معرفی و دانلود کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943: ارتشبد هاینتس گودریان فرمانده و بازرس کل قوای زرهی آلمان

عکس جلد کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943: ارتشبد هاینتس گودریان فرمانده و بازرس کل قوای زرهی آلمان
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943: ارتشبد هاینتس گودریان فرمانده و بازرس کل قوای زرهی آلمان

کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943 یکی از معدود آثار تاریخی دقیق و معتبری است که در روایت و گزارش تاریخ جنگ جهانی دوم به محققان و پژوهشگران تاریخ‌نگار کمک بسیاری کرده. هاینتس گودریان، نویسنده‌ی کتاب، یکی از قدرتمندترین رهبران جنگی حزب نازی بود که در سال 1945 خود را تسلیم دولت آمریکا کرد و در همین دوره در تلاش برای توجیه اعمال و جنایت‌های خود و ادای دین به بازماندگان، کتاب خاطراتش را به نگارش درآورد.

درباره‌ی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943

هاینتس گودریان (Heinz Guderian) یکی از برجسته‌ترین رهبران جنگی آلمان نازی بود که در دو جنگ جهانی اول و دوم، نقش پررنگی ایفا کرد. او در آغاز جنگ جهانی اول فعالیت خود را به‌عنوان افسری ساده آغاز کرد و پس از پایان جنگ هم به فعالیت در ارتش ادامه داد. در همین دوران بود که به ساختار و روند فعالیت تسلیحات و تولیدات جنگی علاقه پیدا کرد. همین علاقه‌ی ساده اولین قدم در راهی بود که گودریان را به کسب القاب پدر بلیتس‌کریگ و پیشوای پانتسیر هدایت کرد.

هاینتس گودریان موفق شد با استفاده از مهارت‌های استراتژیک و دانش دقیق خود، اعتماد و لطف آدولف هیتلر را نسبت به خود جلب کند و در سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم تا مرتبه‌ی مشاوران عالی‌رتبه‌ی حزب نازی پیش رود. کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943 (Panzer Leader) گزارشی از سال‌های فعالیت این فرمانده در خدمت هیتلر و حزب نازی است و علاوه بر روایت دقیق و مفصل از اتفاقات پشت پرده‌ی جنگ جهانی دوم، مخاطب را با شخصیت و روحیات برخی از بزرگ‌ترین جنایتکاران تاریخ آشنا می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943

گودریان علی‌رغم اینکه سال‌ها تجربه و مهارت خود را وقف خدمت به یکی از خون‌خوارترین جانیان تاریخ کرده بود، امروز بدون شک به‌عنوان یکی از باهوش‌ترین فرماندهانی که تاریخ به خود دیده شناخته می‌شود. او در کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943 (Erinnerungen Eines Soldaten) به نقش خود در اعمال جنایات انسانی و کوتاهی‌های اخلاقی رهبرانش اشاره نمی‌کند اما گزارش تخصصی دقیقی از استراتژی‌های جنگی و روند فعالیت‌های سیاسی حزب نازی به دست می‌دهد. البته که اغلب این القاب و توصیفاتی که از هاینتس گودریان در دست داریم را از خاطرات و گزارش‌های شخصی خود او به دست آورده‌ایم که ممکن است تا حدودی از حقیقت دور باشد.

علاوه بر دانش و علاقه‌ی گودریان به ابداعات و تکنولوژی‌های به‌روز جنگی، تسلطش به زبان‌های آلمانی و انگلیسی و قدرت تصمیم‌گیری و رهبری بسیار موفقش او را به یکی از محبوب‌ترین فرماندهان ارتش آلمان تبدیل کرده بود. در نهایت هاینتس گودریان با تسلیم شدن به دولت آمریکا پیش از شکست آلمان و پایان جنگ جهانی، هوش و ذکاوت خود را برای آخرین بار ثابت کرد. او در خیل سربازان و افسران بی‌شماری که قدرت گرفتن هیتلر را به‌عنوان فرصتی برای پیشرفت و ترقی حرفه‌ای خود می‌دیدند موفق شد به بالاترین مراتب ممکن صعود کند و اگرچه هرگز، حتی در کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943 به نقش داشتن در ترور هیتلر اعتراف نکرد، اما بسیاری از محققان از او به‌عنوان یکی از توطئه‌پردازان قتل هیتلر یاد می‌کنند. برای درک هوش و قدرت این مرد بزرگ و مشاهده‌ی یکی از حساس‌ترین دوره‌های تاریخ از نگاه یکی از نقش‌آفرینان اساسی آن، شما را به مطالعه‌ی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943 دعوت می‌کنیم.

کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943 توسط محمد قهرمانی ترجمه شده و به واسطه‌ی انتشارات آرمان رشد در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943 را به تمام دانشجویان و علاقه‌مندان تاریخ جهان، به‌خصوص دنبال‌کنندگان تاریخ جنگ جهانی و همچنین مخاطبین کتب زندگینامه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943: ارتشبد هاینتس گودریان فرمانده و بازرس کل قوای زرهی آلمان می‌خوانیم

در ساعت 15:20 بالاخره به ستاد فرماندهی‌ام وارد شدم. آنجا پیامی دریافت کردم که حکایت از جنگی بی‌رحمانه در جناح راست ما می‌کرد؛ جایی که سپاه سوم ما در مالوریتا به موفقیت حملات دشمن را از روز بیست‌وسوم ژوئن دفع کرده بود. در بین دو سپاه پانتسر 24 و 47 عوامل سپاه 12 می‌کوشیدند پیوستگی ایجاد کنند. جناح چپ گروه پانتسر به‌شدت در معرض تهدید رو به ازدیاد حملاتی بود که قوای روسی از بیالیستوک صورت می‌دادند. برای پوشش‌دهی این جناح اقدام عاجل لشکر 29 موتوریزه و سپاه 46 پانتسر لازم می‌آمد.

خوشبختانه ما آگاهی نداشتیم که در آن روز هیتلر در هراس از موفقیت قوای روسی است که نکند بتوانند از حلقه‌ی محاصره‌ی ما در آن نقطه بگریزند. او می‌خواست گروه‌های پانتسر را نگاه داشته در محدوده‌ی بیالیستوک علیه روس‌ها به کار گیرد. آن موقع البته اُ.کا.ها. ثابت کرد که به‌قدر کافی بر تصمیم خود استوار است تا به ادامه‌ی نقشه‌ی تعرضی اولیه‌ی خود بپردازد و با ادامه‌ی پیشروی در جهت مینسک عمل محاصره‌ی ما را کامل کند.

ویلنا تسخیر شد همان‌طورکه کوونو. فنلاندی‌ها نیز جزایر آلند را گرفتند. سپاه یکم کوهستانی آلمان موفق به تصرف مناطق غنی از نیکلِ پتسامو شد. هیچ‌یک از این دو عملیات پُرزدوخورد نبودند.

سحرگاه بیست‌وپنجم، من به بازدید از زخمیان در بیمارستانمان رفتم. اینان قربانیان حمله‌ی هوایی در روز پیش بودند که به قرارگاه من صورت گرفته بود، من جان به در بردم؛ چراکه در جبهه حضور داشتم. در ساعت 40:9 به موضع سپاه دوازدهم در لینُوو، 5 مایلی جنوب پروزانا حرکت کردم که آنجا وضعیت را سنجیدم و پس‌ازآن به‌سمت سپاه 24 راندم که قرارگاهش در زارچنی، 22 مایلی جنوب سلونیم مستقر بود. پس از صحبت با ژنرال فرایهر فون گایر به دیدار از مواضع لشکر چهارم پانتسر شتافتم.

فهرست مطالب کتاب

فصل هفتم: عملیات بارباروسا (تهاجم به اتحاد شوروی)
آغاز مخاصمات
عبور از رود دنیپر
اسمولنسک‌ یلنیا‌ راسلاول
مسکو یا کی‌یف؟
نبرد کی‌یف
نبردهای اورل و بریانسک
پیشروی در جهت تولا و مسکو
نخستین برکناری
فصل هشتم: تعلیق خدمت
فصل نهم: توسعه رسته زرهی، ژانویه 1942 تا فوریه 1943
فصل دهم: بازرس کل رسته زرهی
انتصاب و نخستین اقدامات
دیدارهای دکتر گوردِلر
«عملیات قلعه»
اختلاف نظرات در نیمه‌ی دوم 1943
از همین مترجم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943: ارتشبد هاینتس گودریان فرمانده و بازرس کل قوای زرهی آلمان
نویسنده
مترجممحمد قهرمانی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات285
زبانفارسی
شابک978-622-243-600-1
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ آلمان، کتاب‌های جنگ جهانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943

برای دریافت کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم - جلد دوم: از 1941 تا 1943 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.