معرفی و دانلود کتاب دختر شینا

عکس جلد کتاب دختر شینا
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر شینا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر شینا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر شینا

اگر علاقه به خواندن خاطرات همسران شهدا دارید و می‌خواهید اطلاعاتی درباره‌ی قهرمانان جنگ ایران و عراق (دفاع مقدس) کسب کنید، یکی از بهترین پیشنهادها برای شما، کتاب دختر شینا نوشته‌ی بهناز ضرابی زاده است که دربرگیرنده‌ی روایتی عاشقانه بر اساس خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر است. این کتاب در قالب نوزده فصل، خاطرات تلخ و شیرینی از دوران جنگ و زندگی این زن قهرمان و همسر و فرزندانشان را روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب دختر شینا

داستان‌ها و روایت‌های عاشقانه، همیشه با استقبال مخاطبان مواجه شده‌اند. یوهان ولفگانگ فون گوته در قرن‌های گذشته، با نگارش کتاب «رنج‌های ورتر جوان»، تبدیل به اولین و پرفروش‌ترین نویسنده‌ی رمان عاشقانه شد. محور اصلی و پیرنگ کلیدی این رمان‌ها و روایت‌ها عشق است. عشقی که می‌تواند مسیر زندگی را عوض کند و آن را به سمت‌وسویی متفاوت ببرد. کتاب خواندنی دختر شینا نیز عاشقانه‌ای از دوران جنگ است که بهناز ضرابی زاده آن را از خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر اقتباس کرده و از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

کتاب خاطرات پرفروش و پرمخاطب دختر شینا، به زندگی عاشقانه‌ی یکی از شهیدان دوران دفاع مقدس می‌پردازد؛ یعنی سردار شهید حاج ستار ابراهیمی که در عملیات والفجر 8 به شهادت رسید. همسر این شهید، شوهر قهرمان خود را در سن بیست‌وچهارسالگی از دست داد و به دلیل عشقی که به او داشت، دیگر ازدواج نکرد. به این ترتیب قدم‌خیر محمدی، پنج فرزند خود را به تنهایی بزرگ کرد. ما نباید زنان قهرمان دوران جنگ ایران را فراموش کنیم. آن‌ها چه در خط مقدم و چه در پشت جبهه‌ها، به تلاش‌های پرثمر خویش ادامه دادند. اگر آن‌ها نبودند، مردان در جنگ با شکست مواجه می‌شدند. کتاب دختر شینا، نوشته‌ی بهناز ضرابی‌زاده که از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های ایران در حوزه‌ی خاطره‌نویسی است، روند ایستادگی و پایداری زنی تنها را روایت می‌کند.

قهرمان کتاب عاشقانه‌ی دختر شینا با 263 صفحه و 19 فصل، زنی به نام قدم‌خیر محمدی کنعان است. داستان با تولد این زن و روند نام‌گذاری او توسط عمویش آغاز می‌شود. جالب است که این کتاب با خوابی عجیب که توسط قدم‌‌خیر محمدی تعریف می‌شود، به پایان می‌رسد که شنیدن آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. بسیاری از بخش‌های این کتاب به داستان‌ها و خاطره‌هایی از شهیدی بزرگوار به نام شهید حاج ستار ابراهیمی هژیر می‌پردازد.

شاید بتوان گفت که کتاب دختر شینا دو قهرمان دارد. آن‌ها زوجی عاشق هستند که هر یک به سهم خویش، به دفاع از خاک ایران پرداختند. مقاومت و پایداری در برابر بیگانگان و دشمنان ایران سرافراز، مضمون دیگر این کتاب است. ما باید به فرزندان خود یاد بدهیم که از آب و خاک ایران باستانی دفاع کنند. کودکان ما باید یاد بگیرند که وطن خودشان را دوست داشته باشند. بنابراین، یکی از دیگر مضمون‌های این کتاب «وطن‌دوستی» است.

