معرفی و دانلود کتاب برتا ایسلا

عکس جلد کتاب برتا ایسلا
قیمت:
۱۱۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برتا ایسلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برتا ایسلا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برتا ایسلا

رمانی جذاب که با به تصویر کشیدن ابعاد مختلف دنیای رمزآلود و هیجان‌انگیز شغل جاسوسی، مخاطب را مسحور خود می‌سازد؛ خاویر ماریاس در کتاب برتا ایسلا، داستان زندگی زنی جوان را روایت می‌کند که به تازگی پی برده است همسرش بدون اطلاع او، به جاسوسی سازمان اطلاعاتی بریتانیا درآمده. این تریلر جاسوسی در زمان انتشار تحسین اغلب مخاطبین و منتقدین را برانگیخت. گفتنی است که این اثر برنده‌ی جایزه‌ی Premio de la Crítica de Narrativa Castellana شده است.

درباره‌‌ی کتاب برتا ایسلا

خاویر ماریاس (Javier Marías)، استاد فلسفه و ادبیات، مترجم، روزنامه‌نگار و نویسنده‌ی برجسته‌ی اهل کشور اسپانیا بود. او در طول پنج دهه فعالیت حرفه‌ای خود در دنیای نویسندگی، با انتشار آثار درخشانی همچون «قلبی به این سپیدی» و «شیفتگی ها»، نام خود را در تاریخ ادبیات کشور اسپانیا ماندگار کرد. کتاب برتا ایسلا (Berta Isla)، به عنوان یکی از آخرین رمان‌های نوشته‌شده توسط خاویر ماریاس، پایانی درخشان برای کارنامه‌ی کم‌نظیر این نویسنده‌ی بزرگ به حساب می‌‌آید. او در این اثر، داستان زندگی یک زن جوان اسپانیایی با نام برتا ایسلا و همسرش، توماس نوینسون، را روایت کرده است.

برتا ایسلا که از زمان نوجوانی به توماس دلبسته شده بوده، پیش از اتمام دوران مدرسه با او ازدواج می‌کند. توماس نیز پسری اسپانیایی - انگلیسی‌‌ست که در یادگیری زبان مهارتی بی‌نظیر دارد. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از ازدواجش، توماس با هدف تحصیل در دانشگاه آکسفورد، شهر مادرید اسپانیا را موقتاً ترک و تا پایان دوره‌ی تحصیل خود در کشور انگلستان زندگی می‌کند. اما برتا، شخصیت اصلی کتاب، که زنی باهوش و تیزبین است، پس از بازگشت توماس به خانه، خیلی زود متوجه رفتارهایی مشکوک از سوی همسرش می‌شود. با گذشت زمان، برتا درمی‌یابد که در زمان تحصیل توماس در انگلستان، برخلاف میل باطنی وی، یک مأمور سازمان اطلاعاتی بریتانیا به او نزدیک و آغازگر اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی متعددی شده است؛ اتفاقاتی که علاوه بر زندگی خود توماس، می‌توانند سرنوشت زندگی برتا را نیز برای همیشه تغییر دهند.

معرفی و دانلود کتاب برتا ایسلا

رمان برتا ایسلا را بدون اغراق می‌توان پخته‌ترین و کم‌نقص‌ترین کتاب خاویر ماریاس دانست؛ رمانی که مهارت کم‌نظیر این نویسنده‌ی بزرگ در داستان‌سرایی را به خوبی اثبات می‌کند. ماریاس در این کتاب جذاب علاوه بر روایت داستانی سرگرم‌کننده و خلق شخصیت‌هایی پویا و باورپذیر، توانسته عمیق‌ترین زوایای روح و ذهن انسان را به زیبایی هرچه تمام‌تر به تصویر بکشد. برتا ایسلا از آن رمان‌های قصه‌گو و ماجرامحوری است که مخاطب پس از اتمام مطالعه‌ی آن، احتمالاً تا مدت‌ها تحت تأثیر روایت میخکوب‌کننده‌‌اش خواهد بود.

مارگارت جول کاستا (Margaret Jull Costa)، کتاب برتا ایسلا را از زبان اسپانیایی به زبان انگلیسی ترجمه کرده. ترجمه‌ی فارسی اثر محصول زحمات مهسا ملک مرزبان است. نشر چشمه مسئولیت انتشار این اثر پرفروش از خاویر ماریاس را برعهده داشته است.

