معرفی و دانلود کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه

عکس جلد کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه
قیمت:
۷۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه

رابرت استرنبرگ و جودیت گلوک، نویسندگان کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه با تاکید بر اهمیت نقش خرد و قدرت اندیشه در زندگی روزمره‌ی انسان، در این کتاب تلاش می‌کنند به تعریف خرد و توجیه دلایل اهمیت آن پرداخته و سپس روش‌های پرورش و تقویت خرد جمعی و فردی را به مخاطب آموزش بدهند.

درباره‌ی کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه

رابرت استرنبرگ (Robert Sternberg) و جودیت گلوک (Judith Glück) کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه (Wisdom: The Psychology of Wise Thoughts, Words, and Deeds) را با بیان این حقیقت آغاز می‌کنند که در سال‌های اخیر میانگین ضریب هوشی جهانیان بیش از سی واحد افزایش یافته اما با این حال به‌ نظر نمی‌رسد که مقدار سازگاری با محیط در میان افراد چندان بالاتر رفته باشد. استرنبرگ و گلوک این مشکل را ناشی از کمبود خرد جمعی و فردی می‌دانند و کتاب پیش رو را با هدف کمک به حل این معضل به نگارش درآورده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه

دو مفهوم دانش و خرد اغلب به‌اشتباه به‌جای هم به کار می‌روند اما در تعریف دقیق خود تفاوت‌های بسیار اساسی دارند. کسب دانش وابسته به کسب اطلاعات، یادگیری مفاهیم و اصول متفاوت، و بهره‌ی هوشی است. اما خِرد به جنبه‌ای از آگاهی اشاره دارد که با استفاده از مهارت‌ها و ویژگی‌های مختلفی مانند تجربه، منطق و قدرت تفکر از دانش بهره برده و آن را فراتر می‌برد. جای شکی نیست که در چند دهه‌ی اخیر میزان دانش انسان به‌ سرعتی باورنکردنی در حال افزایش است. در صد سال گذشته میانگین بهره‌ی هوشی انسان به‌شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده، ابداعات و یافته‌های علمی تمدن را زیرورو کرده و با وجود توسعه‌ی امکانات تکنولوژی، دسترسی انسان به انواع و اقسام اطلاعات، روزبه‌روز ساده‌تر می‌شود. با وجود تمام این‌ها، چرا به‌ نظر نمی‌رسد که از میزان رنج، خشونت، ناملایمات و مشکلات انسان چندان کاسته شده باشد؟ این سوالی است که الهام‌بخش نویسندگان در نگارش کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه بوده.

قرن‌ها تصورات و باورهای عامیانه، انسان را قانع کرده بود که خرد جنبه‌ای ذاتی و غیرقابل‌اندازه‌گیری از کردار و اندیشه‌ی بشری است که با انسان زاده می‌شود و به واسطه‌ی تجربه‌های گسترده و متنوع، پرورش و تقویت پیدا می‌کند. از این رو اغلب صفت خردمندی را به افراد مسن‌تر نسبت می‌دهیم. اما به‌تازگی دانشمندان در اثبات خلاف این موضوعات کوشیده‌اند. رابرت استرنبرگ و جودی گلوک در کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه ادعا می‌کنند که حتی روانشناسان و دانشمندان نیز تا همین چند سال اخیر از بررسی مفهوم و کیفیت خرد به روش علمی ناامید شده بودند. اما از حدود دهه‌ی هشتاد میلادی و باوجود توجه دانشمندان به تحول ناگهانی آمار جمعیت و سبک زندگی مردم، تمایل به پژوهش و تفکر در پدیده‌ی خرد از همه بیشتر شد.

اما واقعاً خرد چیست و چگونه تعریف می‌شود؟ آیا با وجود رسیدن انسان به بالاترین حد دانش و علم در طول تاریخ، تاکید بر تحقق خرد اهمیت و ضرورتی دارد؟ به نظرتان شما خردمند هستید؟ چگونه می‌توان ویژگی خردمندی را در کسی تشخیص داد و آن را تقویت کرد؟ آیا خرد قابل‌ اندازه‌گیری است؟ اگر بله، چطور؟ دانشمندان و روانشناسان درباره‌ی مفهوم خرد چه حرف‌هایی برای گفتن داشته و دارند؟ تعریف خرد در طول تاریخ چه تغییراتی کرده و چگونه بر زندگی مردم اثر گذاشته است؟ برای کشف پاسخ این سوالات شما را به مطالعه‌ی کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه دعوت می‌کنیم.

