معرفی و دانلود کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی: روش‌ها و کاربردها

برای دانلود قانونی کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی: روش‌ها و کاربردها

اصول و مبانی تصمیم‌گیری چندمعیاره فازی را با کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی بیاموزید. حبیب زارع احمدآبادی، فاطمه زمزم و علیرضا بابایی بندراتی به‌عنوان جمعی از اعضای علمی دانشگاه یزد، تصمیم گرفته‌اند تا در این اثر خودآموز، ابزار‌ها و تکنیک‌های رایج تصمیم‌گیری چند‌شاخصه را در محیط فازی آموزش دهند و علاقه‌مندان به علوم ریاضیات کاربردی و آمار را با کاربرد‌های بی‌شمار رویکرد منطق فازی در تصمیم‌گیری آشنا کنند.

درباره‌‌ی کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی

درباره‌ی تصمیم‌گیری چندمعیاره در محیط فازی چه می‌دانید؟ چرا این شیوه‌ی تصمیم‌گیری تا‌ به این اندازه در میان شاخه‌های مختلف علمی، از برنامه‌ریزی و مدیریت گرفته تا فناوری و سیاست‌گذاری‌ محبوب و پرکاربرد است؟ حبیب زارع احمدآبادی، فاطمه زمزم، و علیرضا بابایی بندراتی، نویسندگان کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی، درباره‌ی این روش تصمیم‌گیری، گستره و کارکرد فوق‌العاده‌ی آن در دنیای آمار و ریاضیات، و به‌ویژه درارتباط با ارزیابی‌های انسانی خواهند گفت.

متخصصین علوم و فنون مختلف برای ارزیابی و اولویت‌سنجی میان داده‌ها‌ی آماری خود، از ملاک‌های گوناگونی که از آن به‌عنوان «شاخص» یاد می‌شود، استفاده می‌برند. گزینش و انتخاب میان داده‌هایی که با یک شاخص واحد سنجیده می‌شوند؛ به‌نظر کار مشکلی نیست. اما چالش زمانی شکل می‌گیرد که برای انتخاب و تصمیم‌گیری، نیاز باشد چندین‌ شاخص مختلف و بعضاً متضاد را لحاظ کنیم و اوضاع پیچیده‌تر نیز می‌شود وقتی که برخی از این معیار‌ها کیفی و غیر‌قابل شمارش باشند. در اینجاست که نظریه‌ی منطق فازی به کمک ما می‌آید تا تصمیم‌گیری چند‌شاخصه را با سرعت و دقت بالاتری به پیش ببریم.

کتاب تصمیم گیری چندشاخصه فازی، خلاصه‌ای از تمام مطالبی‌ است که باید درباره‌ی نظریه‌ی منطق فازی و کارکرد آن در نحوه‌ی تصمیم‌گیری‌های چند‌شاخصه بدانیم. برای رسیدن به این هدف، نگارندگان کتاب، کار آموزش خود را از شرح مقدمات و مفاهیم پایه‌ای در رویکرد منطق فازی آغاز می‌کنند. پس از این مرحله، نوبت می‌رسد به بررسی کاربرد‌های مختلف منطق فازی در تصمیم‌گیری‌های چندشاخصه. توجه داشته باشید که مباحث کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی، محدود به جهان تئوری نیستند و بلکه در شاخه و علوم مختلفی ازجمله علوم مهندسی، پزشکی و بازرگانی و حتی داده‌های علوم انسانی کاربرد دارند که در فصل دوم کتاب بیشتر به آن پرداخته خواهد شد.

نویسندگان کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی، همچنین در فصل سوم و بخش پایانی کتاب خود، مجموعه‌ی کاملی از ابزار‌ها و تکنیک‌های پراستفاده‌ی تصمیم گیری چندشاخصه فازی را به خوانندگان خود معرفی می‌کنند و برای تثبیت بهتر مطالب در ذهن مخاطب، کارکرد هریک از این تکنیک‌ها را همراه با یک مثال شرح می‌دهند. گردآورندگان این اثر همچنین برای دسترسی سریع و آسان‌تر مخاطبان، فهرست جداگانه‌ای از شکل‌ها و جدول‌ها را در ابتدای کتاب ترتیب داده‌اند. درنهایت خوب است بدانید مجموعه‌تکنیک‌های معرفی‌شده در کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی، چه در ابعاد شخصی و چه در ابعاد سازمانی، برای خوانندگان اثر قابل‌استفاده و مفید هستند. این کتاب با کمک و تلاش‌های انتشارات دانشگاه یزد به دست شما می‌رسد.

کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های ریاضیات کاربردی و آمار در مقاطع مختلف تحصیلی، مخاطبان این کتاب پرفایده خواهند بود.

در بخشی از کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی: روش‌ها و کاربردها می‌خوانیم

گاهی اوقات ترس افراد از تغییر به دلیل ابهامات موجود شرایطی را ایجاد می‌کند که به آن عدم اطمینان در مورد تغییرات گفته می‌شود. به این ترتیب بر اساس این دسته‌بندی، عدم اطمینان می‌تواند ناشی از عدم شفافیت و نبود اطلاعات کافی در مورد یک مسئله باشد. به علاوه عدم قابلیت پیشبینی وقایع و شرایط مختلف و سناریوها می‌تواند منجر به شرایط عدم اطمینان شود. ترس از تغییر و ابهام در نتایج آن نیز می‌تواند باعث ایجاد شرایط عدم اطمینان در تصمیم‌گیری شود. در چنین شرایطی میزان عدم اطمینان در داده‌ها را می‌توان با منطق فازی بیان کرد. عدم قطعیت یک فرآیند شناختی است و هر تصمیمی که گرفته می‌شود بخشی از عدم قطعیت است. عدم قطعیت عنصر اصلی نظریه بازی‌ها است. عدم قطعیت را می‌توان در یک دسته‌بندی کلی به 6 دسته تقسیم‌بندی کرد که عبارتند از: عدم قطعیت مفهومی، عدم قطعیت اندازه‌گیری، عدم قطعیت محاسباتی، عدم قطعیت نمونه‌گیری، عدم قطعیت مدلسازی ریاضی، و عدم قطعیت علی. منطقی فازی یکی از روش‌های مدیریت و کنترل عدم اطمینان است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مروری بر مفاهیم پایه‌ای منطق فازی
فصل دوم: کاربرد منطق فازی در تصمیم‌گیری چند شاخصه
فصل سوم: آشنایی با روش‌های پرکاربرد تصمیم‌گیری چند شاخصه فازی
منابع
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی: روش‌ها و کاربردها
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات253
زبانفارسی
شابک978-622-5846-87-6
موضوع کتابکتاب‌های ریاضی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی

برای دریافت کتاب تصمیم گیری چند شاخصه فازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.