معرفی و دانلود کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی

عکس جلد کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی
قیمت:
۹۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی

کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی نوشته‌ی فاطمه تسلیمی منبعی تخصصی است که خواننده را به شکلی عمیق و در نگاهی وسیع با مفهوم بازاریابی آشنا می‌کند. در دیدگاه نویسنده، مدیریت بازاریابی چیزی فراتر از چیدن برنامه برای تبلیغ محصول، ایجاد نیاز در مخاطبان و جلب مشتری است. این کتاب دید خواننده را نسبت به مفهوم مدیریت بازاریابی بسیار بازتر خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی

«بازاریابی همه‌چیز است.» این جمله تعریف یکی از متخصصان عرصه‌ی بازاریابی از این مفهوم است. تعریفی که کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی بر آن بنا شده. فاطمه تسلیمی در این کتاب، با نگاهی بسیار عمیق‌تر و دیدی وسیع‌تر از دیگر نویسندگان این حوزه، درباره‌ی مفهوم بازاریابی سخن گفته است.

از نظر نویسنده، بازاریابی چیزی بسیار وسیع‌تر از طراحی محصول و قیمت‌گذاری و تبلیغات و جلب مشتری است. بازاریابی، کلیت کار یک شرکت را دربرمی‌گیرد. عملکرد یک شرکت، به طور کلی، چشم‌اندازی است که مشتریان آن شرکت با آن مواجه می‌شوند. به تعبیری پیش از اینکه تبلیغات و فعالیت‌های بازاریابان به چشم مشتریان بیاید، آنان شرکت را در کلیت و تمامیتش در نظر خواهند گرفت. بنابراین، می‌توان همراه با متخصصان تصدیق کرد که بازاریابی همه‌چیز است.

اساس نگرش نویسنده بر این اساس است که بازاریابی در اصل، هم‌مسیر ساختن همه‌ی فعالیت‌های یک شرکت در مسیر دست‌یابی به موفقیت بیشتر است. این مفهوم، تقریباً تمام فعالیت‌های یک شرکت را پوشش می‌دهد. در صورتی که تصور رایج از بازاریابی، ایجاد نیاز برای مشتریان و تبلیغات برای یک کالاست.

در این دیدگاه، مدیر بازاریابی با در نظر گرفتن تمامیت فعالیت‌های شرکت و در راستای رسیدن به اهداف سازمانی، برنامه‌ی بازاریابی گسترده‌ای را که شامل تشخیص بازارهای هدف، تولید کالاها، قیمت‌گذاری، ارتباطات، تبلیغات و... می‌شود، طراحی می‌کند و به دست اجرا می‌سپرد. البته این شیوه‌ی مدیریت، به یک تیم اجرایی بسیار قوی احتیاج دارد.

نویسنده در این کتاب، بازاریابی را بیش از اینکه مفهومی اقتصادی یا اجتماعی بداند، مفهومی فلسفی معرفی می‌کند که مبنای زندگی و ارتباطات همه‌ی جوامع انسانی است.

فاطمه تسلیمی در کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی، تلاش کرده است تا بر اساس نگرشی که بیان شد، تصویری کلی از چیستی بازاریابی به خوانندگان عرضه کند و مسائل کاربردی و مفید در حوزه‌ی مدیریت بازاریابی را به شکلی مختصر، اما عمیق در اختیار مخاطبان قرار دهد.

کتاب حاضر شش فصل دارد. نویسنده در طول این شش فصل از مسائلی کلی مانند مبانی و مفاهیم پایه‌ای بازاریابی و مدیریت بازاریابی آغاز می‌کند و به مسائلی تخصصی نظیر ارتباطات بازاریابی یکپارچه یا تحقیقات بازاریابی و بازاریابی بین‌المللی خواهد رسید.

کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی نوشته‌ی فاطمه تسلیمی به همت انتشارات دیده‌بان قلم فرتاک به چاپ رسیده است.

کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای فعالان حوزه‌‌های بازاریابی و فروش و مدیران شرکت‌ها مناسب است.

