معرفی و دانلود کتاب رامونا و خواهرش

عکس جلد کتاب رامونا و خواهرش
قیمت:
۷۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رامونا و خواهرش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رامونا و خواهرش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رامونا و خواهرش

مگر یک کودک چهارساله چقدر می‌تواند شیطنت و بازیگوشی کند که همه از دستش کلافه شوند؟ بورلی کلی ‌یری، نویسنده‌ی آمریکاییِ داستان‌های کودک و نوجوان و برنده‌ی جایزه‌ی نیوبری، در کتاب رامونا و خواهرش، به‌شکلی طنزآمیز و خوشایند به روابط خواهرانه می‌پردازد و داستان دختری را روایت می‌کند که نمی‌داند با شیطنت‌های خواهر کوچک‌ترش رامونا، چگونه کنار بیاید.

درباره‌ی کتاب رامونا و خواهرش

خواهر کوچک‌تر چیست؟! این دسته از افراد، معمولاً موجوداتی عجیب و مرموز هستند که در هر خانواده‌ای که حضور داشته باشند، مدام در حال شیطنت و جنب‌وجوش بی‌وقفه در آن هستند. این موجودات به‌شکلی برنامه‌ریزی‌شده و بر طبق نقشه‌هایی حرفه‌ای، دائماً درحال کنجکاوی در کار خواهر یا برادر بزرگ‌ترشان هستند. آن‌ها موذیانه و با زیرکی تمام، اعتماد مادر خانواده را به دست می‌آورند و آرامش را از دیگر اعضای خانواده می‌گیرند. گفتنی‌ست که تاکنون کسی راهی برای مقابله با این موجودات عجیب، اما شیرین کشف نکرده است.

کتاب رامونا و خواهرش (Beezus and Ramona) اولین جلد از مجموعه‌‌ی هشت‌جلدیِ کتاب‌های «رامونا» است. بورلی کلی یری (Beverly Cleary) که تأثیرگذاری‌اش بر ادبیات کودک، زبان‌زدِ نویسندگان عام و خاص است، در این کتاب، به‌شکلی جذاب و گیرا، داستان دو خواهر را روایت می‌کند. بئاتریس یا همان بیزس که دختری منظم و مسئولیت‌پذیر است، می‌خواهد خود را برای جشن تولدش آماده کند. رامونا، خواهر کوچک‌ترش، او را تهدید کرده که تولدش را خراب می‌کند. از رامونا که دختر بازیگوشی است، بعید نیست که نقشه‌های موذیانه‌ای را در سر بپروراند. اما بیزس نمی‌خواهد به‌هیچ‌وجه این روز مهم را به‌خاطر شیطنت‌های خواهر کوچک‌ترش از دست بدهد. بنابراین باید تمام تلاش خود را بکند تا از وقوع فاجعه جلوگیری کند.

معرفی و دانلود کتاب رامونا و خواهرش

شخصیت بئاتریس در کتاب رامونا و خواهرش، حدود پنج یا شش سال از رامونا بزرگ‌تر است. او مدام از دست خواهر بازیگوشش عصبانی می‌شود، اما بااین‌حال باز هم به او اهمیت زیادی می‌دهد و در کنار تحمل کردنش، همواره سعی دارد که به او کمک کند. بورلی کلی یری این کتاب را از دیدگاه بئاتریس نوشته و او را راوی داستان خود قرار داده است. کتاب رامونا و خواهرش، شوق و عشق دو خواهر را حتی زمانی که ممکن است از دست یکدیگر دل‌خور باشند، به‌خوبی نشان می‌دهد.

پروین علی ‌پور، روان‌شناس و مترجم بسیاری از کتاب‌های کودکان است که با ترجمه‌ی درخشانش، مجموعه کتاب‌های رامونا را برای کودکان ایرانی خواندنی کرده است. ترجمه‌ی او از کتاب رامونا و خواهرش و دیگر جلدهای این مجموعه‌ی دوست‌داشتنی به قلم بورلی کلی یری را انتشارات افق به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی رامونا

لئونارد مارکوس، متخصص ادبیات کودکان، می‌گوید: اگر مشغول خواندن آثار بورلی کلی یری هستید، در تأثیرگذارترین زمان زندگی خود به‌عنوان خواننده قرار دارید.

مجموعه کتاب رامونا از این نویسنده که در هشت‌ جلد خلق شده، در هر کتاب، روایت جدیدی از ماجراهای خانواده‌ی «کوییم‌بی» و به‌ویژه دختر کوچکشان، رامونا را به تصویر می‌کشد. رامونا کودکی دوست‌داشتنی و بازیگوش است که شما را با ماجراهایش همراه می‌کند. او در طی این مجموعه داستان، رفته‌رفته بزرگ‌تر می‌شود و تجربیات هیجان‌انگیز گوناگونی را پشت‌سر می‌گذارد. بورلی کلی یری که همواره دغدغه‌ی رشد سالم هویت و شخصیتِ کودکان را داشته است، در هر جلد از این مجموعه داستان، هیجانات و ماجراجویی‌های رامونا را چنان قابل درک به تصویر کشیده که هر کسی، با هر سن‌وسالی، هم از شوخ‌طبعی‌های آن لذت می‌برد و هم نکات آموزنده و اخلاقی مختلفی را فرا می‌گیرد.

