معرفی و دانلود کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم)

برای دانلود قانونی کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم)

کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم)، اثری برای بررسی تجربه‌های برنامه‌ریزی در 4 کشور مالزی، چین، کره‌جنوبی و هندوستان است. نویسنده‌های کتاب، پس از اشاره به تجربه‌های برنامه‌ریزیِ توسعه در چندین کشور مطرح، برنامه‌ریزی تطبیقی میان نظام برنامه‌ریزی توسعه در ایران و کشورهای منتخب را در این اثر انجام داده‌اند. پس از مطالعه‌‌ی کتاب حاضر، با تجربه‌های کشورهای درحال‌توسعه در حوزه‌ی برنامه‌ریزی آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم)

کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم)، تجربه‌های کشورهایی با بازارهایی نوظهور را در حوزه‌ی برنامه‌ریزی در اختیار خواننده قرار می‌دهد. مرجان فقیه نصیری، احمد تشکینی، افسانه شفیعی، بهاره عریانی و علیرضا گرشاسبی این کتاب را با هدف تشخیص دستاوردهای مثبت سایر کشورها در زمینه‌ی برنامه‌ریزی به رشته تحریر در آورده‌اند. مطالب این کتاب در 5 فصل تنظیم شده است. در فصل نخستِ کتاب برنامه‌ ریزی توسعه، تاریخچه‌ی برنامه‌ریزی و تجربه‌های کشور مالزی در حوزه‌ی برنامه‌ریزی کلان را مطالعه می‌کنید. مالزی، کشوری است که با برنامه‌ریزی سی‌ساله به دستاوردهای چشمگیری در اقتصاد و صنعت رسیده است. بازه‌های زمانی مختلف در مالزی از دوران پیش از استقلالِ این کشور گرفته تا 1970 در این کتاب بررسی شده است. در ادامه، دوره‌‌ی اجرای سیاست نوین اقتصادی، دوره‌ی اجرای سیاست توسعه‌ی ملی و دوره‌ی‌ اجرای سیاست چشم‌انداز ملیِ مالزی را مطالعه می‌کنید. چرخه‌ی پروژه‌ی توسعه، فرایند برنامه‌ریزی‌ِ توسعه و افق زمانی برنامه‌ریزی در شهرهای مختلفِ مالزی به تفضیل در این اثر، توضیح داده شده است.

پس از مطالعه‌ی تجربه‌های برنامه‌ریزیِ توسعه در مالزی، سابقه تاریخی راهبردهای توسعه‌ی اقتصادی در چین را می‌خوانید. کشور اژدهای قرمز، از برنامه‌های پنج‌ساله برای هدایت سرمایه‌گذاری و تخصیص منابع به بخش‌های کلیدی اقتصاد استفاده کرده است. این برنامه‌ریزی‌های متمرکز به همراه تعهد سیاسی قوی، نقش اساسی را در رشد سریع اقتصادی چین و جهش این کشور به‌عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان ایفا کرده است. برنامه‌های توسعه‌ی چین در طول زمان با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی این کشور تنوع و انعطاف‌پذیری قابل توجهی داشته‌اند. آشنایی با راهبرد توسعه‌ی کره‌جنوبی، بخش مهم دیگری است که مرجان فقیه نصیری، احمد تشکینی، افسانه شفیعی، بهاره عریانی و علیرضا گرشاسبی در این اثر از آن سخن رانده‌اند. مدیران ارشد اقتصادی کره‌جنوبی از برنامه‌های کارآمدی برای هدایت اقتصاد این کشور به سمت اهداف مشخص‌شده، کمک گرفته‌اند. این برنامه‌ها که بر پایه‌ی تمرکز بر صادرات، جایگزینی واردات و رشد صنعتی بودند، نقشی اساسی در معجزه اقتصادی کره‌جنوبی ایفا کردند. آشنایی با تجربه‌های برنامه‌ریزی توسعه در هندوستان، یکی دیگر از بخش‌های مهم کتاب برنامه ریزی توسعه به‌شمار می‌رود. هندی‌ها، با هدف رفع فقر و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم، برنامه‌‌ریزی‌هایی را جهت توسعه ترتیب داده‌اند. دولتمردان این کشور و بزرگان اقتصاد هند، سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در توسعه زیرساخت‌ها، از جمله جاده‌ها، راه‌آهن، بنادر و نیروگاه‌های برق اختصاص داده‌اند. این برنامه‌ریزی‌ها به بهبود محیط کسب‌وکار و جذب سرمایه‌گذاری خارجی کمک کرده است.

مولفان این کتاب در فصل پنجم، یک بررسی تطبیقی برای مقایسه میان نظام برنامه‌ریزی توسعه‌ در ایران و کشورهای منتخب انجام داده‌اند. در نهایت مطالب این اثر با بررسی سابقه‌ی برنامه‌ریزان در اقتصاد ایران و الگوی پیشنهادی برای آن به پایان می‌رسد. اطلاعات کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم) در کنار متن، با جدول‌ها و نمودارهایی مطرح شده تا خواننده به‌راحتی در جریان مفاهیمِ اقتصادیِ این اثر قرار بگیرد. پس از مطالعه‌ی این کتاب با مدل‌های مختلف برنامه‌ریزی توسعه در چهار کشور منتخب آشنا می‌شوید و دیدگاه کاملی برای تشخیص و تجزیه‌‌و‌تحلیل نقاط قوت و ضعف این مدل‌ها پیدا می‌کنید. ارزیابی نتایج و پیامدهای برنامه‌های توسعه، آشنایی با تجارب سایر کشورها و پیامدهای برنامه‌های توسعه، از دیگر دستاوردهای مطالعه‌ی کتاب برنامه ریزی توسعه (جلد دوم) به‌حساب می‌آیند.

کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم) را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی، روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم) برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان، پژوهشگران و متخصصان برنامه‌ریزی توسعه، اقتصاد توسعه و مطالعات تطبیقی کشورها، مخاطب‌های اصلی این کتاب به‌شمار می‌روند. مطالعه‌ی کتاب حاضر برای سیاستگذاران و مدیران ارشد دولتی نیز سودمند است.

در بخشی از کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم) می‌خوانیم

اولین برنامه بلندمدت توسعه مالزی، دوره‌ای از انتقال اقتصادی و اجتماعی را برای مالزیایی‌ها فراهم کرد. در واقع اقتصاد مالزی از نظر درآمد سرانه و افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص ملی شکوفا شد. توسعه اقتصادی موجب تغییرات عظیمی در ساختارهای اجتماعی شد که رشد شهرنشینی، تخصص‌گرایی، رشد طبقه متوسط، گسترش خدمات عمومی و رفاهی، بهبود امور تغذیه و بهداشت و درمان، کاهش فقر و بی‌سوادی و بیکاری از جمله آن‌ها بود.

فهرست مطالب کتاب

خلاصه مدیریتی
تجربه برنامه‌ریزی توسعه در مالزی
تجربه برنامه‌ریزی توسعه در چین
تجربه برنامه‌ریزی توسعه در کره جنوبی
تجربه برنامه‌ریزی توسعه در هندوستان
بررسی تطبیقی نظام برنامه‌ریزی توسعه در ایران و کشورهای منتخب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم)
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-964-469-371-7
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم)

برای دریافت کتاب برنامه ریزی توسعه: مبانی، مفاهیم و مطالعه تطبیقی تجربه کشورهای منتخب و ایران (جلد دوم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.