معرفی و دانلود کتاب دلواپسی‌های جنسی: پدر، مادر و فرزند

عکس جلد کتاب دلواپسی‌های جنسی: پدر، مادر و فرزند
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دلواپسی‌های جنسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دلواپسی‌های جنسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دلواپسی‌های جنسی: پدر، مادر و فرزند

کتاب دلواپسی‌های جنسی نوشته‌ی دکتر احمد پدرام در رابطه با یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های والدین در دوران کودکی و نوجوانی فرزندانشان صحبت می‌کند. دلواپسی‌های جنسی را بسیاری به‌صورت شوخی مطرح کرده و برخی با سکوت، تعصب‌ورزی و امر و نهی کردن به‌نوعی با آن مقابله می‌کنند. اما این موضوع مهم‌تر از این حرف‌ها بوده و اشتغال ذهنی بسیاری از کودکان و نوجوانان ماست، پس لازم است که به آن پرداخته شود و اطلاع‌رسانی گسترده در این حوزه افزایش پیدا کند.

درباره‌ی کتاب دلواپسی‌های جنسی

شاید شما هم به‌عنوان یک والد و یک فرد بالغ خاطرات دوران کودکی و نوجوانی‌تان را در رابطه با اولین مواجهه با مسائل جنسی به خاطر بیاورید. تجربه‌ی شما از شنیدن حقایق مربوط به امور جنسی چگونه بود؟ آیا پدر و مادرتان پیش از محیط اطراف اطلاعاتی را در اختیارتان گذاشته بودند یا شما ابهام و شک و تردید شکل گرفت؟ حقیقت تلخ این است که در فرهنگ ما بیشتر کودکان و نوجوانان در دسته‌ی دوم قرار می‌گیرند و احتمال اینکه از طریق دوستان، محیط اطراف و افرادی به‌جز پدر و مادرشان اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنند، بسیار بیشتر از آن است که والدینشان در زمان مناسب با آن‌ها صحبت کرده باشند. چقدر امکان دارد که چنین تجربه‌ای امروز نیز برای فرزند شما تکرار شود؟ اگر به‌عنوان یک والد دلواپس و نگران می‌خواهید از چنین پیشامدی جلوگیری کنید، بهتر است اطلاعات زمینه‌ای خود را در این حوزه گسترش دهید. دکتر احمد پدرام کتاب دلواپسی‌های جنسی را دقیقاً با چنین هدفی به رشته‌ی تحریر درآورده است.

در کتاب دلواپسی‌های جنسی می‌خوانید که واژه‌‌هایی چون «امور جنسی» یا «سکس» در بسیاری از فرهنگ‌ها و علی‌الخصوص فرهنگ خودمان، کلماتی هستند که در لایه‌ای از شرم و حیا قرار دارند و می‌توان گفت به‌نوعی ایجاد‌کننده‌ی ‌زنگ خطر هستند. اما چرا؟ چه دلیلی دارد که دیدن این‌گونه واژه‌ها روی کتاب‌های پیشخوان یک کتاب‌فروشی هنوز هم شما را به‌عنوان یک بزرگسال و یک فرد بالغ شگفت‌زده یا دچار شرم می‌کند؟ جالب این است که چنین مسئله‌ای در مقام یک بزرگسال والد برای شما تشدید هم می‌شود و زمانی‌که پای «دلواپسی‌های ‌جنسی ‌پدر و مادر و فرزند» در میان باشد، این هاله‌ی ابهام حتی پیچیده‌تر شده و انواع بیشتری از نگرانی‌ها و دلواپسی‌ها را در مادران و پدران ایجاد می‌کنند. روانشناسی امروز می‌گوید که اینها همه ریشه در همان تجربه‌های وسوسه‌آمیز، تلخ و شیرین گذشته‌ی دوران کودکی شما دارد. اما چاره چیست؟ بالاخره چه زمانی می‌توان این رشته‌ی پوسیده را گسست و طنابی نو، سالم و محکم‌تر جایگزین آن کرد؟

دکتر احمد پدرام در کتاب دلواپسی‌های جنسی می‌گوید که لازم است والدین نه از سر دلواپسی، بلکه از سر بازنگری و واقع‌بینی به موضوعاتی چون «امور جنسی» ‌و «غریزه‌ی جنسی»‌ و «رفتار جنسی» نگاه کنند، چراکه چه بخواهید و چه نخواهید همه‌ی این نشانه‌ها به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از وجود انسان که ماهیت زیستی، روانی، اجتماعی و روحی دارد، وجود دارند. پس بهتر است مقاومت و شرم و حیای ساختگی و بی‌فایده را کنار گذاشته و تا دیر نشده دلواپسی‌های خود را در این زمینه ریشه‌یابی کنید. شک نکنید که با این کار از پدید آمدن هرگونه دلواپسی در فرزندان‌تان جلوگیری خواهید کرد. لازم است که با دانش و آگاهی کافی با موضوع برخورد کنید و با تقویت یک اخلاق جنسی سالم و زدودن لایه‌های نگرانی از ذهن خود و آنان از هدر دادن انرژی در زمینه‌ی بدآموزی‌ها و کج‌فهمی‌ها بکاهید. به‌راحتی و از طریق شبکه‌ی جهانی اینترنت می‌توان دریافت که امروز تقریباً در تمام نقاط پیشرفته‌ی دنیا، سکسولوژی از دوران پیش‌دبستانی تا دانشگاه آموزش داده می‌شود و مربیان و معلمان نیز با آن آشنا هستند؛ پس چرا شما نباید با دنیا همراه شوید؟!

