معرفی و دانلود کتاب مهارت هفت گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده

عکس جلد کتاب مهارت هفت گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده
قیمت:
۵۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت هفت گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت هفت گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت هفت گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده

کتاب مهارت هفت گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده، اثری برای آشنایی با کامپیوتر، اینترنت و نرم‌افزارهای پرکاربرد آفیس است. جواد عیسی زاده، نویسنده‌ی کتاب، با زبانی ساده و لحنی صمیمی، شما را با هفت مهارتِ آزمون ICDL آشنا می‌کند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، تمامی اطلاعات لازم برای کار با رایانه، اینترنت و نرم‌افزارهای پرکاربرد آفیس را فرا می‌گیرید و برای آزمون ICDL، آماده می‌شوید.

درباره‌ی کتاب مهارت هفت‌گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده

کتاب مهارت هفت‌گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده، منبعی برای فراگیری مهارت‌هایی است که در آزمون ICDL از شرکت‌کننده‌ها امتحان گرفته می‌شود. جواد عیسی زاده، نویسنده‌ی کتاب، تمامی اطلاعات لازم برای پاسخ به پرسش‌های آزمون مهارت‌ هفت‌گانه را در این اثر گنجانده است. منظور از مهارت‌های هفت‌گانه، مجموعه‌ای از مهارت‌های ضروری رایانه است. تسلط بر این مهارت‌ها، به‌عنوان پیش‌نیازی برای کار با رایانه شناخته می‌شود. مفاهیم پایه‌ایِ فناوری اطلاعات، استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایل‌ها، پردازش متن، کار با صفحه‌ی گسترده، پایگاه داده، پاوِرپوینت و اینترنت، در این کتاب به شما آموزش داده می‌شوند. با یادگیری این آموزش‌ها، می‌توانید به‌طور کارآمد از رایانه برای انجام امور روزمره، تحصیلی و شغلی استفاده کنید و نمره‌های درخشانی در آزمون ICDL کسب نمایید.

مبانی رایانه در نخستین فصل کتاب آموزش داده شده است. تعریف رایانه، انواع رایانه، اجزای تشکیل‌دهنده‌ی رایانه از نظر سخت‌افزاری، آشنایی با مفاهیمی مانند پردازنده‌ی مرکزی، حافظه‌ی اصلی، مادربورد، منبع تغذیه و کیس، از آموزش‌هایی است که با مطالعه‌ی مبانی رایانه در این کتاب فرا می‌گیرید. تمامی قطعه‌های مختلف رایانه در این بخش توضیح داده شده تا اطلاعات کاملی برای خرید و استفاده از کامپیوتر در اختیار کاربر قرار بگیرد. آشنایی با شبکه و کاربردهای رایانه در حوزه‌های مختلف زندگی را می‌توان از دیگر اطلاعات کتاب مهارت هفت‌گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده نام برد.

جواد عیسی زاده، روش‌های استفاده‌ی صحیح از رایانه را در این اثر به خواننده آموزش داده‌ است. کار با رایانه و سیستم عاملِ ویندوز، بخش مهمی است که نویسنده به تفصیل در این کتاب به آن پرداخته. با مطالعه‌‌ی این بخش با موس و صفحه‌کلید آشنا می‌شوید و انجام کارهای معمولی با رایانه را فرا می‌گیرید. در این زمینه می‌توان به آموزش‌هایی برای ایجاد پوشه، کپی و انتقال فایل، استفاده از کلید‌های میانبر و کار بار نرم‌افزارها اشاره کرد. در ادامه‌، کار با ویندوز را در دست آموزش قرار می‌گیرد. منظور از کار با ویندوز، مدیریت فایل‌ها و پوشه‌ها، حذف فایل‌ها و پوشه‌ها، مدیریت درایوها، جستجو، خاموش‌کردن، نصب برنامه، تنظیمات اولیه و تنظیمات پیشرفته است. یادگیری کار با ویندوز به‌عنوان سیستم‌عامل محبوب و پرکاربرد در ایران و جهان، امکان انجام طیف گسترده‌ای از وظایف، از جمله کار با اسناد، گشت‌وگذار در وب، برقراری ارتباط با دیگران و سرگرمی را فراهم می‌کند.

نرم‌افزارهای وُرد (واژه‌پرداز)، اِکِسل (صفحه‌ی گسترده)، پاوِرپُوینت (ارائه‌ی مطلب) و اَکسس (بانک اطلاعاتی)، جایگاه ویژه‌‌ای در آزمون مهارت‌های هفت‌گانه دارند. تمامی این نرم‌افزارها در کتاب حاضر با تصاویر و مثال‌هایی عملی، آموزش داده شده است. در انتهای این اثر نیز سوال‌های چهارگزینه‌ای از تمامی سرفصل‌های کتاب گنجانده شده است. مطالعه‌ی این پرسش‌ها، آمادگی شما برای شرکت در آزمون مهارت‌های هفت‌گانه را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

کتاب مهارت هفت‌گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده را انتشارات فناوری نوین، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب مهارت هفت‌گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون‌ مهارت هفت‌گانه رایانه (ICDL) را دارند، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی کتاب حاضر برای علاقه‌مندان به آشنایی با رایانه و مجموعه‌ نرم‌افزارهای آفیس نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب مهارت هفت گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده می‌خوانیم

به سراغ اینترنت با سیم می‌رویم. برای اینکه در خانه اینترنت داشته باشید باید از سرویس ADSL برای خطوط معمولی کابلی، و VDSL برای مناطقی با کابل فیبر نوری یا FTTH استفاده کنیم. ابتدا باید به دنبال این باشیم چه شرکت‌های (ISP فروشنده اینترنت) در شهر و محل ما فعالیت دارند. برای مثال شرکت‌هایی چون مخابرات، آسیاتک، شاتل و پارس آنلاین در بیشتر شهرهای ما حضور دارند. برای همین مثلا به دفتر نمایندگی آسیاتک می‌رویم و شماره تلفن منزل یا جایی که می‌خواهیم برای آن اینترنت بگیریم را می‌دهیم تا ببینیم در آن‌جا سرویس ارائه می‌شود یا نه.

بعد از اینکه تأییدیه دریافت سرویس را گرفتیم و سرویس را خریداری کردیم باید یک مودم برای خود تهیه کنیم. مودم‌های زیادی در بازار وجود دارند که بنا به بودجه خود می‌توانید آن را تهیه کنید. سپس مودم را به نمایندگی برده تا آن‌ها مودم را پیکربندی و به منزل شما مراجعه و آن را نصب کنند (در ADSL کار ساده است و می‌توانید خودتان هم انجام دهید اما VDSL و FTTH معمولا به علت جدیدتر بودن نیاز به مامور اعزامی دارد).

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: مبانی رایانه
فصل 2: کار با رایانه و سیستم‌عامل (ویندوز)
فصل 3: کار با وب جهانی و اینترنت
فصل 4: کار با نرم‌افزار ورد (واژه‌پرداز)
فصل 5: کار با نرم‌افزار اکسل (صفحه گسترده)
فصل 6: کار با نرم‌افزار پاورپوینت (ارائه مطلب)
فصل 7: کار با نرم‌افزار اکسس (بانک اطلاعاتی)
سوالات چهارگزینه‌ای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت هفت گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات459
زبانفارسی
شابک978-622-5412-68-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آفیس
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مهارت هفت گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده

برای دریافت کتاب مهارت هفت گانه رایانه (ICDL) به زبان ساده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.