اسم شخصیت زن واقعی کتاب دختر شینا را به‌خاطر قدم خوشی که داشت قدم‌‌خیر گذاشته بودند. این، یکی از سنت‌های ایرانیان است. حتماً اسم‌های دیگری مثل بمانی را هم شنیده‌اید. خلاصه، اسم‌ها در ایران، معناهای زیادی دارند و شاید آینده‌ی فرزند شما را هم رقم بزنند. قدم‌خیر، عزیز پدر و مادرش بود؛ دختری که دختران دیگر روستا آرزو داشتند به جای او باشند. دختری زیبا و مهربان که اصیل بود و خانواده‌ی خوبی داشت.

قدم‌‌خیر، قهرمان اصلی کتاب دختر شینا، زنی عاشق است که با تمام وجود شوهرش را دوست دارد؛ اما مجبور می‌شود شوهر عزیزش را فدای ایران کند. مردی از دیار ایران و شهر همدان که او هم عاشقانه همسرش را دوست داشت. مردی که باید ایثار و فداکاری را به فرزندانش آموزش دهد. قدم‌خیر در تاریخ هفدهم اردیبهشت‌ماه سال 1341 شمسی در روستای قایشِ همدان به دنیا آمد و به تاریخ سیزدهم آبان‌ماه سال 1356 ازدواج کرد. این همسر شهید و این زن بزرگوار سرانجام در سال 1388 چشم از جهان فروبست.

اگر اهل شمال کشور باشید می‌دانید که بیشتر عروسی‌ها در فصل بهار انجام می‌شوند؛ اما قدم‌خیر می‌گوید که در روستایشان، مردم در پاییز عروسی می‌گیرند. آن‌ها بعد از برداشت محصولاتشان، آستین‌ها را بالا می‌زنند و به دنبال کار خیر برای جوانان می‌روند. قهرمان زن کتاب دختر شینا، نوشته‌ی بهناز ضرابی‌زاده، از همان اول که با همسرش آشنا می‌شود، همیشه عاشق او می‌ماند. او می‌گوید بعد از مراسم عروسی، وقتی که به روستای قایش رسیدند، خواهران، همسر برادران و فامیل‌ها به خانه‌شان آمده‌اند تا به او تبریک بگویند و به همین ترتیب روایت می‌کند که زندگی‌شان در چه فضایی آغاز شد. هر قسمت از این کتاب، روایتی از عشق پاک این زن روستایی جوان است.

در واقع خاطرات قدم‌خیر در این کتاب، آن‌قدر زنده و توصیفاتش به‌قدری قابل لمس هستند که اگر می‌خواهید در کنار آشنایی با بسیاری از رسوم، درباره‌ی مراسم ازدواج یک خانواده‌ی سنتی و مذهبی در دهه‌ی 1350 در ایران -خاصه در شهر همدان- نیز اطلاعات خوبی را به‌دست آورید، می‌توانید کتاب دختر شینا را بخوانید. جزئیاتی که زنده‌یاد خانم قدم‌خیر برای بهناز ضرابی زاده تعریف می‌کنند و او بعداً به گوش همه‌ی ما مخاطبان می‌رساند، واقعاً خواندنی هستند.

روایت‌های کتاب دختر شینا نوشته‌ی بهناز ضرابی‌زاده، بسیار ساده و خودمانی از آب درآمده‌اند؛ مخصوصاً اینکه درباره‌ی زندگی روزمره‌ی یک زن خانه‌دار همدانی هستند. او به‌سرعت بچه‌دار می‌شود و می‌گوید: «حالا دو تا دختر داشتم و کلی کار.» فصل شانزدهم، روایت‌های هولناکی از ویرانی‌ها و سختی‌های دوران جنگ را بیان می‌کند. مثلاً گفته می‌شود شهری مثل سر پل ذهاب، انگار تبدیل به روستایی مخروبه شده بود. کرکره‌ی مغازه‌ها پایین آمده بود. جای گلوله در همه جا دیده می‌شد. و همه جا سوت و کور بود. زنده‌یاد خانم قدم‌خیر در فصل شانزدهم تأکید می‌کند که این‌جا شهر ارواح است. منطقه‌ای که اگر از آن دفاع نمی‌شد، اکنون متعلق به خاک کشوری دیگر بود.

