معرفی و دانلود کتاب رموز والدگری: مادران خوشبخت فرزندانشان را چطور تربیت می‌کنند؟

برای دانلود قانونی کتاب رموز والدگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رموز والدگری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رموز والدگری: مادران خوشبخت فرزندانشان را چطور تربیت می‌کنند؟

کتاب رموز والدگری کوشش دارد تا با اشتراک گذاشتن مجموعه‌ای از تجربه‌های شخصی رازهای تربیت صحیح کودکان را به والدین و زوج‌های جوان آموزش دهد. کتابی که می‌خوانید، برخلاف اکثر کتاب‌های مشابه در این زمینه، قرار نیست تا شما را با حرف‌هایش نصیحت کند. والریا میخایلووا قرار است از دید یک مادر خوشبخت و موفق بگوید که برای تربیت فرزند خود بهتر است از چه تدابیری بهره ببرید. این کتاب اثری آموزنده است که با نثر صمیمی‌اش به شما چیزهای زیادی یاد خواهد داد.

درباره‌ی کتاب رموز والدگری

همانطور که والریا میخایلووا در بخش مقدمه‌ی کتاب رموز والدگری به آن اشاره کرده، ممکن است در ابتدا به چنین کتابی بدبین باشید. مشخصاً تصورات و برداشت‌هایی از آنچه خواهید خواند در ذهن دارید. بی‌شک این اولین کتابی نیست که در زمینه‌ی تربیت فرزندان منتشر شده و قطعاً آخرین اثر نیز نخواهد بود. نقطه تمایز این کتاب را می‌توان در عنوان آن دانست، این نکته که شما قرار است مجموعه‌ای از تجربیات یک مادر خوشبخت را بخوانید. مادری که زندگی آرام و زیبایی را تجربه کرده و در چنین بستری فرزندانش را به بهترین شکل تربیت کرده است.

کتاب رموز والدگری (Codes of Parenting) در مورد تجربیات شخصی والریا میخایلووا (Valeria Michailova) در بزرگ کردن فرزندانش است. روش‌ها، تدابیر و اسراری که در طول زندگی‌اش آموخته، تجربه کرده و حال قصد دارد تا آن‌ها را با مخاطبان خود یعنی زوج‌های جوان و کم‌تجربه به اشتراک بگذارد. پس این کتاب نه قرار است به شما داده‌های آماری ارائه دهد و نه تصمیم دارد از چیزهایی بگوید که ممکن است هر روان‌شناسی در اولین برخورد به شما گوشزد کند. این کتاب شیوه‌ی دیگری را اتخاذ کرده و همین نکته‌ی مهم است که مخاطبان را جذب نوشته‌های والریا میخایلووا کرده است.

این کتاب به‌جای نصیحت کردن، مجموعه‌ای از تمرینات را برای شما آماده کرده است. تمریناتی که شما قرار است با اجرای دقیق آن‌ها و شبیه‌سازی مجموعه تجربیاتی که نویسنده در متن درمیان می‌گذارد، شیوه‌های درست تربیت فرزند را یاد بگیرید. این تمرینات دشوار نیستند، اما به دقت‌نظر و همچنین شور و ذوق نیاز دارند. پیش از هرچیز باید در ذهن داشته باشید که نقطه‌دید والریا میخایلووا از تربیت درست فرزند ارتباطی با نمره‌ی بیست گرفتن یا شاگرد اول بودن ندارد. او قرار نیست به شما بگوید که چگونه منظم‌ترین والد را تربیت کنید. والریا میخایلووا دید دیگری به خوشبختی و تربیت صحیح دارد و این نگاه متفاوت را به‌زیبایی در کتاب خود شرح داده است.

معرفی و دانلود کتاب رموز والدگری

والریا میخایلووا در کتاب رموز والدگری در باب تمام بایدها و نبایدها گفته است. او در هر فصل یک عنوان انتخاب می‌کند و بعد با طرح مثال‌های موردی به شرح تجربیات خود می‌پردازد. به‌عنوان مثال دو نمونه از عناوینی که در کتاب می‌خواهید شامل «آزادی» و «نبایدها!» می‌شود. او در این بخش‌ها از دو مسئله‌ی مهم گفته که دغدغه‌ی تمام کسانی‌ست که می‌خواهند برخورد درستی با فرزندشان داشته باشند. در این بخش، مؤلف به اهمیت آزادی اشاره می‌کند. این واقعیت مهم که با وجود تمام وابستگی و عشقی که به فرزند خود دارید، اما باید احساس آزادی را درک کنید. از سوی دیگر، او به خط قرمزها اشاره می‌کند. مواردی که شما باید به‌طور قاطع به تعدادی از نبایدها پافشاری کنید و به فرزند خود نشان دهید که بعضی از چیزها غیرقابل پذیرش‌اند.

