معرفی و دانلود کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی

عکس جلد کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی
قیمت:
۱۱۹۵۰۰ ۸۳,۶۵۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی

کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی، نوشته‌ی سه تن از مهم‌ترین محققان این حوزه، ایان جونز، لورن براون و ایمی هالووی است. این کتاب، همه‌ی اطلاعاتی که باید در زمینه‌ی تحقیق کیفی و نوشتن مقالات معتبر در رشته‌های مرتبط با علوم ورزشی از جمله رشته‌های جامعه‌شناسی ورزشی، روانشناسی ورزشی، مدیریت ورزشی و... بدانید، با همه‌ی جزئیات در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی

روش تحقیق کیفی، یکی از انواع روش تحقیق است که در بسیاری از رشته‌ها، به دلیل ماهیت انسانی و مفهومی که دارند، بسیار کاراتر از روش تحقیق کمی عمل می‌کند. به صورت کلی، این موضوع تحقیق است که نشان می‌دهد، کدام یک از روش‌های تحقیق برای آن، به کار می‌آید. یک محقق و دانشجوی مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که به فکر ارتقاء تحصیلی خود است، باید انواع روش‌های تحقیق را به طور کامل بیاموزد تا بتواند، در کنار فهم بهتر تحقیقات علمی دیگران، خود نیز تولیدکننده‌ی علم باشد و تحقیقات ارزنده‌ای ارائه کند. کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی (Qualitative Research in Sport and Physical Activity) بهترین کتاب در حوزه‌ی روش تحقیق کیفی است که هر دانشجو و محقق حوزه‌ی علوم ورزشی و تربیت بدنی، باید آن را داشته باشد.

نویسندگان کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی، ایان جونز (Ian Jones)، لورن براون (Lorraine Brown) و ایمی هالووی (Immy Holloway)، در حوزه‌ی روش تحقیق و علوم ورزشی، جزو برترین محققان و اساتید دانشگاه هستند. ایان جونز، رئیس دپارتمان ورزش دانشگاه بورنموث و لورن براون و ایمی هالووی هر دو استاد دانشگاه روش تحقیق کیفی هستند. نویسندگان، این کتاب را، برای دانشجویان و علاقه‌مندان به یادگیری روش تحقیق کیفی در زمینه‌ی علوم ورزشی طراحی کردند. کتابی که می‌تواند مرجع تدریس روش تحقیق کیفی، در رشته‌های دانشگاهی مختلف باشد.

معرفی و دانلود کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی

در ابتدای کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی، نویسندگان به معرفی روش تحقیق کیفی در علوم ورزشی می‌پردازند و به صورت جامع و کامل درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از تحقیق کیفی در این حوزه توضیح می‌دهند. بخش‌های بعدی کتاب، درباره‌ی روش‌های به دست آوردن داده‌های کیفی و انتخاب رویکرد تحقیق توضیحاتی کامل ارائه می‌دهد. در بخش آخر نیز، چگونگی تحلیل داده‌ها و تدوین یک مقاله‌ی علمی باکیفیت با روش تحقیق کیفی آموزش داده می‌شود.

به زعم رسول نوروزی سیدحسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و مترجم کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی، خصوصیاتی در این کتاب وجود دارد که آن را به یکی از برترین مراجع و منابع در حوزه‌ی روش تحقیق در علوم ورزشی تبدیل می‌کند. مهم‌ترین این خصوصیات، جامع بودن مطالب کتاب و در عین حال سادگی بیان آن است که به مخاطبان، حتی بدون پیشینه‌ی قابل توجه در زمینه‌ی کتاب، کمک می‌کند همه‌چیز را درباره‌ی روش تحقیق کیفی به خصوص در زمینه‌ی علوم ورزشی بیاموزند. دومین ویژگی برجستۀ کتاب، مثال‌های متعدد آن در تکمیل توضیحات است که کمک می‌کند خواننده، محتوا را به خوبی درک کند.

کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی که به صورت زبان اصلی، توسط انتشارات SAGE، یکی از معتبرترین ناشران حوزه‌ی تخصصی روش تحقیق به چاپ رسیده است، در ایران، به همت انتشارات حتمی، ناشر تخصصی کتاب‌های علوم ورزشی و تربیت بدنی، منتشر شده.