اگر جوان باشید، شاید بخش عمده‌ی اطلاعاتی که از جنگ کسب کرده‌‌اید، از طریق فیلم‌ها بوده است؛ اما خواندن کتاب‌های خاطرات دفاع مقدس و جنگ می‌تواند به شما کمک شایان توجهی کند تا اطلاعات بی‌نظیری درباره‌ی «وضعیت جنگی» پیدا کنید. ذهن ما به‌طور عادی از جنگ و ویرانی فرار می‌کند؛ اما تاریخ ثابت کرده که ما ایرانیان باید همیشه برای جنگ آماده باشیم. زیرا در جغرافیایی زندگی می‌کنیم که هر لحظه ممکن است جنگی شدید در آن شعله‌ور شود. ما همیشه دشمنان زیادی داشته‌ایم. کتاب دختر شینا این آمادگی را به شما می‌دهد.

شما شاهد چاپ یازدهم از کتاب دختر شینا نوشته‌ی بهناز ضرابی زاده هستید که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این کتاب از رکوردداران بیشترین چاپ در ایران است که مجموعه خاطراتی عاشقانه بر اساس روایت‌های زنده‌یاد قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر شهید عزیز حاج ستار ابراهیمی هژیر، نوشته شده است. نگارش این کتاب از سال 1387 شروع شده و در سال 1388 تمام شده و با سماجت و تلاش بهناز ضرابی‌زاده به سرانجام رسیده است. چراکه او در گفت‌وگویی می‌گوید: «خانم قدم‌خیر محمدی در ابتدا تمایلی برای انجام گفت‌وگو و بیان خاطراتش نداشت.» اما در نهایت از اقبال خوش ما مخاطبان علاقه‌مند و تلاش‌های این نویسنده بود که وی، زبان به شرح سرگذشت خود باز کرد.

جوایز و افتخارات کتاب دختر شینا

  • تقدیرشده در مراسم ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، در سال 1395
  • برنده‌ی نشان طلایی جایزه‌ی ادبی اوراسیا در مسکو، در سال 1398
  • رسیدن به چاپ 112 در سال 1401 (در طی 11 سال)
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 1396 به گزارش خبرگزاری کتاب

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب دختر شینا

  • قرار بود نرگس آبیار، سریالی از روی کتاب دختر شینا بسازد که بنا بر دلایلی، ساخت آن متوقف شد.
  • تاکنون اجراهای رادیویی زیادی از این کتاب انجام شده است.

کتاب دختر شینا برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این مجموعه خاطرات عاشقانه که شامل نوزده فصل است و مربوط به خاطرات یکی از همسران شهدا می‌شود را به علاقه‌مندان تاریخ دفاع مقدس، تاریخ جنگ، تاریخ ایران و ادبیات پایداری پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب دختر شینا می‌خوانیم

گفت: «شب عجیبی بود. اروند جزر کامل بود. با حمید حسین‌زاده دونفری باید برمی‌گشتیم. تا زانو توی گل بودیم. یک دفعه چشمم افتاد به کشتی سوخته‌ای که به گل نشسته بود. حالا عراقی‌ها رد ما را گرفته بودند و با هر چه دم دستشان بود، به طرفمان شلیک می‌کردند. گلوله‌های توپ کشتی را سوراخ‌سوراخ کرده بود. از داخل آن سوراخ‌ها خودمان را کشاندیم تو. نزدیک‌های صبح بود. شب سختی را گذرانده بودیم. تا صبح چشم روی هم نگذاشته بودیم. جایی برای خودمان پیدا کردیم تا بتوانیم دور از چشم دشمن یک‌کمی بخوابیم. نیرویی برایمان نمانده بود. حسابی تحلیل رفته بودیم.»

گفتم: «پس دلهره‌ی من و مادرت بی‌خودی نبود. همان وقتی که ما این‌قدر دلهره داشتیم، ستار شهید شده بود و تو زخمی.»

انگار توی این دنیا نبود. حرف‌های من را نمی‌شنید. حتی سروصدای بچه‌ها و شیطنت‌هایشان حواسش را پرت نمی‌کرد. همین‌طور پشت سر هم خاطراتش را به یاد می‌آورد و تعریف می‌کرد.