یکی از فصول کتاب رموز والدگری در مورد خود زنان است. زنانی که مخاطب اصلی نویسنده هستند و تمام نوشته‌های خود را خطاب به آن‌ها عنوان کرده است. پس والریا میخایلووا در فصل مربوط به «قدرت زنانگی» به مبحث متفاوتی می‌پردازد. او در این فصل دیگر قرار نیست از فرزندان بگوید بلکه فقط از خود مادران صحبت می‌کند. او در این فصل به تعریف زنانگی می‌پردازد، اینکه زن با چه چیزهایی معنی می‌شود، ارزش و هدف برای زن توسط چه کسانی یا الگوهایی تعیین می‌شود و چگونه شخص قادر خواهد بود زنانگی خود را بازشناسد، از آن مراقبت کند و در راستای رسیدن به احساس خوشبختی تلاش کند. کتاب رموز والدگری نوشته‌ی والریا میخایلووا توسط زهرا صالحی متعهد و محمد محمدیان سوته ترجمه شده و انتشارات متخصصان آن را منتشر کرده است.

کتاب رموز والدگری برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به مادران و به‌طور کلی به زوج‌هایی که می‌خواهند روش‌های تربیت صحیح فرزندان را یاد بگیرند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب رموز والدگری: مادران خوشبخت فرزندانشان را چطور تربیت می‌کنند؟ می‌خوانیم

نیاز به شنیده شدن، مهم ترین چیز برای یک فرد است. وقتی به ما گوش می دهند، سیگنالی دریافت می کنیم که طرف مقابل اهمیت ما را تشخیص می دهد. فقط تصورش را بکنید، اینکه یک نفر بداند، ببیند و احساس کند که او را درک می کنند، چقدر برای او مهم است.

ما اغلب در بین کارهایمان به حرف های کودکان گوش می دهیم. این طور به نظر می رسد که کودک در بدترین زمان ممکن گفتگو را آغاز کرده است؛ مثلاً شما در حال آشپزی هستید، اما می توانید هم زمان با سیب زمینی پوست کندن، به او گوش دهید. در این لحظه، تمام دقت شما معطوف به غده ای است که از روی سیب زمینی کنده می شود و نه به حرکات طرف مقابل یا چشمان پر از شوق او. نتیجه چیست؟ متأسفانه گفتگوی که در طی آن، چیزی مثل چاقو (اتو، جاروبرقی، تلفن یا حتی برادر کوچک تر کودک و موارد مشابه) در دستان مادر باشد، فاقد شور و احساس خواهد بود.

پدر و مادری که از مهارت گوش دادن فعال برخوردار باشند، تبدیل به یک هم صحبت خوب برای کودک می شوند. برقراری ارتباط با او آسان و لذت بخش است؛ زیرا می توانید احساسات خود را آزادانه بیان کنید، خیال پردازی کنید، جهان را کشف کنید و خود را بشناسید. مهم است که با نزدیک شدن به دوران نوجوانی، فرزندانتان این ارتباط خاص را با شما حفظ کنند، با رضایت کامل وارد گفتگو شوند و بتوانند اسرار خود را با شما در میان بگذارند؛ بنابراین وقتی والدین از من می پرسیدند، از چه سنی می توان از تکنیک گوش دادن فعال استفاده کرد، من به آن ها می گویم، از لحظه ای که فرزند شما شروع به جمله سازی می کند!

فهرست مطالب کتاب

این کتاب درباره چیست و مناسب چه کسانی است؟
دربارۀ مؤلف
فرزند دختر و روانشناسی
رعدوبرق در آسمان صاف خانه
مقدمه
1. تربیت در روسیه و اسپانیا
2. بین کودک و اعمال او تمایز قائل شویم
«پیام ها با فاعل من»
3. نارضایتی
4. همدلی
گوش دادن فعال
روش های گوش دادن همدلانه
پژواک
اطلاع رسانی درخصوص وضعیت عاطفی خود
انعکاس احساسات مخاطب
تصریح، مفهوم سازی
5. همدلی در کودکان
6. تحسین کنید – بیش ازاندازه تحسین نکنید
7. رابطه با خود
8. لجبازی و تنبیه
فریاد زدن و برخورد فیزیکی
ترساندن
نادیده گرفتن (بی اعتنایی)
کار در خانه
9. تشریفات
10. نبایدها!
نباید، یعنی نباید (نمی شود یعنی نمی شود)
11. مرزها
12. آزادی
وقت آزاد
بازی های بدون قاعده
فضای آزاد
آزادی انتخاب
13. زمانی برای کودک
دقیقه ای برای کودک
پنج دقیقه برای کودک
14. مسئله مالی
15. جروبحث ها
16. منطقه مجاور رشد
17. ابزارَک ها
18. کودکان و مطالعه
19. دوستی با کودکان
20. جوجه را از «بند» آشیانه رها سازید!
چگونه با کودکان «درباره آن» صحبت کنیم
خُب! از چه کسی باید پرسیده شود؟
21. «قدرت زنانگی»
نشانه های درونی زنانگی
لذت از زندگی
نشانه های ظاهری زنانگی
چگونه همدلی خود را به یک مرد ابراز کنیم؟
بگذارید مرد خودش را نشان دهد
توصیه های کاربردی برای کسانی که روی زنانگی (زن بودن) خود کار می کنند:
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رموز والدگری: مادران خوشبخت فرزندانشان را چطور تربیت می‌کنند؟
نویسنده
مترجمزهرا صالحی متعهد، محمد محمدیان سوته
ناشر چاپیانتشارات متخصصان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات198
زبانفارسی
شابک978-622-7540-21-5
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رموز والدگری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رموز والدگری

برای دریافت کتاب رموز والدگری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.