معرفی و دانلود کتاب رامونا همیشه راموناست

عکس جلد کتاب رامونا همیشه راموناست
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رامونا همیشه راموناست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رامونا همیشه راموناست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رامونا همیشه راموناست

کتاب رامونا همیشه راموناست هفتین کتاب از مجموعه‌ی محبوب رامونا نوشته‌ی بورلی کلی یری است که در آن به چالش‌هایی می‌پردازد که رامونا با بزرگ‌تر شدن مجبور است با آن‌ها رو‌به‌رو شود. خلق‌وخوی خواهرش هر روز تغییر می‌کند، مادرش رازی را پنهان می‌کند و حتی شاید مجبور شوند به خاطر کار جدید پدر شهرشان را عوض کنند! این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی Iowa Children's Choice شده است.

درباره‌ی کتاب رامونا همیشه راموناست

کتاب رامونا همیشه راموناست (Ramona Forever) نوشته‌ی بورلی کلی یری (Beverly Cleary) با درخواست رامونا و خواهر بزرگ‌ترش، بزوس، از پدر و مادرشان شروع می‌شود. آن‌ها که حالا به قدری بزرگ شده‌اند تا بتوانند تنهایی خانه بمانند از والدینشان خواهش می‌کنند اجازه‌ دهند دو نفری برای یک هفته بعد از مدرسه‌ها به جای معاشرت با دوستانشان خانه بمانند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا زمانی که خواهرها با هم دعوا می‌کنند. بزوس روی صورتش جوش زده و شوخی‌های رامونا را به خودش می‌گیرد و با او قهر می‌کند.

روز بعد، متوجه می‌شوند گربه خانگی‌شان مرده و او را خاک می‌کنند و حالا مادرشان هم اعلام می‌کند که باردار است و قرار است به زودی یک نفر پنجم به خانواده اضافه شود!‌ تازه اگر این موضوعات کافی نبود، متوجه می‌شوند که بابت شغل جدید پدر ممکن است شهرشان را عوض کنند و خاله بئاتریس هم می‌خواهد ازدواج کند. تمامی این اتفاقات برای رامونا زیادی است و نمی‌تواند با آن‌ها کنار بیاید. او نمی‌داند که در مورد بچه‌ی جدید چه حسی باید داشته باشد و گیج است.

معرفی و دانلود کتاب رامونا همیشه راموناست

کتاب رامونا راموناست، در مورد چالش‌هایی‌ست که هر کودکی هنگام بزرگ شدن با آن‌ها مواجه می‌شود. برای کودکانی که شاید هنوز با احساسات مختلف آشنا نباشند تمامی این اتفاقات می‌تواند باعث سردرگمی، کلافگی و برخی رفتارهای نگران‌کننده شود. برای همین در هفتمین جلد یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های کودکانه نویسنده روی این مسئله دست گذاشته است. شخصیت رامونا که بسیار دوست‌داشتنی است می‌تواند در کودکان هنگام برخورد با این مسائل احساس هم‌ذات‌پنداری ایجاد کند و کمک کند که آسان‌تر با این موارد رو‌به‌رو شوند.

بورلی کلی یری، برنده‌ی مدال نیوبری (Newbery) در هفتمین کتاب از این مجموعه هم همچنان می‌تواند خوانندگانش را با رامونای دوست‌داشتنی و فوق‌العاده سرگرم‌ کند. این کتاب توسط پروین علی‌پور در ایران توسط نشر افق منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب رامونا همیشه راموناست

  • کتاب رامونا همیشه راموناست معیاری‌ست برای سنجش استعداد و زیرکی نویسنده؛ چراکه خانواده‌ی کویبم‌بی در دهه‌ی هشتاد هم به اندازه‌ی دهه‌ی پنجاه، قابل‌درک و معتبر هستند. (Kirkus Reviews)
  • رامونا به ما آموخت که چگونه در روزمره و روتین خود به دنبال اتفاقات عجیب و شگفت‌انگیز بگردیم و چگونه روتین و روزمره‌ی خود را در ترسناک‌ترین لحظات پیدا کنیم. (The Paris Review)

