معرفی و دانلود کتاب بر فراز زانپانو

عکس جلد کتاب بر فراز زانپانو
قیمت:
۱۰۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بر فراز زانپانو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بر فراز زانپانو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بر فراز زانپانو

کتاب بر فراز زانپانو نوشته‌ی آرزو موسی زاده شیرازی رمانی علمی - تخیلی است درباره‌ی یک کاپیتان تازه‌کار که مسئولیت یک فضاپیمای توریستی را در میانه‌ی جنگی میان‌ستاره‌ای برعهده می‌گیرد، بی‌آنکه بداند تبدیل به سفیر صلح میان دو گروه شده است.

درباره‌ی کتاب بر فراز زانپانو

هر داستان آخرالزمانی به یک ابرقهرمان بادرایت نیاز دارد تا همه شیفته‌ی سادگی و ذکاوت او شوند. در کتاب بر فراز زانپانو، کاپیتان شجاع و دلیر داستان، مسافران فضاپیمای توریستی را با هر تصمیم خود به حیرت و تحسین وا می‌دارد. شما در کتاب بر فراز زانپانو به یک سفر مهیج درست در وسط یک جنگ کهکشانی دعوت شده‌اید؛ سفری که برای چیترا، خلبانی بلندپرواز که عزمش را جزم کرده از زیر سایه‌ی برادر ارتشی بلندمرتبه‌اش، ناشا بیرون بیاید یک سفر قهرمانی است.

چیترا ایتوک دختر جوانی است که با پشت سر گذاشتن دوره‌ی خلبانی و تجربه‌ی مدت کوتاهی کار در ارتش، به‌دنبال شغلی می‌گردد که او را از دغدغه‌های هرروزه‌اش، یعنی مشکلات خانوادگی و جدال با خواهر و برادرش برهاند. او به دنبال کشف هویت واقعی‌اش و دور شدن از سیاره‌ی مادری، بلافاصله پیشنهادِ بر عهده گرفتن فرماندهی یک فضاپیمای توریستی را می‌پذیرد. او به‌دنبال تنهایی و خلوت است اما در بدو ورود به ونوس با فضاپیما، با برادرش روبرو می‌شود. ناشا، برادر چیترا، یک فرمانده‌ی نظامی و یک ارتشی وفادار به خاندان پادشاهی آتروپات است. او سرسپره‌ی کامل به این خاندان سلطنتی و تابع تمام تصمیم‌های آن‌ها در جنگ است و در راه رسیدن به اهداف نظامی خود حاضر است هر مانعی را، حتی خانواده، از سر راه بردارد. او درست نقطه‌مقابل خواهر دیگرشان، نایریکاست. نایریکا با مهارت‌های نرم‌افزاری شگفت‌انگیزش طرفدار اقلیتی به‌نام نیفاراست که قدرت‌هایی مافوق بشری دارند. تعارض منافع میان اعضای این خانواده، جنگ در منظومه و جدال درونی چیترا جریان‌های اصلی کتاب برفراز زانپانو را شکل می‌دهند.

پیشرفت‌های علم و فناوری و تخیل مهارناپذیر انسان به ایجاد ژانری نو با نام ژانر علمی- تخیلی در ادبیات منجر شده‌اند. داستان‌هایی ذیل این ژانر قرار می‌گیرند که آینده‌های تخیلی با نقش پررنگ علم را روایت می‌کنند. داستان‌های این ژانر معمولاً به پیچیدگی‌های اخلاقیات نوین در عصر تکنولوژی می‌پردازند و فرضیه‌های نوین و فناوری‌های محیرالعقول را پایه‌ی منطق داستانی می‌نهند. از ژانرهای مرتبط با داستان‌های علمی- تخیلی می‌توان به ژانر پساآخرالزمانی یا پسارستاخیزی اشاره کرد. این داستان‌ها وقایعی را شرح می‌دهند که پس از یک فاجعه‌ی گسترده اتفاق می‌افتند؛ این فاجعه می‌تواند جنگ، بلایای طبیعی یا حمله‌ی آدم‌فضایی‌ها باشد. شخصیت‌های رمان‌های این ژانر معمولاً به‌دنبال نجات یافتن و زنده‌ ماندن هستند. فضای دیستوپیایی حاکم بر این رمان‌ها هیجان خاصی به آن‌ها می‌دهد و خواننده را تا پایان با خود نگه می‌دارد. رمان بر فراز زانپانو در دسته‌ی رمان علمی- تخیلی جای می‌گیرد و رگه‌هایی از ژانر پساآخرالزمانی و ژانر فانتزی دارد.

این کتاب را نشر آئی‌سا برای علاقه‌مندان به داستان‌های این ژانر منتشر کرده است.

کتاب بر فراز زانپانو برای چه کسانی مناسب است؟

دوست‌داران ژانر علمی- تخیلی و طرفداران رمان فانتزی از این کتاب لذت خواهند برد. دسته‌ی دیگر مخاطبان این کتاب آنانی هستند که به‌دنبال رمان‌های ماجراجویانه می‌گردند.

در بخشی از کتاب بر فراز زانپانو می‌خوانیم

آسمان نیمه تاریک و دلگیر مثل همیشه بود. قمر زوریا بزرگ‌تر و به زانپانو نزدیک‌تر است در نتیجه، نور بیشتری از خورشید می‌گیرد و ساعات روشنایی در آن طولانی‌تر از هانزا است. اما این موضوع غم‌انگیزی نبود ،چون از هانزا تا زانپانو یک ساعت بیشتر طول نمی‌کشد. خیلی سریع از یک قمر سردسیر و صنعتیِ بی‌روح به یک سیاره‌ی ایده‌آل و رنگارنگ می‌رسند که گرمای نور دلنشین آن به استقبالشان می‌آید.

به محض آنکه ساختمان را ترک می‌کند ناشا، برادر بزرگترش، با لباس رسمی ارتش زانپانو منتظرش ایستاده بود. لباسی یک‌دست مشکی با دکمه‌هایی از از جنس طلا. روی بازوهایش درجه‌ی ارتشی‌اش به‌صورت نواری طلاکوب شده بود. بالاترین درجه، ارتشبد، نشان برادر وفادارِ چیترا بود. وفادار به خاندان سلطنتی زانپانو، یعنی خاندان آتروپات.

البته که دوستش داشت اما هیچ‌کدام از اعضای خانواده از تصمیم ناشا برای ملحق شدن به ارتش خوشحال نشدند. به یاد دارد زمانی که دست راست برادرش به شدت مجروح شده بود، طوری که دیگر استخوان‌هایش به کارش نمی‌آمدند، فقط او بود که تصمیم اشتباه پیوستن به ارتش را در سرش ‌کوبید و گفت: «بهت گفته بودم!»

طولی نکشید که دست ناقصش با بافت و پیوندهای سایبرنتیک جایگزین شد. دستی قوی‌تر و قدرتمندتر از همیشه! امروزه دنیا این‌گونه بود، هروقت اعضای بدن فرسوده شوند یا نقص پیدا کنند همیشه می‌توان آن‌ها را با یکی بهتر جایگزین کرد.

ناشا لبخند گرم برادرانه‌ای زد و محکم خواهرش را به آغوش کشید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بر فراز زانپانو
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آئی‌سا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات247
زبانفارسی
شابک978-622-7555-63-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بر فراز زانپانو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بر فراز زانپانو

برای دریافت کتاب بر فراز زانپانو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.