جوایز و افتخارات کتاب برتا ایسلا

  • برنده‌ی جایزه‌ی Premio de la Crítica de Narrativa Castellana در سال 2017
  • برنده‌ی جایزه‌ی Premio Dulce Chacón de Narrativa Española در سال 2018
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Europese Literatuurprijs در سال 2019

نکوداشت‌های کتاب برتا ایسلا

  • خاویر ماریاس، نویسنده‌ی محبوب اسپانیایی، در کتاب برتا ایسلا، داستانی استادانه و پر از فراز و نشیب را روایت کرده است؛ داستانی با پایانی عالی که آرزو می‌کردم آلفرد هیچکاک زنده بود تا با اقتباس از آن فیلی درخشان بسازد. (نشریه‌ی نیویورک تایمز)
  • کتاب برتا ایسلا، در ظاهر تنها یک تریلر جاسوسی است، اما در لایه‌های عمیق‌تر، رمان درخشان و ژرفی است که چالش‌های یک ازدواج را به تصویر کشیده است. (نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی)
  • خاویر ماریاس، یکی از تحسین‌شده‌ترین نویسندگان اروپایی‌، در رمان جذاب برتا ایسلا، حتی برای یک لحظه هم وقت گران‌بهای مخاطب خود را هدر نداده است. (نشریه‌ی واشینگتن تایمز)
  • کتاب برتا ایسلا که توسط خاویر ماریاس، یکی از نویسندگان محبوب حال حاضر دنیا، نوشته شده است، رمانی‌ست که تا فصول ابتدایی همچون یک تریلر جاسوسی کلیشه‌ای می‌نماید، اما با جلوتر رفتن داستان، درخواهیم یافت که با کتابی عمیق روبه‌رو هستیم؛ کتابی که توانسته روابط انسانی را تحت تأثیر شرایط زندگی در جهان مدرن، به خوبی ترسیم کند. (وبسایت ادبی لیترلی هاب)
  • خاویر ماریاس در کتاب برتا ایسلا، در به تصویر کشیدن دنیای خیالی جذاب خود بسیار موفق ظاهر شده است. این اثر به خوبی نشان می‌دهد که ماریاس، لیاقت این محبوبیت جهانی کم‌نظیر را داشته است. (نشریه‌ی لایبرری ژورنال)

کتاب برتا ایسلا برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی رمان‌های جاسوسی و معمایی، مخاطبین اصلی کتاب برتا ایسلا را تشکیل می‌دهند.

در بخشی از کتاب برتا ایسلا می‌خوانیم

چه‌قدر ساده می‌شود در تاریکی بود، شاید هم وضعیت طبیعی‌مان این باشد.

در روزها و هفته‌هایی که گذشت به این موضوع فکر می‌کردم و هم‌زمان صبورانه منتظر بودم توماس نشانه‌ای از حیات بنمایاند یا بی‌خبر سروکله‌اش در مادرید پیدا شود. هر وقت صدای پایی در راه‌پله می‌شنیدم یا صدای بالا آمدن آسانسور به گوشم می‌خورد، امیدی واهی در دلم زنده می‌شد که نکند توماس باشد و تصمیم گرفته بی‌آن‌که تلفن بزند مستقیم بیاید خانه و مرا ببیند، من و پسرمان را، به محض این‌که از مأموریتش برگشته، لابد، چه می‌دانم، از طریق ریرِزبی نگرانی من را فهمیده و مستقیم از برلین آمده مادرید. «از چیزهایی که به‌مان نمی‌گویند چیزی نمی‌دانیم، همین‌طور از چیزهایی که به‌مان می‌گویند. میل‌مان به این است که دومی را بپذیریم، گمان کنیم آدم‌ها راست می‌گویند. زیاد فکرمان را درگیر نمی‌کنیم و به خودمان زحمت نمی‌دهیم به حرف‌شان شک کنیم؛ اگر این کار را بکنیم، اگر جزئی‌ترین چیزها را زیر سؤال ببریم زندگی غیرقابل‌زیست می‌شود، مثلاً چرا آدم باید درباره‌ی اسمش، کار و تخصصش دروغ بگوید؟...»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برتا ایسلا
نویسنده
مترجممهسا ملک مرزبان
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات502
زبانفارسی
شابک978-622-01-0625-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برتا ایسلا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب برتا ایسلا

برای دریافت کتاب برتا ایسلا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.