از صبح چهارم دی توی کشتی بودیم؛ بدون آب و غذا. منتظر شب بودیم تا یک‌طوری بچه‌ها را خبر کنیم. شب که شد، من زیرپوشم را درآوردم و طرف بچه‌های خودمان تکان دادم. اتفاقاً نقشه‌ام گرفت. بچه‌های خودی مرا دیدند. گروهی هم برای نجاتمان آمدند، اما آتش دشمن و جریان آب نگذاشت به کشتی نزدیک بشوند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر شینا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-175-262-9
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر شینا

الهام رسولی
۱۳۹۷/۷/۱۶
سلام علیکم
در چند ماه اخیر چند تا خاطره از شهدای مختلف به دستم رسیده که همه ش برای همدان بوده... برای همین تا خاطرات یه نفر را می‌خونم خاطرات بقیه هم میاد تو ذهنم و همه را می‌شناسم😂
در طول مطالعه این کتاب، یاد کتاب "یادت باشد" بودم که اونجا هم شهید "حمید سیاهکالی مرادی" و همسرش "فرزانه سیاهکالی
مرادی" این کتاب را می‌خوندند و هی اعتراف می‌کردند که چقدر شبیه زندگی ماست... و الحق شبیه زندگی شون بود...
من معمولا وقتی کتابی را شروع می‌کنم از همون ب بسم الله می‌خونم تا آخر... سخن ناشر و مقدمه نویسنده و همه را بگیر تا آخر... 😂
و معمولا در انتهای کتاب دوباره دور می‌زنم سخن ناشر و مقدمه نویسنده را از اول می‌خونم😂
دیدی میگن "قبل از عمل" و "بعد از عمل"
دقیقا "قبل از کتاب" و "بعد از کتاب"😂
پیشنهاد می‌کنم این کار را انجام بدید...
خصوصا در مورد این کتاب...
حجم این کتاب زیاد نیست... همون یه نصفه روز... اینطوری میگم که تنبلی نشه😜
Hani Zarei
۱۳۹۹/۴/۱۷
سلام، کتاب دختر شینا خیلی کتاب زیبایی بود فقط یه مشکل داشت روی جلد کتاب نوشته شده خاطرات قدم خیر همسر شهید ستار ابراهیمی هژیر ولی توی کتاب از اول داستان از اسم صمد برای همسر ایشون استفاده می‌شد که آدم رو گیج می‌کرد چون ستار اسمی بود که برادر شوهرشون رو صدا میزدن به خاطر همین تا اخرای داستان که میشی متوجه اسم شناسنامه‌ای صمد ستار هست ولی صمد صداشون می‌زنن خواننده منتظره ک مثلا یه اتفاقی برای صمد بیفته و قدم خیر همسر برادر شوهرش ستار بشه تا اینکه تو صفحات اخر متوجه میشی اسم صمد در واقع در شناسنامه ستار است به نظرم باید روی جلد کتاب نوشته می‌شد خاطرات قدم خیر محمدی کنعان همسر شهید ستار ابراهیمی هژیر بعد توی پرانتز برای متوجه شدن خواننده اسم صمد روی جلد نوشته می‌شد
عبداله امیدی
۱۴۰۲/۵/۲۲
سلام بنده خودم سابقه 3 سال حضور داوطلبانه در جنگ تحمیلی را تجربه کرده ام اما شهید ابراهیمی و همسر خدابیامرزشان از نمونه های شاخصِ این مرز و بوم هستند فکرش رو بکنید امروزه روز وقتی کسی از خونه درمیاد بیرون و مثلا به یه آدم بد اُغور برخورد میکنه برمیگرده و با خودش میگه: با دیدن این آدم، خوبه که و از برگردم الا بد! میارم ولی شهدا عزیزترین کسان خود دل کنده و عازم ماموریت انتخابی خود میشوند خداوند جزای خیرتان دهد.... و اگر تذکر یا آرزویی دارید (شما خواننده گرامی) بجای افراد عادی، خطابتان به مسئولین باشد و الا من و امثال من آتیش هم که باشیم خودمون و یا حداکثر خانواده مون رو میسوزونیم
سادات سادات
۱۴۰۰/۱/۲۸
جزء بهترین کتاب‌های خاطرات دفاع مقدس بود ک تا حالا خوندم
سلام و صلوات به روح پاک و آسمانی شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و امام عزیزمان
و سلام و صلوات به روح پر فتوح خانواده‌های عزیز از دست رفته شهدای عزیز و بازماندگان این عزیزان
