معرفی و دانلود کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 6: ساختار و عمل جانوران

برای دانلود قانونی کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 6: ساختار و عمل جانوران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 6: ساختار و عمل جانوران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 6: ساختار و عمل جانوران

کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 6: ساختار و عمل جانوران نوشته‌ی نیل کمپبل، لیزا یوری، مایکل کاین، استیون واسرمن، پیتر مینورسکی و ربکا اور منبعی جامع و کامل برای مطالعه‌ی زیست جانوری برای دانشجویان رشته‌های زیست‌شناسی و داوطلبین المپیادهای دانش‌آموزی است. این کتاب که دربرگیرنده‌‌ی فصول چهل الی پنجاه و یک مجموعه کتاب بیولوژی کمپبل است، به تشریح آناتومی و فیزیولوژی بدن جانوران پرداخته و جنبه‌های متفاوت سیستم بدنی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 6: ساختار و عمل جانوران

حیوانات از کوچک‌ترین حشرات گرفته تا بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین پستانداران دارای تنوع شگفت‌انگیزی در شکل و اندازه و ساختار بدن خود هستند. هر کدام از این جانوران با محیط اطراف خود سازگار شده‌ و ویژگی‌های متفاوتی پیدا کرده‌اند. این تنوع در ساختار بدن، در نتیجه‌ی سال‌ها تکامل به وجود آمده است. ساختار بدن هر حیوان، نقش مهمی در نحوه‌ی زندگی، تغذیه و... او ایفا می‌کند. برای مثال بدن ماهی‌ها طوری با محیط آبی تطبیق یافته که بتوانند شنا کنند و شکل بدن پرنده‌ها نیز به آن‌ها امکان پرواز داده است. جالب است که بدانید اندام‌های داخلی حیوانات با توجه به نوع غذایی که مصرف می‌نمایند نیز نسبت به یک‌دیگر متفاوت است.

حیوانات تاثیر بسزایی در اکوسیستم زمین دارند و برای بقا و رفاه انسان‌ها بسیار حایز اهمیت‌ هستند. آن‌ها نه‌تنها غذای مورداستفاده‌ی انسان‌ها را تامین می‌کنند، بلکه در تامین دارو، حفظ محیط زیست، تحقیقات علمی و... نیز نقش اساسی‌ای دارند. ازهمین‌رو نیاز است که انسان اطلاعات دقیقی از جانوران، عملکرد و ساختار بدن آن‌ها داشته و بتواند آن‌ها را درمان کرده و از این جانوران بهره‌وری مناسب داشته باشد.

کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 6: ساختار و عمل جانوران (Campbell Biology) نوشته‌ی لیزا یوری (Lisa Urry)، مایکل کاین (Michael Cain)، استیون واسرمن (Steven Wasserman)، پیتر مینورسکی (Peter Minorsky)، ربکا اور (Rebecca Orr) و نیل کمپبل (Neil A. Campbell)، به ذکر نکاتی مهم و کاربردی در این زمینه می‌پردازد. این کتاب دربرگیرنده‌ی دوازده فصل از کتاب جامع بیولوژی کمپبل است و به طور تخصصی بر آناتومی و فیزیولوژی بدن جانوران متمرکز شده است. مولفان در این جلد، از مواردی همچون تغذیه‌ی جانوران، گردش خون و مبادله‌ی گاز، سیستم ایمنی، تنظیم اسمزی و... سخن گفته و کوشیده‌اند که به شکلی خلاصه تمام جنبه‌های متفاوت عملکرد بدن جانوران را مورد مطالعه و بررسی قرار دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این کتاب استفاده از تصاویر و نمودارهای رنگی است که به درک بهتر مطالب پیچیده‌ی مباحث علمی کمک می‌نمایند. همچنین در سرتاسر کتاب مثال‌های متنوعی از دنیای جانوران آورده شده است که مطالب کتاب را برای مخاطبان روشن می‌سازد.

این کتاب به کوشش شادی یاوری، عبدالرضا راعی، پرمون نکونام و نازنین فدایی شیران به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات آفتاب هنر به چاپ رسیده است.

کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 6: ساختار و عمل جانوران برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان رشته‌های زیست شناسی، داوطلبان المپیادهای دانشجویی و دانش‌آموزی و علاقه‌مندان به این حوزه مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 6: ساختار و عمل جانوران می‌خوانیم

هماهنگی و کنترل برای اینکه بافت‌ها و اندام‌های یک جانور به طور موثر کار کنند، لازم است که با هم هماهنگ باشند. برای نمونه هنگامی که گرگ شکل 405 شکار می‌کند. جریان خون به گونه‌ای تنظیم می‌شود که گازها و مواد غذایی به اندازه‌ی کافی به ماهیچه‌های پا برسند فرایندی که توسط مغز و در پاسخ به محرک‌های شناسایی شده توسط بینی فعال می‌شود چه پیام‌هایی فعالیت‌ها را هماهنگ می‌کنند؟ پیام‌ها چطور در بدن جابه جا می‌شوند؟

جانوران دو سیستم اصلی برای هماهنگ کردن و کنترل پاسخ به محرک‌ها دارند دستگاه درون ریز و دستگاه عصبی شکل 406 در دستگاه درون ریز مولکول‌های پیام رسانی که توسط سلول‌های درون ریز به داخل جریان خون آزاد شده‌اند به همه‌ی نقاط بدن می‌رسند. در دستگاه عصبی نورون‌ها پیام‌های عصبی را بین جایگاه‌های خاصی از بدن انتقال می‌دهند چه هدف دور باشد و چه هدف چند سلول فاصله داشته باشد نوع مسیر پیام رسانی در هر دستگاه ثابت است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 40: اصول پایه‌ای ساختار و عملکرد جانوران
فصل 41: تغذیه جانوران
فصل 42: گردش مواد و تبادل گاز
فصل 43: دستگاه ایمنی
فصل 44: تنظیم اسمزی و دفع
فصل 45: هورمون‌ها و دستگاه درون‌ریز
فصل 46: تولیدمثل جانوران
فصل 47: تکوین جانوران
فصل 48: نورون‌ها سیناپس‌ها و پیام‌رسانی
فصل 49: دستگاه عصبی
فصل 50: گردش مواد و تبادل گاز
فصل 51: رفتار جانوران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 6: ساختار و عمل جانوران
نویسنده، ، ، ، ،
مترجمشادی یاوری، عبدالرضا راعی، پرمون نکونام، نازنین فدایی شیران
ناشر چاپیانتشارات آفتاب هنر
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات301
زبانفارسی
شابک978-622-960-93-7-8
موضوع کتابکتاب‌های نظریه تکامل
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 6: ساختار و عمل جانوران

برای دریافت کتاب مرجع بیولوژی کمپبل - جلد 6: ساختار و عمل جانوران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.