معرفی و دانلود کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش

عکس جلد کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش
قیمت:
۳۱,۳۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش

رقیه محمدی پور در کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش به جهان نوجوانان ورود می‌کند و در تلاش برای شناخت آن‌ها، به مطالعه‌ی نیازها و انتظاراتشان می‌پردازد. همچنین آسیب‌های آن‌ها را بر می‌شمارد و سعی می‌کند راهکارهایی جهت رفع این آسیب‌ها و فراهم آوردن یک زندگی سالم برای نوجوانان را در اختیار شما بگذارد.

درباره‌ی کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش

کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش به قلم رقیه محمدی پور راهنمایی برای شناخت نوجوانان و برقراری رابطه‌ی درست و اصولی با آن‌ها را ارائه می‌دهد. همچنین نیازهای نوجوانان دوران کنونی را واکاوی می‌کند و راه‌حل‌هایی برای حل مشکلات آن‌ها می‌جوید.

ساختار کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش در دو بخش نوشته شده است. بخش اول شما را با جهان نوجوانان آشنا می‌کند و تغییرات ذهنی و جسمی که مختص این دوره‌اند را بر می‌شمارد. نیازهای نوجوانان، طریقه‌ی نگاهشان به جهان و انتظاراتی که از اطرافیان و والدین خود دارند، ذکر می‌شود. همچنین اصول تغذیه و خواب و به طور کلی ملزومات زندگی آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. بخش دوم به آسیب‌هایی که بر سر راه نوجوانان قرار دارد، می‌پردازد و راهکارهایی برای مقابله با آن آسیب‌ها پیشنهاد می‌کند. طلاق والدین، اعتیاد و سیگار، خودزنی و بزهکاری آسیب‌های مد نظر نویسنده هستند که سلامت جسمی و روانی نوجوانان را تهدید می‌کنند. در پایان این بخش دلایل برخی از رفتارهای نامناسب از جمله پرخاشگری و فرار نوجوانان نیز از جنبه‌های مختلفی مورد مطالعه قرار می‌گیرد و راه‌حل‌هایی برای اصلاح این روابط ارائه می‌گردد.

کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش به همت انتشارات صالحیان به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به والدین، مربیان، مشاورها و تمامی کسانی که با نوجوانان در ارتباط هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش می‌خوانیم

هر خانواده‌ای شیوه‌های خاصی را در تربیت فردی و اجتماعی فرزند خود به کار می‌گیرد که این شیوه‌ها فرزندپروری نامیده می‌شود. شیوه‌های فرزندپروری عامل مهم و تعیین‌کننده‌ای است که نقش مهمی در آسیب‌شناسی روانی و رشد فرزندان بازی می‌کند. در نوجوانی شکل و میزان ارتباط والدین و فرزندان دچار تغییراتی می‌شود که عامل این تغییرات هم نوجوان و هم والدین می‌باشد. نوجوان به خاطر تغییراتی که در این دوره در او ایجاد می‌شود و حس استقلال‌طلبی در او نمود پیدا می‌کند و در والدینی که به نوجوان از منظر یک بزرگسال نگاه می‌کنند و توقعاتشان از او بالا می‌رود اما در حیطه استقلال برای او محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنند و کودکی او را به رخش می‌کشند. در این دوره والدین به‌جای نظارت مستقیم بر فرزندان و واکنش‌های مستقیم باید به‌طور غیرمستقیم بر آن‌ها نظارت کنند و استقلال آن‌ها را به رسمیت بشناسند.

هرچقدر بستر تربیتی در خانواده مساعدتر و مناسب‌تر باشد نوجوانان بیشتر به خواسته‌های والدین توجه می‌کنند؛ اما اگر والدین در سبک تربیتی خود از روش‌های تنبیه، تحقیر، سرزنش استفاده کنند با لجبازی‌های بیشتر نوجوان مواجه می‌شوند. نافرمانی و لجبازی و پرخاشگری نوجوان زمانی که از حوصله والدین خارج شود به ایجاد رفتارهای خشونت‌آمیز منجر می‌شود و این مسئله رابطه والد- فرزندی را دچار آسیب می‌کند و بین آن‌ها فاصله می‌اندازد؛ بنابراین آشنایی والدین با روش‌های فرزندپروری کارآمد و به‌کارگیری آن در تعامل با فرزندان مخصوصاً نوجوان می‌تواند بسیار راهگشا باشد و آرامش را برای هر دو به ارمغان بیاورد. مسائل نوجوان یکی از مشکلات قابل‌توجه عصر ماست. فاصله‌ای که بین نسل قدیم و نسل جدید ازلحاظ افکار، اندیشه‌ها و عواطف و احساسات وجود دارد زمینه‌ساز برخوردها، ناسازگاری‌هایی برخلاف خواست هر دو طرف شده است. طوری که به‌وضوح امروزه جنگ سنت و مدرنیته را بین والدین و نوجوانان و حتی جامعه امروز می‌بینیم و یکی از دلایل این شکاف عمیق که با سرعت زیادی در جامعه ما اتفاق افتاد می‌تواند فضای مجازی باشد. فضای مجازی، فیلم‌های ماهواره، کارتون‌ها، انیمیشن‌هایی که در سال‌های اخیر نوجوانان ما را تغذیه کرد متناسب با فرهنگ جامعه ما نبود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: آشنایی با دنیای نوجوان
نوجوان کیست؟
تغییرات دوره نوجوانی
تغییرات ذهنی و شناختی
تغییرات جنسی
عدم ثبات در هویت
اضطراب و استرس
افسردگی و انزوا
پرخاشگری
عدم اعتمادبه‌نفس
تأثیر سبک فرزندپروری و تربیتی والدین بر نوجوان
ویژگی‌های نوجوان
نیازهای نوجوان
نوجوان از والدین چه می‌خواهد؟
چگونگی برقراری رابطه‌ی صحیح با نوجوان
تغییرات بلوغ در نوجوان
اصول تغذیه در نوجوان
کیفیت خواب نوجوان
استعدادیابی در نوجوان
اوقات فراغت نوجوان
چرا نوجوان‌ها با قیافه‌ی خود مشکل دارند؟
مدگرایی در نوجوان
نوجوان ایرانی و برنامه‌های ماهواره‌ای
چرا نوجوان‌ها عاشق سلبریتی‌ها می‌شوند؟
اهمیت انتخاب دوست در دوران نوجوانی
نوجوان در فضای مجازی
دین‌پذیری و دین‌گریزی در نوجوان
رابطه ایده‌آل پدر دختری چگونه است؟
رابطه‌ی ایده‌آل مادر پسری چگونه است؟
رابطه‌ی ایده‌آل مادر دختری چگونه است؟
رابطه ایده‌آل پدر پسری چگونه است؟
بخش دوم: آسیب‌ها و چالش‌های نوجوان
آسیب‌ها و چالش‌های تک‌فرزندی
چرا نوجوانان پرخاشگری می‌کنند؟
چرا نوجوانان سیگار می‌کشند؟
واکاوی خود آسیب‌رسانی در نوجوان
تأثیرات طلاق بر روی نوجوان‌ها
تأثیر طلاق عاطفی (طلاق غیررسمی) بر نوجوان
چرا نوجوان بزهکار می‌شود؟
چرا نوجوان‌ها از خانه فرار می‌کنند؟
نوجوان و اعتیاد به موادمخدر
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات صالحیان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات110
زبانفارسی
شابک978-622-325-094-1
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش

برای دریافت کتاب دنیای نوجوان عصر جدید و خواسته‌ها و چالش‌هایش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.