و سلام و صلوات بر جانبازان عزیز و یادگاران عزیزمان از دفاع مقدس
که همگی این عزیزان برای خاک پهناور ایران عزیز حماسه آفریدند
امیدوارم همه ما خاکیان در این سرزمین قدردان تلاش و از خودگذشتگی این عزیزان باشیم و نگذاریم ذره‌ای از دلیری این مردان خدا پایمال شود🤲🤲
morteza norollahi
۱۳۹۸/۱/۱۹
شیر مردان و شیر زنانی بخشی از تاریخ این کشور را ساختند که از خود گذشتند تا هموطنان، فرزندان و آیندگانمان با سربلندی در ایران زندگی کنند، این کتاب نشانگر رشادت شیر زنی است که تمام بار یک خانواده را از ابتدای آغاز زندگی مشترکشان بدوش کشیده است و در بازتاب از خودگذشتگی یکی از سرداران بزرگمان بوده است که در نهایت به درجه رفیع شهادت نایل شده است و چه خوب که نماند تا شاهد خودخواهی، خودبزرگ بینی و سهم خواهی افرادی از انقلاب باشند که کوچکترین نقشی در اعتلاء آن نداشته‌اند.
الهام عسکری مقدم
۱۴۰۳/۱/۷
عالی بود خیلی گریه کردم خیلی یاد شهید حاج ستار صمد ابراهیمی هژیذ تا ابد جاودان و همین طور همسر باوفاشون سرکار خانم قدم خیر محمدی روحشون شاد و نزد همسرشون سر سفره اباعبدالله در بهشت روزی بخورند. بی شک اگر سردار حاج ستار ابراهیمی هژیر تونستن تو. جبهه کارهای بزرگی کنن به پشتوانه صبری بود ک همسر داشتن مکرمه‌شان چه قدر خوبه که این شهید پنج یادگار برامون گذاشتن الهی که همشون عاقبت بخیر بشن
چقدر مرحومه خانم قدم خیر محمدی کنعان رو دوستشون دارم.
خدایا مرا هم پاکیزه کن و شهید کن.
زهرا
۱۴۰۲/۶/۱۴
داستان خوب شروع شد و خوب ادامه پیدا کرد اما تنها مشکل من با پایان داستان بود.. پایان داستان یعنی فصل آخر دیگه جزئیاتی که باعث می‌شد کتاب رو زمین نذاری دیگه وجود نداشت همه چیز سریع میرفت سر اصل مطلب.. به نظرم این موضوع از گیرایی داستان کم میکرد
در کل توی سبک خودش کتاب قابل قبولی بود و من معتقدم هر
کتابی که به دست آدم میرسه کاملا حساب شدست از طرف کائنات و قراره یه موضوعی رو به تو بگه.. امیدوارم هر کسی با خوندن هر کتابی رزق خودش رو دریافت کنه و متوجه این موضوع بشه
کاربر م
۱۳۹۷/۲/۲۲
همسر من از مدافعان حرم هستند. من ۳تا بچه دارم. اولین باری که همسرم به سوریه رفت خیلی اذیت شدم چون بچه‌ها م خیلی گریه می‌کردن و دلتنگ میشدن
نمی‌دونستم چه طور آرومشون کنم این سری که خواست اعزام بشه نذاشتم
الان که این زندگینامه رو خوندم خجالت کشیدم
ان شآء الله
ان شآء الله
ان شآء الله با کمک خدا و
مدد اهل بیت ع همسرم رو برای دفاع از انقلاب و حرم اهل بیت علیهم السلام یاری می‌کنم و از خدا می‌خوام به من استقامت زینبی س بده
صدیقه صادقیان
۱۳۹۶/۱۰/۱۵
اگرچه با خواندن کتاب بخوبی رنج‌هایی که خانم کنعانی کشیدند مشخص بود ولی‌ای کاش بودند و بزرگ کردن فرزندان و ادامه‌ی راه را که مطمئنا سخت تر بوده برامون میگفتند. روحشون در کنار همرشون شاد باشه. واقعا کتاب تاثیرگذاری بود با خواندن این کتاب احساس خجالت کردم از اینکه برای این انقلاب کاری نکردم.
Seyed Amin Golestaneh
۱۳۹۶/۱۱/۲۶
کتاب متنی روان و جذاب داشت. خواننده را به سمت خود جذب میکرد.
بقیه کتاب‌های دفاع مقدس که خواندم گاه گاه گوشه‌هایی از طنز و شوخی داشت ولی این کتاب سراسر غم و غصه بود.
درک کردن این زن و شوهر و اعمال رفتارشان برای من غیر‌ممکن بود. از نظر من چسبیدن به یک بعد و رها کردن بقیه ابعاد زندگی....

