معرفی و دانلود کتاب بغض خونین من

عکس جلد کتاب بغض خونین من
قیمت:
۲۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بغض خونین من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بغض خونین من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بغض خونین من

کتاب بغض خونین من اثر نشاط پوراسلامی یک رمان عامه‌پسند عاشقانه است که فراز و فرود سرنوشت یک دختر را روایت می‌کند، دختری که قربانی سنت‌هاست اما دوست ندارد قربانی باقی بماند.

درباره‌ی کتاب بغض خونین من

«یکی بود یکی نبود»‌های رمان‌های عامه‌پسند معمولاً با بحرانی خانوادگی آغاز می‌شوند. بحران‌هایی که سرنوشت اعضای خانواده را به‌کلی از روند سالم و منطقی خود خارج می‌کند. داستان این رمان به سال‌های دور بازمی‌گردد، زمانی‌که ازدواج چیزی جز تحکیم پیوند میان دو خانواده نبود. دختران از بدو تولد همسر کسی بودند، ولو اینکه در نوجوانی و جوانی دل به مهر همسرشان نمی‌دادند. ازدواج در اقلیم‌هایی با این رسم و رسوم وقتی پیچیده‌تر می‌شد که پای سنتی به نام «خون‌بس» هم درمیان بود. اگر دختری به‌عنوان خون‌بس انتخاب می‌شد، حتی اگر به شخص دیگری هم تعلق داشت باید آنطور که بزرگان دو قوم تصمیم می‌گرفتند به خانه‌ی بخت می‌رفت. رسم خون‌بس دستمایه‌ی بسیاری از رمان‌های ایرانی از جمله کتاب بغض خونین من نوشته‌ی نشاط پوراسلامی است.

به‌فرین، شخصیت اصلی داستان، یکی از قربانیان همین ازدواج‌های سنتی است که قرار است به همسری پسرعمویش، دیار، دربیاید. او راضی به این ازدواج نیست اما پیش از آنکه حتی بتواند عقیده‌ی شخصی‌اش را برملا کند، اتفاقاتی جشن و سرور را به عزا تبدیل می‌کند. کامیار، برادر به‌فرین، دوست نزدیک خود زرگار را که گوشه‌ی چشمی به به‌فرین دارد به قتل می‌رساند. این واقعه تمام خانواده را به هم می‌ریزد؛ آغاز جنگی طایفه‌ای، آمیخته با عشق و نفرت.

در رمان‌های عامه‌پسند، معمولاً برخی از ویژگی‌ها مشترکند؛ به‌طور مثال، همه‌ی این رمان‌ها داستان‌هایی از عشق و نفرت با چاشنی جنایت یا قتل را دستمایه‌ی خود قرار می‌دهند. نویسندگان رمان‌های عامه‌پسند به پیرنگ‌های خطی وفادارند و داستان را بدون پیچیدگی‌های معمول ژانرهای دیگر بیان می‌کنند. افزون‌بر این، شخصیت‌ها در دو قطب مثبت و منفی قابل طبقه‌بندی هستند و تیپ شخصیتی آن‌ها به‌راحتی قابل تشخیص است. برخلاف رمان‌های جریان سیال ذهن، زبان رمان‌های عامه‌پسند ساده است؛ مثلا در رمان بغض خونین من، نشاط پوراسلامی به‌جای استفاده از کلمات و جملات پیچیده اثر خود را به لحن گفتاری ثبت کرده است. رمان‌های عامه‌پسند، خصوصاً آن دسته که برپایه‌ی داستانی عاشقانه بنا شده‌اند، به‌خوبی قادرند لحظات هیجان‌انگیز و لذت‌بخشی را برای خواننده رقم بزنند و او را تا پایان داستان بکشانند. در انتخاب رمان عامیانه در نظر داشته باشید که مسائل فلسفی یا روان‌شناسی کمتر در آن‌ها بازنمود دارند. این آثار در بهترین حالت جنبه‌ی عبرت‌آموز خواهند داشت. کتاب بغض خونین من با پیروی از همین ساختار اثر مناسبی برای اوقات فراغت شما به حساب می‌آید. این کتاب را انتشارات ندای الهی به چاپ رسانده است.

کتاب بغض خونین من برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب در دسته‌ی رمان عاشقانه‌ی فارسی به ذائقه‌ی مخاطبانی خوش می‌آید که به‌دنبال رمانی سرگرم‌کننده و عامه‌پسند برمحور یک مثلث عشقی هستند.

در بخشی از کتاب بغض خونین من می‌خوانیم

من "به‌فرین" هستم، متولد سال سی‌وشش. بعد از شش‌تا پسر به دنیا اومدم. پانزده سالم بود که همه‌ی برادرهام جز کامیار ازدواج کرده بودند. پدرم بزرگ خاندان بود و کسی رو حرفش حرف نمی زد. با اینکه همه پسر دوست داشتند اما من عزیزدردونه بودم و نازم خریدار داشت. همه‌ی دخترا سن پایین ازدواج می‌کردند، همه هم ازدواج فامیلی یا طائفه‌ای؛ رسم نداشتیم دختر از غریبه بگیریم یا به غریبه دختر بدیم.

منم ناف‌بریده‌ی پسر عموم دیار بودم، پسر خوب و سربه‌راهی بود اما خیلی ساکت بود. یه بارم باهم حرفی جز سلام نزده بودیم، ازش خیلی خوشم نمی‌اومد فکر می‌کردم غرورش برای این هست که مطمئنه من حتی بمیرمم زنش هستم و برای این محلم نمیده، یکی دوبار عموم اومده بود که حرف عروسی بزنه اما بابام که دلش نمی‌خواست ازش دور بشم همه‌ش بهانه می‌آورد. بالاخره طاقت عموم تموم شد و قرار گذاشت تا شب جمعه بیاد تکلیف ما رو مشخص کنه. پیغام فرستاده بود برای بابام که درسته برادر بزرگترم هستی اما این دفعه بهانه بیاری دیگه دَر خونت هم نمیام.

مامانمم همش می گفت مرد بذار بره سر زندگیش اگه داداشت پا پس بکشه دیگه کسی تو صورت دخترمون نگاه نمی‌کنه. بابام فقط سرتکون داد که باشه.

چهارشنبه بود و مامانم داشت تدارک می دید. زن‌داداش‌هام هم اومده بودن کمک، خیلی با من خوب نبودند و یه جورایی به من حسودی می‌کردند. منم کاری به کارشون نداشتم، ناراحت نبودم اما خوشحالم نبودم. دلم برای دیار نمی‌تپید، مجبور بودم باهاش ازدواج کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بغض خونین من
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ندای الهی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات178
زبانفارسی
شابک978-622-90709-8-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بغض خونین من

Toktamabbasnia
۱۴۰۳/۳/۱۷
با اینکه داستان در مورد خونبس زیاد موندم اما این کتاب هم خالی از لطف نبود و مثل تمام داستان‌هایی که انگار از روی سرنوشت واقعی نوشته شده و چیزی که آدم از روزگار میبینه، آدم‌های خوش قلب عاقبت به خیر شدند و آدم‌های ظالم نتیجه ظلم خودشون رو دیدن
سمیه جوکار
۱۴۰۳/۳/۲۱
کتاب خوبی بود بیان کننده سنتهای قدیم هست پیشنهاد میدم بخونید
ابراهیمی
۱۴۰۳/۴/۸
سلام خوب بود اما بد تمام شد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب بغض خونین من

برای دریافت کتاب بغض خونین من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.