برخی از عناوینی که در کتاب دلواپسی‌های جنسی به آن‌ها پرداخته شده از این قرار هستند: «تمایلات جنسی و شروع آن»، «هویت جنسی و نقش‌های جنسیتی»، «کنجکاوی‌های جنسی و نگرانی‌های پدر و مادر‌»، «چه موقع باید درباره‌ی بچه‌دار شدن با کودک صحبت کرد؟»، «غفلت‌های پدر و مادر» و «نگرش نسبت به جنس مخالف». همانطور که از این عناوین مشخص است، نویسنده دامنه‌ی گسترده‌ای از مسائل را در کتاب راهنمای پیش رو مورد بررسی قرار داده است. پس کافی‌ست کمی زمان گذاشته و به این ترتیب آینده‌ی ذهنی و روحی بهتری را برای فرزندان خود رقم بزنید.

انتشارات ترانه‌ پدرام کتاب دلواپسی‌های جنسی را منتشر کرده و در اختیار مخاطبان این حوزه قرار داده است.

کتاب دلواپسی‌های جنسی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی والدینی که کودک یا نوجوان در سنین رشد دارند، توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب دلواپسی‌های جنسی: پدر، مادر و فرزند می‌خوانیم

در دوره‌ی پیش‌دبستانی، دوستان و همبازی‌ها تأثیر بسزایی در رشد اجتماعی کودک دارند. کودک در رابطه با همبازی‌ها، ‌از الگوهای رفتاری آموخته شده در خانواده پیروی می‌کند. بر اثر آمیزش با همسالان در مهدکودک و کودکستان و کوچه و بازار، کودک به‌تدریج پی می‌برد که برخی از آموخته‌ها، مناسب و مقبول نیستند و باید رفتارهای دیگری جایگزین آن‌ها شود.

مادر اولین سرچشمه برای فراگیری رفتارهای اجتماعی کودک است. کودکان پیش‌دبستانی بیشتر با هم‌جنس‌های خود دوست می‌شوند. کودکان این سن به اعضای خانواده وابستگی شدید دارند و از آن‌ها کمک و دلگرمی و آرامش خواسته و همواره و در همه‌جا می‌خواهند همراه آنان باشند. مادر کودک را به کسب استقلال تشویق می‌کند و انتظار دارد کودک هرچه زودتر شخصاً لباس بپوشد به تنهایی حمام برود، مشکلاتش را حل کند و مدتی خود را سرگرم سازد. مادرانی که رفتار ثابت با کودکان ندارند و هر بار رفتاری متفاوت نشان می‌دهند کودک را بیشتر با تعارض و تردید روبه‌رو می‌کنند. مثلاً می‌گویند: «امروز دختر خوب خودش حمام می‌رود، فردا دختر خوب می‌گذارد مامانش او را به حمام ببرد».

پرورش اجتماعی فرایندی است که در طی آن معیارها، مهارت‌ها، انگیزه‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای شخص شکل می‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار اول
پیشگفتار دوم
پیشگفتار سوم
تمایلات جنسی و شروع آن
رشد اجتماعی
هویت جنسی و نقش‌های جنسیتی
کنجکاوی‌های جنسی و نگرانی‌های پدر و مادر‌
کنجکاوی‌های کودک و بدآموزی‌های او
چه موقع باید درباره‌ی بچه‌دار شدن با کودک صحبت کرد؟
بازی‌های جنسی
اتاق خواب
مهمانی‌ها
اردوها
شوخی
تلویزیون و ماهواره و کامپیوتر
غفلت‌های پدر و مادر
کودک و خانه‌ی همسایه
مزاحمت‌های خیابانی و «نه» گفتن به شرایط مشکوک و مبهم
توصیه‌هایی برای پیشگیری از بروز سوء‌رفتار جنسی در کوچه و خیابان
توصیه‌هایی برای کمک به کودک آسیب‌دیده از سوء‌رفتار جنسی
نگرش نسبت به جنس مخالف
چگونگی برخورد پدر و مادر با پسر و دختر در خانه
با عشق چه می‌کنیم؟
تمایلات جنسی و لغزش‌ها و کج‌روی‌های آن
حرف آخر
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دلواپسی‌های جنسی: پدر، مادر و فرزند
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ترانه پدرام
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات141
زبانفارسی
شابک978-600-95488-6-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دلواپسی‌های جنسی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دلواپسی‌های جنسی

برای دریافت کتاب دلواپسی‌های جنسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.