با این حال با خواندن این کتاب متوجه میشویم چقدر به شهدا و خانواده آن‌ها مدیونیم
مهتاب امینی
۱۳۹۶/۱۲/۲۱
روایت بسیار شیرین و ساده از پشتوانه مردان تاریخ ساز...
این داستان دیدگاه من را به شخصه نسبت به زندگی متحول کرده.
اینجا میتوان نقش زن را به درستی در زندگی دید که چطور در هیاهوی جنگ مسئولیت زندگی را به دوش میکشد و بدون هیچ شکایتی نقش مادری را به معنای واقعی کلمه ایفا میکند...
ای کاش بانوان این سرزمین به خود واقعی خود برگردند و زندگی را بر خود و خانواده شیرین کنند...
محمدکاظم خلیلی
۱۳۹۷/۱۱/۲۲
با سلام
سبک روان وزیبای کتاب انسان را به عمق ماجرا می‌کشاند وبسیار اثرگذار می‌ساخت
درود به روان شهدا که همواره مدیون مجاهدت‌ها ورشادت‌های آن‌ها هستیم ودرود به همسران وخانواده‌های آن‌ها که مدیون صبوری و مقاومتشان هستیم
ودرود بر روایتگران این همه رشادت ومقاومت که لحظات درخشانی را برای فهم و درک یک ملتی به ثبت رساندند.
نرگس احمدزاده
۱۳۹۶/۱۲/۱۵
خیلی کتاب زیباییه. واقعا سادگی متنش آدمو جذب‌ میکنه. داستان بسیار غمناکی داره... خوبه که با خوندن چنین چیزهایی فراموش نکنیم برای آرامش الانمون چه زحمتایی کشیده شده و چه زندگیایی فدا شده... واقعا عالیه. بعد تموم شدنش انقدر بغض داشتم که نشسته بودم فقط گریه میکردم! ☹️☹️ مخصوصا با عکسایی که تهش بود (نسخه‌ی کاغذیشو من خوندم).
زهرا سلیمانزاده
۱۳۹۶/۱۱/۵
خیلی عالی وغمگین بود هروقت میخوانم بغض گلویم را میگردو اشکم درمیاد بخاطر این زن مردی که عاشق هم بودن ولی هیچوقت دل سیر باهم نبودن ,ممنون از خانم ضرابی بابت این نوشته
علی موسوی
۱۴۰۰/۴/۲۹
خاطره نگار و نویسنده سعی داشته با متنی با زبان عامیانه مخاطبان عام را جذب کند و همچنین به متن گفتار گونه و روایی نیز پایبند و وفادار بماند. چند فصل ابتدایی گرچه کمی خسته کننده می‌نماید اما فصول بعدی سعی بر جبران آن را دارد. همانطور که از مقدمه بر می‌آید نویسنده تلاشی در جهت ثبت وقایع سال‌های جنگ و سختی‌های آن از منظر همسر یک شهید دارد.
مشاهده همه نظرات 249

راهنمای مطالعه کتاب دختر شینا

برای دریافت کتاب دختر شینا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.