معرفی و دانلود کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران

عکس جلد کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران

کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران از مایکل دنتون، تئوری تکامل داروین را به شیوه‌ی متفاوتی مورد نقد و بررسی قرار داده است. دنتون که از منتقدان اصلی تکامل تدریجی‌ست، با تکیه بر یافته‌های علمی، این نظریه را تشریح کرده و علاقه‌مندان و دانشجویان زیست‌شناسی و ژنتیک را نیز با یافته‌های روز آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران

سال 1859 بود که داروین، نظریه‌ی تکامل تدریجی یا اصطلاحاً فرگشت را ارائه داد. او طبق این نظریه بر این باور بود که نسل تمام جانداران، به یک نیای مشترک باز می‌گردد و تحولاتی که در ویژگی‌های آن‌ها ایجاد شده، در طی میلیون‌ها سال و نسل‌های مختلف به وجود آمده است. به علاوه مفاهیمی چون انتخاب طبیعی نیز مطرح شد که بقای نسل جانداران را نتیجه‌ی جهش ژنتیکی موثرتر و هماهنگ‌تر با تحولات زیست‌محیطی می‌دانست. چندین سال بعد از داروین، دانشمندان زیادی به تکمیل و تشریح نظریه‌ی او پرداختند، در حالی که دانشمندان متعدد دیگری هم شدیداً نقدهایی را به این تئوری وارد می‌دانستند. بسیاری از دانشمندان زیست‌شناس معتقد بودند تکامل اساس علمی قابل‌قبولی ندارد و منطق و شواهد، برای تائید آن کافی نیستند. مایکل دنتون (Michael Denton) که خود پژوهشگر ارشد بیوشیمی در دانشگاه اوتاگوی نیوزلند است و دکترای بیوشیمی دارد و مقالات برگزیده‌ای در زمینه‌ی ژنتیک نگاشته، یکی از دانشمندانی‌ست که در راستای نقد این تئوری، کتابی را تحت عنوان تکامل: نظریه‌ای در بحران (Evolution: A Theory In Crisis) تالیف کرده و با تکیه بر یافته‌های علم ژنتیک، سعی در بررسی و نقض این نظریه دارد. خواندن این اثر به دانشجویان زیست‌شناسی و حتی متخصصان کمک می‌کند تا با یافته‌های روز این دانش نیز بیشتر آشنا شوند.

معرفی و دانلود کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران

دنتون در این اثر، به بررسی جاندارانی که نسل آن‌ها ادامه پیدا کرده و نیز جاندارانی که سال‌ها و میلیون‌ها سال پیش منقرض شده‌اند پرداخته و نبود فرم‌های میانجی میان این جانداران را یکی از علل اصلی رد تئوری تکامل می‌داند. همچنین با ارائه‌ی دلایلی محکم در کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران، ادعا می‌کند که پیچیدگی ساختارهای ژنتیکی در جانداران مختلف، نمی‌تواند بر اثر تغییرات تدریجی‌ای باشد که داروین آن را با مفهوم انتخاب طبیعی مطرح کرده است و با بیان مفاهیم متنوعی به دنبال نقض اصولی تکامل است.

مایکل دنتون در فصل‌های مختلف کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران، گریزی به گونه‌های مختلف جانوری زده و زیست آن‌ها و ویژگی‌های ژنتیکیشان را به دقت مورد بررسی قرار داده است. به علاوه به قوانین حاکم بر وراثت نیز پرداخته و مفاهیم علم ژنتیک را مطرح کرده تا با استدلال‌های منطقی‌تری این تئوری چندین ساله را نقد کند. هرچند که ممکن است موضوعات بررسی شده و دیدگاه‌های نویسنده به مذاق داروین دوست‌ها خوش نیاید، اما حداقل می‌تواند نکات و جزئیات جدیدی را در رابطه با دانش زیست‌شناسی در اختیار آن‌ها قرار دهد.

این اثر توسط فرشته میرزایی پور به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات هرمس به چاپ رسیده است.

کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به تمامی دانشجویان علم زیست‌شناسی و ژنتیک و حوزه‌های مرتبط پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران می‌خوانیم

زیست‌شناسانِ پیش از داروین بر این باور بودند که هر گروه از موجوداتْ تجسم طرحی ایده‌آل یا نوعی مثالی است که به خاطر خداوند خطور کرده است؛ در نظر ایشان، همه‌ی اعضای یک گروه از موجودات چونان جلوه‌هایی از مضمون ازلی بنیادینی قلمداد می‌شدند که بخشی ثابت و بدون تغییر از طرح خلقت خداوند به شمار می‌رفت. بر این اساس، هریک از پستان‌داران جلوه‌ای بود از مضمون پستان‌دار و هریک از گربه‌سانان جلوه‌ای از مضمون گربه و به همین ترتیب.

داروین مدعی بود که مفهوم تکامل می‌تواند توضیحی اساساً متفاوت و در عین حال رضایت‌بخش از نظام سلسله‌مراتبیِ طبیعت ارائه ‌دهد:

... اگر غلو نکنم [همه‌ی آن مشکلات و مسائلی که در طبقه‌بندی موجودات با آن مواجهیم قابل حل خواهد بود اگر] در نظام طبیعت بنا را بر توارث اصلاح‌شونده بگذاریم؛ بدان معنی که آن خصلت‌هایی را که طبیعت‌گرایان آن‌ها را مبیّن قرابت حقیقی بین گونه‌ها می‌دانند خصلت‌هایی بدانیم که از یک نیای مشترک به ارث رسیده‌اند؛ یعنی طبقه‌بندی بر اساس تبارشناسی (genealogy) را طبقه‌بندیِ درست بدانیم؛ گِرد آوردنِ هم‌تبارها همان حلقه‌ی مفقوده‌ای است که طبیعت‌گرایان به‌طور ناخودآگاه به دنبال آن بوده‌اند، نه طرح‌های مجهول خلقت یا صورت‌بندی گزاره‌های عام و گرد هم آوردن یا تفکیک موجوداتِ کم‌وبیش شبیه به هم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
پیشگفتار
فصل اول: انکار داستان خلقت
فصل دوم: نظریه‌ی تکامل
فصل سوم: از داروین تا عقیده‌ی جزمی
فصل چهارم: پاره‌ای از حقیقت
فصل پنجم: ادراک طبیعت بر اساس نوع‌شناسی
فصل ششم: سامانه‌ی طبیعت از ارسطو تا هم‌تبارشناسی
فصل هفتم: شکست همولوژی (همتاشناسی)
فصل هشتم: شواهد فسیلی در جست‌وجوی حلقه‌های گمشده
فصل نهم: پر کردن شکاف‌ها
فصل دهم: انقلاب در زیست‌شناسی مولکولی
فصل یازدهم: معمای منشأ حیات
فصل دوازدهم: پژواک بیوشیمیایی نوع‌شناسی
فصل سیزدهم: ورای دسترس شانس
فصل چهاردهم: معمای کمال
فصل پانزدهم: اولویت پارادایم (سرمشق)
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران
نویسنده
مترجمفرشته میرزایی پور
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات465
زبانفارسی
شابک978-600-456-311-6
موضوع کتابکتاب‌های زیست شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران

برای دریافت کتاب تکامل: نظریه‌ای در بحران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.