معرفی و دانلود کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه

کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه توسط فریبرز درتاج و مسلم دانش پایه ترجمه شده و به همت نشر دوران در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه

  • دو نفر از برجسته‌ترین نمایندگان حوزه‌ی مطالعه‌ی خرد گرد هم آمده‌اند و اولین گزارش تفصیلی از یافته‌های این حوزه را به نگارش درآورده‌ و تلاش کرده‌اند به این سوالات پاسخ بدهند که تعریف خرد چیست، چرا اهمیت دارد، چگونه می‌توان آن را اندازه‌گیری کرد، چگونه شکل می‌گیرد و چگونه می‌توان آن را در جامعه و شخص پرورش داد. این کتاب که با لحنی ساده و گیرا نوشته شده، برای هر مخاطبی، از تازه‌واردان غیرمتخصص تا محققان باتجربه، حرف تازه‌ای برای گفتن دارد. (میشل فراری، استاد دانشگاه کانادایی)
  • رابرت استرنبرگ و جودیت گلوک از پیشوایان حوزه‌ی مطالعات اندیشه و خرد هستند. کتاب اخیر این دو سرشار از دیدگاه‌های عمیقی است که برای جهان چندپاره و بی‌ثبات امروز بسیار ضروری به نظر می‌رسد. آن‌ها به جای تعریف خرد به‌عنوان ایده‌ی غیرقابل دسترسی که تنها در اختیار عده‌ی محدودی وجود دارد، به مخاطب ثابت می‌کنند که همه می‌توانیم اندیشه‌ی خردمندانه را در زندگی روزمره‌ی خود به کار ببندیم. (ایگور گروسمن، استاد دانشگاه کانادایی)
  • امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز مبرمی به جهان عاقل‌تر را احساس می‌کنیم. امیدوارم این کتاب در تحقق این موضوع به ما کمک کند. (نیکولاس ماکسول، استاد انگلیسی)

کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه را به تمام دانشجویان حوزه‌ی روانشناسی و علاقه‌مندان حوزه‌ی مطالعات ذهن پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه می‌خوانیم

افراد خردمند به دنبال ایجاد تعادل بین همه‌ی منافعی هستند که در یک مشکل دخیل هستند، از جمله منافع ‌بزرگ‌تر که فراتر از منافع شخصی یا بین فردی است، مانند منافع جامعه، ملت خود، یا جهان. آن‌ها مایل‌اند منافع شخصی خود را تشخیص دهند و چنین منافع شخصی را در نظر بگیرند. اما بر خلاف بسیاری از مردم، توجه آن‌ها به یک تصمیم به نفع شخصی یا منافع کسانی مانند خود ‌ قبیله‌ی آن‌ها ختم نمی‌شود. بلکه منافع خود را با بسیاری از منافع دیگر متعادل می‌کنند. این تنها راهی است که از طریق آن می‌توان به یک خیر عمومی دست یافت.

ایجاد تعادل بین منافع مستلزم گوش‌دادن فعال و متفکرانه است. خیلی اوقات، همه‌ی ما مشتاق‌ایم که فرض کنیم منافع ما مانند منافع دیگران است، و اگر دیگران آن را تشخیص ندهند، برای آن‌ها خیلی بد است. متأسفانه، مدارس اغلب این نوع تفکر خودمحورانه را تحمل می‌کنند یا حتا آن را تشویق می‌کنند. زمانی که یکی از ما جوان بود، تصویری که از رقابت بین ایالات متحد و اتحاد جماهیر شوروی به ما داده شد بسیار ساده بود: ایالات متحد نماینده‌ی خوب و شوروی بد بود. پایان داستان. شخصیت کمیک سوپرمن به‌عنوان مدافع «حقیقت، عدالت و روش آمریکایی» به تلویزیون معرفی شد. ما متوجه شدیم که دولت آمریکا حقیقت را می‌گوید و شوروی دروغ می‌گوید و بی‌شرمانه تبلیغ می‌کند. حقیقت البته پیچیده‌تر بود. جوزف مک کارتی، سناتور غیرمسئول از ویسکانسین که ادعا می‌کرد تقریباً به هر کجا که نگاه می‌کرد نقشه کمونیستی را می‌بیند، به سختی طرفدار حقیقت یا عدالت بود. بسیاری از مردم، ‌به‌ویژه در صنعت سینما، شهرت و شغل خود را به دلیل «طعمه‌ی قرمز» از دست دادند.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل یکم: خرد چیست؟
فصل دوم: چرا خرد مهم است و جامعه اهمیت آن را تشخیص نمی‌دهد؟
فصل سوم: خرد چگونه در روان‌شناسی مطالعه شده است؟
فصل چهارم: خرد چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟
فصل پنجم: خرد چگونه رشد می‌کند؟
فصل ششم: خرد را چگونه پرورش دهیم؟
فصل هفتم: خرد چگونه با دیگر ویژگی‌های روان‌شناختی مرتبط است؟
فصل هشتم: آیا من خردمندم؟
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه
نویسنده،
مترجمفریبرز درتاج، مسلم دانش پایه
ناشر چاپیانتشارات دوران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات195
زبانفارسی
شابک978-622-7666-19-9
موضوع کتابکتاب‌های هوش و حافظه، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه

برای دریافت کتاب خرد: روانشناسی اندیشه‌ها، گفتار و کردار خردمندانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.