درباره‌ی مجموعه‌ی رامونا

مجموعه داستان‌های رامونا (Ramona Quimby) درباره‌ی خانواده‌ای به نام «کوییم‌بی» است که دو فرزند دختر دارند. ماجراها و اتفاقات این مجموعه حول محور این خانواده به خصوص رامونا جریان دارد. او کودکی کنجکاو است که کودکان را با قصه‌های خود همراه می‌کند. بورلی کلی یری، خالق شخصیت دوست‌داشتنیِ رامونا، طنز را چاشنی داستان‌هایش کرده تا کودکان علاوه بر یادگیری مفاهیم اخلاقی، لحظات خوشی را با خواندن این کتاب‌ها سپری کنند. ارتباط با والدین، شادی، آرزو، ترس، رشد و... از جمله مفاهیمی هستند که در مجموعه‌ی محبوب رامونا به آن‌ها پرداخته می‌شود. این مجموعه شامل هشت جلد است و در هر جلد ماجرایی تازه روایت می‌شود.

کتاب رامونا همیشه راموناست برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب رامونا همیشه راموناست می‌تواند برای کودکان 7 تا 10 ساله مفید و سرگرم‌کننده باشد.

در بخشی از کتاب رامونا همیشه راموناست می‌خوانیم

رامونا نشست. اما از این چیزهاى غیرمنصفانه، به شدت عصبانى بود! آخر...، چرا وقتى مادرش براى مراقبت از او به خانم کمپ پول مى‌دهد، او باید مواظب ویلاجین باشد!؟ از طرف دیگر، این عمو هوبارت هم خیلى بى‌عقل بود که براى یک دختر کوچولو هدیه‌اى آورده بود که حالا حالاها به دردش نمى‌خورد! البته، بزرگ‌ترها بیش‌ترِ وقت‌ها همین‌طورى هدیه تهیه مى‌کردند! و رامونا این را خوب مى‌دانست. بارها به خودش کتاب‌هایى داده بودند که وقتى "مناسبِ سنّش" شد، بخواند. اما وقتى به سنّ مناسب مى‌رسید، کتاب‌ها از بس این‌طرف و آن‌طرف مى‌افتادند، دیگر دلش را مى‌زدند! تازه...، وضعیتِ آکاردئون بدتر بود؛ چون رسیدن به سنّ مناسب براى نواختنِ آکوردئون یک عمر طول مى‌کشید!

بیرون، بچه‌هاى دیگر هم آمده بودند تا یک‌چرخه‌سوارى یاد گرفتنِ هُوى را تماشا کنند. رامونا صداى فریاد و خنده و گاه‌گاهى هم هورا کشیدن‌شان را مى‌شنید. با خود فکر کرد، منصفانه نیست! هرچند که بزرگ‌ترها همیشه به او مى‌گفتند: «کلّ زندگى، منصفانه نیست.» رامونا عقیده داشت، این منصفانه نیست که زندگى منصفانه نیست!

رامونا به خانم کمپ نگاه کرد که داشت سینى برنجى و قهوه‌جوشِ تازه‌اى را که از عربستان رسیده بود، با اشتیاق برق مى‌انداخت. صداى زنگِ اجاق گاز آشپزخانه در آمد: پینک - پینک - پینک. بعد، صداى گریه‌ى هُوى بلند شد. سرِ زانوى شلوارش، خونى شده بود. عمو هوبارت، یک‌چرخه به دست، دنبالش آمد. رامونا فکر کرد، بعدازظهر خوبى نبود، ولى خسته‌کننده هم نبود!

خانم کمپ داد زد: «واى...، خداى بزرگ! مى‌دانستم که این‌طورى مى‌شود! مطمئن بودم که با آن چیز عجیب و غریب، خودش را زخم و زیلى مى‌کند!»

فهرست مطالب کتاب

عموى پولدار
مشکلِ رامونا
خوب بودن
پیکى - پیکى
اون!
یک خبرِ کمى غافلگیرکننده!
زنجیره‌ى مراقبت
خانواده، دورِ هم جمع مى‌شوند
رامونا به داد مى‌رسد!
یک رویدادِ بزرگِ دیگر!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رامونا همیشه راموناست
نویسنده
مترجمپروین علی پور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-964-369-301-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رامونا همیشه راموناست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رامونا همیشه راموناست

برای دریافت کتاب رامونا همیشه راموناست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.