معرفی و دانلود کتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان

کتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان، منبعی برای یادگیری مفاهیم پایه‌‌‌ایِ برنامه‌نویسی با زبان پایتون است. سینان کالکان، اونور تولگا سهیتوغلو و گوکتورک اوچولوک، مخاطب را در این اثر با مبانی اولیه‌ی پایتون مانند متغیرها، عملگرها، ساختارهای کنترلی، توابع و مباحث پیشرفته‌تری مانند برنامه‌نویسی شیءگرا، ماژول‌ها و کار با پایگاه‌های داده آشنا می‌کنند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، می‌توانید مسائل مهندسی را با کمک زبان برنامه‌نویسی پایتون حل کنید.

درباره‌ی کتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان

کتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان (Programming with Python for Engineers)، منبعی کامل برای آشنایی با زبان برنامه نویسی پایتون برای حل مسئله‌های مهندسی است. سینان کالکان (Sinan Kalkan)، اونور تولگا سهیتوغلو (Onur Tolga Sehitoglu) و گوکتورک اوچولوک (Göktürk Üçoluk)، مفاهیم پایه‌‌ایِ یادگیری پایتون را در اثر خود گنجانده‌ و به مخاطب عرضه کرده‌اند.

مطالب کتاب حاضر با تمرکز بر آموزش روش‌های حل مسئله‌های مهندسی در مقطع کارشناسی تدوین شده است. با مطالعه‌ی این اثر، مفاهیم محاسبات و برنامه‌نویسی را یاد می‌گیرید. در این کتاب، زبان برنامه‌نویسی پایتون (نسخه‌ی 3) به دلیل سادگی، خوانایی، کاربرد گسترده و کتابخانه‌های متعدد آن، به‌عنوان زبان اصلی انتخاب شده است. نویسنده‌های این اثر پس از معرفی کتابخانه‌های پایتون مانند NumPy، Pandas، Matplotlib و SciPy، روش استفاده از پایتون را برای پیاده‌سازی متدهای رایج در طیف وسیعی از مسائل مرتبط با مهندسی مطرح کرده‌اند. این آموزش‌ها به شما برای طراحی، کنترل، تصمیم‌گیری، زمان‌بندی و برنامه‌ریزی در حل مسئله‌های مهندسی کمک می‌کند. تعریف مفاهیمی مانند معماری فون نویمان، حافظه، پردازنده‌، برنامه‌ی ذخیره‌شده، مزایا و معایب معماری فون نویمان، و فرایند راه‌اندازی را در این اثر مطالعه می‌کنید. معماری فون نویمان، که به آن مدل برنامه‌ی ذخیره‌شده نیز می‌گویند، یک مدل پایه‌ای برای طراحی رایانه‌هاست که از واحد کنترل، واحد پردازش مرکزی، حافظه و دستگا‌‌ه‌های ورودی و خروجی تشکیل شده. پس از آشنایی با معماری فون نویمان، در جریان نحوه‌ی حل مسائل با برنامه‌ها، الگوریتم‌ها، نمایش داده‌ها، پیاده‌سازی یک زبان سطح بالا و پارادایم‌های زبان برنامه‌نویسی قرار می‌گیرید.

سینان کالکان و دیگر نویسنده‌های این کتاب، تمامی دستورهای ضروری پایتون را به برنامه‌نویسان رشته‌های مهندسی آموزش داده‌اند. روش‌های اجرای شرطی و تکراری، آشنایی با توابع، فراگیری برنامه‌نویسی شئ‌گرا، مدیریت‌ فایل‌ها، مدیریت خطا و اشکال‌زدایی، برنامه‌نویسی با کمک کتابخانه‌های علمی و مهندسی را در ادامه‌ی کتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان، مطالعه می‌کنید. پس از ارائه‌ی این اطلاعات، برنامه‌های تمرینی در این اثر گنجانده شده است. تخمین و بهینه‌سازی و حل یک مسئله‌ی رگرسیون ساده، تمرین‌هایی است که مهارت‌های عملی برنامه‌نویسان برای اجرای برنامه‌های پایتون را محک می‌کند. در پایان هر فصل از این کتاب، تمرین‌های مخصوصِ همان‌ فصل نیز گنجانده شده تا مهارت‌های برنامه‌نویسان تقویت ‌گردد.

کتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان را انتشارات فناوری نوین چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. جواد عیسی زاده و مازیار کلاگر درونکلایی، مترجم‌های این اثر به‌حساب می‌آیند.

کتاب برنامه‌ نویسی با پایتون برای مهندسان برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان رشته‌های مهندسی، به‌عنوان مخاطب‌های اصلی کتاب برنامه‌ نویسی با پایتون شناخته می‌شوند. مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی با زبان پایتون نیز خالی از لطف نخوهد بود.

در بخشی از کتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان می‌خوانیم

برای غلبه بر محدودیت‌های کدهای ماشین باینری و زبان اسمبلی، زبان‌های برنامه‌نویسی توانمندتری توسعه یافتند. ما این زبان‌ها را زبان‌های سطح بالا می‌نامیم. این زبان‌ها جزئیات سطح پایین رایانه (و) CPU را پنهان می‌کنند و به برنامه‌نویس اجازه می‌دهند تا کد را به شکلی قابل خواندن‌تر برای انسان بنویسد.

یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا (یا یک زبان اسمبلی) شبیه به یک زبان طبیعی، توسط دستور زبانی (مجموعه‌ای از قواعد دستور زبانی که چگونه کلمات باید کنار یکدیگر قرار بگیرند) و معناشناسی یا سمنتیکس (سمانتیک،) (به معنی توالی کلمات در سینتکس) است. دستور زبانی بر اساس کلمات کلیدی از یک زبان انسانی (به دلیل دلایل تاریخی، انگلیسی) است. استفاده از کلمات کلیدی قابل خواندن انسانی، فهم را آسان‌تر می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: سازمان رایانه پایه
فصل 2: نگاهی گسترده به برنامه‌نویسی و زبان‌های برنامه‌نویسی
فصل 3: نمایش داده
فصل 4: شروع پایتون
فصل 5: اجرای شرطی و تکراری
فصل 6: توابع
فصل 7: مقدمه‌ای بر برنامه‌نویسی شیءگرا
فصل 8: مدیریت فایل
فصل 9: مدیریت خطا و اشکال‌زدایی
فصل 10: کتابخانه‌های علمی و مهندسی
فصل 11: یک برنامه: تقریب (تخمین) و بهینه‌سازی
فصل 12: یک برنامه: حل یک مسئله رگرسیون ساده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان
نویسنده، ،
مترجمجواد عیسی زاده، مازیار کلاگر درونکلایی
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات277
زبانفارسی
شابک978-622-5412-66-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان

برای دریافت کتاب برنامه نویسی با پایتون برای مهندسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.