‌نظیر ذهن انسان، ورزشکاران مسیر هموار‌تری را به سمت موفقیت و دست‌یابی به نقطه‌ی هدف خواهند پیمود. کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش از نمونه‌های آموزشی مفید درباره‌ی این دانش گسترده و پرکاربرد است که به قلم عهدیه یداله زاده و با همکاری ناشر تخصصی کتب ورزشی، انتشارات حتمی آماده شده. خوانندگان می‌توانند با مطالعه‌ی این اثر، به اطلاعات دقیقی درباره‌ی مبانی و تاریخچه‌ی تصویر‌سازی ذهنی و مراحل پیاده‌سازی آن در طول تمرینات ورزش حرفه‌ای دست پیدا کنند.

محققان علم روان‌شناسی، هرساله به یافته‌های تازه‌ای درباره‌ی تاثیر ویژه‌ی تصویر‌سازی ذهنی بر عملکرد و رفتار انسان دست پیدا می‌کنند. خلاصه‌ی این یافته‌ها به ما ثابت می‌کند که تجسم و تصویر ذهنی هر فرد درباره‌ی شخصیت خود، اثر عمیق و مستقیمی بر کیفیت رفتاری او خواهد گذاشت. به‌ بیان دیگر، فاکتور‌های رفتاری مهمی مثل میزان اعتماد‌به‌نفس، تاب‌آوری و تلاش و ممارست، تا حد زیادی به تعریف و تصویری که از خود در ذهن می‌سازیم بستگی دارد. این موضوع، در بحث علوم ورزشی و به‌ویژه ورزش‌های حرفه‌ای و رقابتی اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. ورزشکاری که ساعات بسیاری را در تمرینات فشرده و طاقت‌فرسا به‌سر می‌برد و هیجان و اضطراب ناشی از رقابت را به جان می‌خرد، نیازمند تقویت مستمر تصویر‌سازی ذهنی خود خواهد بود. این تصویر‌سازی ذهنی نقش سرنوشت‌سازی بر میزان روحیه‌، مقاومت در برابر چالش‌ها و همچنین کاهش فرسودگی ذهنی ورزشکاران در فرایند تمرینات خواهد داد. برای همین نیز روان‌شناسان ورزشی شاخه‌ای از مطالعات خود را به‌ طور اختصاصی به بحث روان‌شناسی تصویر‌سازی ذهنی اختصاص می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش

کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش، خلاصه‌ای از آخرین یافته‌های روان‌شناسان در باب تجسم ذهنی در دنیای ورزش را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. این کتاب همچنین برای کمک به ورزشکاران و مربیانی نوشته شده که تصمیم دارند از رویکرد‌های روان‌شناسی در پیشبرد اهداف حرفه‌ای خود استفاده بیشتری ببرند. برای همین نیز فصل‌های ابتدایی کتاب با مجموعه‌ای از تعاریف و چارچوب‌های اساسی علم روان‌شناسی ورزشی و فهرستی از مهارت‌های روانی مهم در ورزش، آغاز می‌شود.

در بخش بعدی کتاب لازم است به تاریخچه و رویکرد‌های نظری مختلف درباره‌ی تصویر‌سازی ذهنی سری بزنیم و با اصطلاحات مهم این حوزه آشنا شویم. پس از آن، به پایه‌های نوروفیزیولوژیک تصویر‌سازی ذهنی و ارتباط مستقیم میان سیستم عصبی و کنترل حرکتی برخواهیم خورد. اما اگر می‌خواهیم به اطلاعات بیشتری درباره‌ی اثر‌بخشی تصویر‌سازی ذهنی و همچنین مزایای مختلف آن دست پیدا کنیم، فصل بعدی کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش در این زمینه به ما کمک خواهد کرد. همچنین در این بخش می‌توانیم به اهداف و انواع جهت‌گیری‌های موجود در تصویر‌سازی ذهنی پی ببریم. اما مهم‌ترین سوالی که در ذهن شکل می‌گیرد آن است که اصلاً چگونه باید از تصویر‌سازی ذهنی در فعالیت‌های ورزشی استفاده کنیم؟ عهدیه یداله زاده، فصل بعدی اثر آموزشی خود یعنی کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش را به این موضوع مهم اختصاص داده است.

او همچنین خوانندگان این کتاب را با شرایط و فضای لازم برای تمرینات تصویر‌سازی ذهن آشنا می‌کند و در ادامه از اصول طراحی یک برنامه‌ی تصویر‌سازی و همچنین ارزیابی تصویر‌سازی ذهنی ورزشکاران پرده برمی‌دارد. بخش‌های پایانی کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش که از بخش‌های طلایی و پرکاربرد آن است، به مجموعه آزمون‌ها و سوالاتی اختصاص پیدا کرده که به خواننده در ارزیابی تصویر‌سازی ذهنی یاری می‌رساند.