گفتنی‌ست که علاوه‌بر کتاب رامونا و خواهرش، چند جلد دیگر از این مجموعه کتابِ شگفت‌انگیز، همچون «رامونای آتش پاره»، «رامونای شجاع شجاع»، «رامونا و مادرش»، «رامونا همیشه راموناست» و «رامونا و پدرش» نیز در کتابراه موجود هستند که می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید، بخوانید و در ماجراجویی‌های رامونا شریک شوید.

نکوداشت‌های کتاب رامونا و خواهرش

  • کتاب رامونا و خواهرش، نکاتی را درباره‌ی روابط با خانواده بیان می‌کند که در اکثر کتاب‌های این‌چنینی وجود ندارد. (مجله‌ی هورن بوک)
  • این داستان، بهترین کتاب درباره‌ی چالش‌ها و لذت‌های روابط خواهرانه است. (کانون کتاب کودکان)
  • ماجراهای رامونا و خواهرش مثل زنگ‌تفریح می‌مانند. (نیویورک تایمز)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب رامونا و خواهرش

  • فیلم رامونا و بیزس (Ramona and Beezus)، محصول سال 2010، که الیزابت آلن روزینباوم (Elizabeth Allen Rosenbaum)، کارگردانی آن را بر عهده داشت و چهره‌های مشهوری همچون سلینا گومز و جوئی کینگ در آن به ایفای نقش پرداختند، با اقتباس از داستان رامونا و خواهرش ساخته شد.
  • سریال تلوزیونی رامونا (Ramona)، محصول سال 1988 در کانادا نیز بر اساس ماجرای این کتاب جذاب از بورلی کلی یری ساخته شد.

کتاب رامونا و خواهرش مناسب چه کسانی است؟

کتاب رامونا و خواهرش برای کودکان هفت تا ده سال بسیار جذاب و مناسب است، اما کتاب‌های بورلی کلی یری به‌جهت توجه به جزئیات روزمره‌ی زندگی کودکان، به‌ویژه تجربه‌ی رشدشان در خانواده، می‌تواند برای والدین هم بسیار مفید باشد.

در بخشی از کتاب رامونا و خواهرش می‌خوانیم

با دلهره در اتاق نشیمن نشست و کوشید همان‌طور که به سکوت گوش مى‌دهد، فکر کند. او نبایست دستپاچه مى‌شد. رامونا نمى‌توانست زیاد دور شده باشد. تازه...، اگر دیر مى‌کرد، بئاتریس مى‌توانست به پلیس زنگ بزند. مادرش هم یک‌بار که رامونا به قول خودش رفته بود کوزه‌ى طلا را در انتهاى رنگین‌کمان پیدا کند و گم شده بود، پلیس را خبر کرده بود.

بئاتریس همین‌که به رنگین‌کمان فکر کرد، یادش آمد که سعى کرده بود براى رامونا توضیح بدهد که زمین، مثل پرتقال، گرد است! البته رامونا ظاهرا چیزى دستگیرش نشده بود، اما گاهى واقعا نمى‌شد فهمید که چه چیزى در سر او مى‌گذرد! شاید رامونا فقط همان قسمتى را که بالاخره به نقطه‌ى شروع حرکتش برمى‌گردد، فهمیده بود! رامونایى که راه افتاده بود تا به انتهاى رنگین‌کمان برسد، بعید نبود تصمیم گرفته باشد به آن سرِ دنیا برود! بله، به احتمال زیاد، همین کار را کرده بود!

بئاتریس از تصور چنین کارى به خود لرزید! حالا چه‌طور مى‌توانست رامونا را پیدا کند!؟ و اگر مادر برمى‌گشت و متوجه رفتن رامونا مى‌شد، او چه جوابى داشت؟

بئاتریس از فکر این‌که رامونا به هواى دور زدن کُره‌ى زمین و بعد، رسیدن به سر جاى اول، الان دارد روى خط مستقیمى پیش مى‌رود...، تنهایى از عرض خیابان‌هاى شلوغ مى‌گذرد...، ماشین‌ها بوق مى‌زنند...، سگ‌هاى ولگرد پارس مى‌کنند...، رامونا خسته است...، گرسنه است...، دیوانه شد! بعد، پیش خود گفت: «خُب...، به هر حال من که نمى‌توانم دست روى دست بگذارم و همین‌جا بنشینم! باید کارى کنم. مى‌روم بیرون و به سر و تهِ خیابان نگاهى مى‌اندازم. رامونا احتمالاً هنوز زیاد دور نشده.»

همان لحظه صدایى شنید. فکر کرد صدا از زیرزمین آمده است، ولى مطمئن نبود.

فهرست مطالب کتاب

رامونا، بزرگ‌ترین مشکلِ بئاتریس!
قدرتِ تخیّل
رامونا و ریبسى
رامونا و ماجراى سیب‌ها!
رامونا و ماجراى مهمانى!
جشن تولد بئاتریس و...!!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رامونا و خواهرش
نویسنده
مترجمپروین علی پور
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-964-369-422-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رامونا و خواهرش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رامونا و خواهرش

برای دریافت کتاب رامونا و خواهرش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.