معرفی و دانلود کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود

عکس جلد کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود
قیمت:
۳۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود

مگان مک دونالد در کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود داستان جودی را تعریف می‌کند که عزمش را جزم کرده یک معمای واقعی را حل و فصل کند! او می‌خواهد آقای چیپس،‌ سگ افسر پلیس، را که به‌تازگی گم شده پیدا کند، اما به نظر می‌رسد همه‌ی نقشه‌های جودی در این باره به بن‌بست ختم می‌شوند. ماجرا به همین شکل ادامه دارد تا این‌که وقوع اتفاقی، ماجرا را از این رو به آن رو می‌کند.

درباره‌ی کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود

کتابی که در دستان شماست،‌ با نام جودی کارآگاه می‌شود (Judy Moody, Girl Detective) هشتمین مجلد از مجموعه کتاب‌های پرافتخار جودی دمدمی است. این کتاب‌ها را مگان مک دونالد (Megan McDonald) نوشته و انتشارات افق آن‌ها را ذیل مجموعه کتاب‌های فندق به انتشار رسانده است. آنچه در ادامه می‌خوانید، معرفی مختصر کتاب نامبرده است.

جودی دلش می‌خواهد کارآگاه باشد؛ یک کارآگاه زبده‌دست. مدام رمان‌ها و داستان‌های کارآگاهی می‌خواند و عاشقِ همه‌ی پنجاه و شش کتاب کلاسیک نانسی درو است! داستان جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود از جایی آغاز می‌شود که آقای چیپس گم می‌شود. راستش، ‌آقای چیپس یک سگ شکاری شکلاتی است، از نژاد لابرادور. سگ‌های شکاری خیلی باهوش، مهربان، قابل‌اعتماد و فداکارند. او دوست دارد بدود، برود چیزی را بیاورد و با توپ بازی کند. بچه‌ها را هم خیلی دوست دارد. آقای چیپس سگ پلیس است و حالا انگار آب شده باشد و رفته باشد توی زمین. هیچ‌کجا از او خبری نیست.

آقای چیپس آخرین‌بار ساعت هفت صبح در منطقه‌ی بِیرد نِک، در خیابان اَبی‌گِیل دیده شده. او آخرین بار به همراه افسر پلیس به مدرسه‌ی جودی دمدمی آمده بوده. برای همین است که افسر پلیس، آقای کاپ، از بچه‌های مدرسه خواهش کرده اگر هرکدام چیپس را توی خیابان دیدند، فوری با او تماس بگیرند.

بعد از این اتفاق، دل در دلِ جودی دمدمی نیست. نه این‌که از گم شدن آقای چیپس خوشحال شده باشد، نه، اما او، جودی دمدمی، درست وسط یک معمای راست‌راستکی است نه یک معمای داستانی! پرونده‌ی یک شخص گمشده. یعنی، پرونده‌ی یک توله‌سگ گمشده. بی‌برو برگرد! درواقع، این ماجرا تقریباً شبیه یکی از ماجراهای مجموعه‌ی جدید نانسی درو است که با عنوان کارآگاه دختر منتشر می‌شد. در جلد شش این مجموعه، شامپانزه‌ای به نام آقای چیترز، که گردن‌بند الماس به گردن داشت، گم شده بود.

جودی با تمام وجود آرزو می‌کند که برای آقای چیپس اتفاق بدی نیفتاده باشد، اما در عین حال دلش می‌خواهد معمایی را حل کند. این معما برای جودی دمدمی است؛ کارآگاه دختر. جودی درودی! جودی با خود فکر می‌کند: «اگر نانسی درو بود چه‌کار می‌کرد؟ نفس عمیقی می‌کشید و فکر کارآگاهی‌اش را به کار می‌انداخت، بله همین کار را می‌کرد.» بعد نفس عمیقی می‌کشد و تلاش می‌کند به هر شکلی که شده سگ آقای کاپ را پیدا کند.

کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود را مگان مک دونالد نوشته، محبوبه نجف‌خانی به زبان فارسی برگردانده و گروه انتشاراتی افق آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

درباره‌ی مجموعه جودی دمدمی

آثاری که ذیل مجموعه‌ی جودی دمدمی (Judy Moody) به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی خواندنی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان‌اند که جملگی بر محور ماجراهای جذاب و مهیجی می‌گردند که پیرامون شخصیتی به نام «جودی» رخ می‌دهد؛ دختری سرکش، ادا و اطواری، لوس، و البته باهوش و باذکاوت.

گفتنی است که مجموعه‌ی جودی دمدمی تاکنون به اغلب زبان‌های مهم دنیا ترجمه شده، در شمارگانی بالا به فروش رسیده، و افتخاراتی فراوان را برای خالق خود به ارمغان آورده است. ناشر این مجموعه در ایران، گروه انتشاراتی «افق» است. همچنین، شایان ذکر است که یکی از عناوین مجموعه‌ی جودی دمدمی (با نامِ جودی و تابستان پرماجرا) در سال 2011 بدل به فیلمی سینمایی به کارگردانی جان شولتز شده است.

کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود برای چه کسانی مناسب است؟

کودکانِ رده‌ی سنی 6 تا 9 سال، بیش از همه از مطالعه‌ی کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود، اثر مگان مک دونالد، بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود می‌خوانیم

افسر پلیس گفت: «من سرکار کاپ هستم. این‌هم آقای چیپس است. آقای چیپس یک سگ شکاری شکلاتی است، از نژاد لابرادور. سگ‌های شکاری خیلی باهوش، مهربان، قابل‌اعتماد و فداکارند. او دوست دارد بدود، برود چیزی را بیاورد و با توپ بازی کند. بچه‌ها را هم خیلی دوست دارد.»

سرکار کاپ به بچه‌ها نشان داد که چه‌طور آقای چیپس دنبال توپ می‌د‌ود و آن را می‌آورد. بعد، آقای چیپس تخم‌مرغی را لای دندان‌هایش از این سر تا آن سر صحنه برد و اصلاً هم نشکستش! بچه‌ها حسابی به هیجان آمدند.

سرکار کاپ گفت: «آقای چیپس بهترین دوست و همکار من و جدیدترین عضو گروه پ - 9 توی اداره‌ی پلیس است.» این پسرکوچولو دارد یاد می‌گیرد که سگ پلیس بشود. دارد آموزش می‌بیند تا با بو کشیدن رد خلاف‌کارها را دنبال کند، ساختمان‌ها را بگردد، و حتی جای چیزهای دزدیده شده را پیدا کند. حس بویایی این پسر به‌قدری قوی است که شاید روزی کمک‌مان کند تا دزدهای بانک را بگیریم و یا بتواند یک بچه‌ی گمشده را پیدا کند.

جسیکا فینچ پُز داد: «آقای چیپس نزدیک خانه‌ی ما زندگی می‌کند. توی مراسم رژه، یک قلاده‌ی پرزرق و برق دور گردنش بود و من باید بهش غذای سگ می‌دادم.»

لازم نبود آدم سوپرپلیس مخفی باشد تا بفهمد که جسیکا فینچ خانم عقل کل است.

تماشاچی‌ها با هیجان آقای چیپس را تشویق کردند.

فهرست مطالب کتاب

پرونده‌ی برادر پردردسر
معمای آب‌نبات‌های گمشده
راز عینک دزدیده شده
در جست‌وجوی کیف کوله‌ی پنهان‌شده
معمای آقای چیپس گمشده
پرونده‌ی دزد استخوان
پرونده‌ی توالت مشکل‌دار
راز ساندویچ مشکوک
پرونده‌ی ناپدید شدن شیرینی‌های شکلاتی
پرونده‌ی سگ سوپر بوکِش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-964-369-721-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود

برای دریافت کتاب جودی دمدمی 8: جودی کارآگاه می‌شود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.