در یک کلام، کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش را می‌توان نقطه‌ی آغاز آشنایی مخاطب با اهمیت روان‌شناسی در ورزش دانست. این کتاب به خواننده یادآوری می‌کند که تمرینات جسمانی تنها بخشی از مسیر موفقیت ورزشکار را شکل می‌دهد و بخش دیگری از مسیر در گرو مدیریت وضعیت روانی ورزشکار و حفظ مهارت‌هایی ذهنی او است. یافته‌های کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش، یک شروع خوب برای استفاده از تمرینات تصویرسازی ذهنی در کنار تمرینات جسمانی ورزشکاران خواهد بود.

کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

دانش‌جویان و علاقه‌مندان به علوم تربیت بدنی، و همچنین ورزشکاران و مربیان حرفه‌ای مخاطبان اصلی این اثر آموزنده هستند. همین‌طور پیگیران مباحث روان‌شناسی ورزشی به‌ طور اختصاصی از مطالب این کتاب بهره می‌برند.

در بخشی از کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش می‌خوانیم

در جهت استفاده از تمرینات ذهنی در کسب مهارت‌های ورزشی نیز علاوه بر تئوری روانی عصبی - عضلانی که از درگیری و جنبش خفیف عضلانی هنگام استفاده از تمرین ذهنی یاد می‌کند، یکی از فواید بسیار ارزنده‌ی این نوع از تمرینات را محققین جنبه‌ی انگیزش آن می‌دانند به طوری‌که مارتیز می‌گوید: من ورزشکارانم را به توسعه‌ی خودشناسی با استفاده از رجوع به تصاویر ضبط‌شده وادار می‌کنم. آن‌ها از این طریق احساسات منفی‌ای چون خشم و اضطراب را به‌تدریج می‌شناسند و به کنترل آن فائق می‌گردند. همان‌طوری که از سخنان مارتنز بر می‌آید؛ اضطراب یکی از مشکلات بسیار متداولی است که گریبان‌گیر اکثر ورزشکاران می‌باشد و اجرای مهارت آن‌ها را به طور قابل چشم‌گیری تحت تأثیر قرار می‌دهد، و اگر مربی بتواند این مشکل اساسی ورزشکار خود را کنترل نماید؛ قطعاً قدم بسیار با ارزشی در جهت موفقیت او برداشته است. یکی از تمریناتی که به کاهش اضطراب و افزایش اعتمادبه‌نفس کمک می‌نماید، همین تمرینات ذهنی است؛ چرا که ژوزف کاتلا و لای مک کولو معتقدند که تقویت مثبت امکان وقوع رفتار را افزایش می‌دهد و یا به بیان ساده‌تر پیروزی، پیروزی می‌آورد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: روانشناسی ورزش و مهارت‌های روانی
فصل اول: روانشناسی ورزش، تکامل و ویژگی‌های روانشناسی ورزش
فصل دوم: مهارت‌های روانی
بخش دوم: تاریخچه و مفاهیم تصویرسازی ذهنی
فصل سوم: تاریخچه تصویرسازی ذهنی
فصل چهارم: مفاهیم تصویرسازی ذهنی
بخش سوم: نظریه‌ها، شواهد علمی و اساس نوروفیزیولوژیک تصویرسازی ذهنی
فصل پنجم: نظریه‌های تصویرسازی ذهنی
فصل ششم: شواهد علمی و تجربی تصویرسازی ذهنی
فصل هفتم: اساس نوروفیزیولوژیک و کنترل حرکتی تصویرسازی ذهنی
بخش چهارم: انواع، اهداف، مزایا، اثربخشی و موارد استفاده تصویرسازی ذهنی
فصل هشتم: نماها، جهت گیری‌ها و انواع تصویرسازی ذهنی
فصل نهم: اهداف، مزایا و فواید و اثربخشی و ویژگی‌های مؤثر تصویرسازی ذهنی
فصل دهم: موارد استفاده و کاربرد تصویرسازی ذهنی
بخش پنجم: مکان، زمان، برنامه و تمرین تصویرسازی ذهنی
فصل یازدهم: مکان و زمان تصویرسازی ذهنی
فصل دوازدهم: تصویرسازی ذهنی در یادگیری مهارت‌ها
فصل سیزدهم: برنامه و تمرین تصویرسازی
بخش ششم: توانایی و ارزیابی تصویرسازی ذهنی
فصل چهاردهم: توانایی تصویرسازی و رابطه آن با حافظه، هوشیاری، تقلید و ادراک
فصل پانزدهم: ارزیابی تصویرسازی ذهنی در ورزشکاران
منابع و مأخذ
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات220
زبانفارسی
شابک978-600-6904-68-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۹۵۰۰ ۷۶,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش

برای دریافت کتاب روانشناسی تصویرسازی ذهنی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.