نکوداشت‌های کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی

  • یکی از کتاب‌هایی که باید محققان کیفی علاقه‌مند به زمینه‌ی ورزش و فعالیت بدنی بخوانند، همین کتاب است. کتابی که به خوبی ساختاریافته و راهنمای گام به گام فرآیندهایی است که برای انجام تحقیقات کیفی با روش‌شناختی مناسب، باید رخ دهد. این کتاب، روشنفکرانه و در عین حال عملگراست که برای دانشجویان دکتری و همکارانم توصیه می‌کنم. (موری دراموند، استاد تربیت بدنی دانشگاه فلیندرز)
  • این متن، دانشجویانی با پایه‌ی قوی تربیت می‌کند که پژوهش‌های کیفی و نحوه‌ی انجام آن را به خوبی درک کرده‌اند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف از مدیریت ورزشی و بازاریابی گرفته تا جامعه‌شناسی و روانشناسی ورزشی از آن استفاده کنند. (پل ام. پدرسن، استاد دانشگاه ایندیانا-بلومینگتون)

کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی برای دانشجویان حوزه‌های مختلف علوم ورزشی مانند روانشناسی ورزشی، جامعه‌شناسی ورزشی، مدیریت ورزشی و... در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری بسیار مفید است.

در بخشی از کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی می‌خوانیم

نفوذ و غوطه‌وری در میدان (محیط طبیعی)

برای ارائه‌ یک توصیف چندلایه محققان باید در محیط و موقعیتی که قصد مطالعه آن را دارند نفوذ کرده و با شرکت‌کنندگان به تعامل بپردازند. داشتن این تعامل مستقیم با شرکت‌کنندگان در مشاهده‌ مشارکتی و مصاحبه با آن‌ها لازم است. نفوذ و غوطه‌وری در میدان به معنی صرف زمان زیاد برای تعامل با شرکت‌کنندگان در میدان مطالعه و کسب دانش در مورد اندیشه‌ها احساسات و اعمال آن‌هاست. محققان باید یک رابطه‌ مبتنی بر اعتماد و صداقت را با افرادی که در حال مطالعه‌شان هستند برقرار کنند. بر اساس شکل‌گیری این ارتباط است که رویدادهای مهم مورد مشاهده قرار گرفته، احساسات آشکار شده و رفتارهای روزمره نیز درک می‌شوند.

به عنوان مثال، تحلیل و تفسیر داده‌های به دست آمده از هواداران ورزش بدون حضور محقق در میدان‌های ورزشی امری دشوار خواهد بود به بیان دیگر اگر محقق خودش در معرض نمایش‌های ماهرانه ورزشی قرار نگرفته باشد به احتمال زیاد نمی‌تواند درک دقیق و صحیحی از تجارب ورزشکاران نخبه داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: درآمدی بر تحقیق کیفی در ورزش
فصل اول: تحقیق کیفی و کاربرد آن در ورزش و فعالیت بدنی
فصل دوم: ملاحظات اخلاقی در تحقیق
فصل سوم: تدوین مسئله‌ی تحقیق و نگارش پروپوزال
فصل چهارم: نقش مبانی نظری و پیشینه‌ها در تحقیقات کیفی
فصل پنجم: نمونه‌گیری
بخش دوم: جمع‌آوری داده‌های کیفی
فصل ششم: مصاحبه
فصل هفتم: گروه‌های متمرکز
فصل هشتم: مشاهده‌ی مشارکتی
بخش سوم: انتخاب رویکرد تحقیق
فصل نهم: نظریه‌ی داده بنیاد
فصل دهم: قوم‌نگاری
فصل یازدهم: پدیدارشناسی
فصل دوازدهم: تحقیق روایتی
فصل سیزدهم: روش‌های تحقیق آمیخته
بخش چهارم: تحلیل و گزارش داده‌های کیفی
فصل چهاردهم: تحلیل داده‌ها
فصل پانزدهم: معیارهای کیفیت در تحقیقات کیفی
فصل شانزدهم: تدوین و نگارش تحقیقات کیفی
واژه‌نامه‌ی توصیفی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی
نویسنده، ،
مترجمرسول نوروزی سید حسینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات219
زبانفارسی
شابک978-600-355-479-5
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۱۹۵۰۰ ۸۳,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی

برای دریافت کتاب تحقیق کیفی در ورزش و فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.