در بخشی از کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی می‌خوانیم

مفهوم ارتباط بازاریابی یکپارچه به بازاریان کمک می‌کند تا این نکته را بهتر درک کنند که چگونه می‌توانند به مشتریان فعلی و احتمالی دسترسی پیدا کنند و از چه راهی می‌توانند با آنان به‌صورت مؤثر ارتباط برقرار سازند. این مفهوم به سازمان یادآوری می‌کند که تصویری که مردم از شرکت یا نام تجاری در ذهن دارند از تبلیغات نشأت نمی‌گیرد بلکه تحت تأثیر منابع مختلفی ساخته می‌شود. پرفسور دان شولتز از دانشکده روزنامه‌نگاری مدیل در دانشگاه نورث وسترن یکی از پیشگامان معرفی اصول ارتباط بازاریابی یکپارچه بود که فقدان انسجام در تلاش‌های بازاریابی را شناسایی کرد. شولتز می‌گوید: فناوری همان چیزی است ارتباط بازاریابی یکپارچه را امکان‌پذیر می‌کند و هرچه هم‌جوشی فناوری سریع‌تر باشد، رشد و بلوغ ارتباط بازاریابی یکپارچه نیز سریع‌تر اتفاق می‌افتد. ارتباطات یکپارچه بازاریابی این است که مدیران نام‌های تجاری تلاش‌های خود را با تأمین‌کنندگان بیرونی خدمات ارتباط بازاریابی مرتبط سازند و هر دو طرف به این امر متعهد باشند که تمام ابزارهای ارتباطی به‌دقت و درستی با هم ادغام شوند. مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی از طریق یکپارچه و منسجم نمودن پیام‌ها، داده‌ها، ابزارها، عنوان شده است که باعث رشد و توسعه و عملکرد هرچه بهتر سازمان‌ها می‌شود.

امروزه، مصرف‌کنندگان از منابع زیادی از اطلاعات استفاده می‌کنند و ارزش ارتباطات یکپارچه بازاریابی به‌طور قابل‌توجهی رشد کرده است. کسب‌وکارها، از شرکت‌های چندملیتی گرفته تا خرده‌فروشان کوچک، به ارتباطات بازاریابی برای فروش محصولات خود وابسته هستند. ارتباطات بازاریابی به یک بازیگر مهم در کسب‌وکارها تبدیل شده است. هجوم گرایش‌های بازار جدید در اواخر قرن بیستم، سازمان‌ها را وادار به تغییر از رویکرد تبلیغ استاندارد به رویکرد بازاریابی یکپارچه کرد. اگرچه ارتباطات بازاریابی یکپارچه نیاز به تلاش زیادی دارد، اما مزایای بسیاری دارد که می‌تواند مزیت رقابتی ایجاد کند، فروش و سود را افزایش دهد، درحالی‌که پول، زمان و استرس را پس‌انداز می‌کند.IMC ارتباط نزدیکی با مشتریان دارد و به آن‌ها کمک می‌کند در مراحل مختلف فرآیند خرید حرکت کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مبانی و مفاهیم بازاریابی
تعریف بازار
تعریف بازاریابی
آمیخته بازاریابی
ابعاد آمیخته بازاریابی
نظام‌های بازاریابی
محیط بازاریابی
ابعاد گوناگون بازاریابی
فصل دوم: مدیریت بازاریابی
تعریف مدیریت
مدیریت بازاریابی
وظایف مدیریت بازاریابی
برنامه‌ریزی استراتژیک بازاریابی
عناصر برنامه‌ریزی استراتژیک...
رفتار خریدار و فرآیند تصمیم‌گیری مصرف‌کنند
مفهوم محصول و تصمیم‌گیری‌های آن
طراحی استراتژی محصول
چگونه یک استراتژی تمایز محصول ایجاد کنیم
برندسازی، بسته‌بندی برچسب‌گذاری
فصل سوم: چرخه حیات محصول
چرخه حیات محصول (PLC)
ماتریس بوستون
نحوه توسعه محصول جدید
کانال‌های توزیع
خرده‌فروشی و عمده‌فروشی
استراتژی‌ها و برنامه‌های قیمت‌گذاری
فصل چهارم: طراحی و مدیریت بازاریابی یکپارچه
نقش ارتباطات بازاریابی
مفهوم ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC)
طراحی سیستم ارتباطات بازاریابی اثربخش
رویکردها و نظریات حوزه ارتباطات یکپارچه بازاریابی
تصمیم‌گیری در برنامه‌های آمیخته ارتباطات بازاریابی
مدیریت فرآیند ارتباطات بازاریابی یکپارچه
هشت گام ارتباطات یکپارچه بازاریابی
فصل پنجم: مدیریت ابزارهای ارتباطی و انواع بازاریابی
بازاریابی مصرفی
تعریف و تقسیم‌بندی کالای مصرفی
بازاریابی صنعتی
تفاوت بازاریابی صنعتی و مصرفی
بازاریابی چریکی
بازاریابی تعاملی
بازاریابی شبکه‌ای و اینترنتی
بازاریابی دیجیتال
بازاریابی دهان‌به‌دهان
فصل ششم: تحقیقات بازاریابی
سیستم بازاریابی
تحقیقات بازاریابی
اهداف تحقیقات بازاریابی
سازمان بازاریابی و کنترل بازار
چالش‌های توسعه اجتماعی، اخلاقی و حقوقی بازاریابی
بازاریابی خدمات و مدیریت کیفیت خدمات
بازاریابی بین‌المللی
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی
نویسنده
ناشر چاپینشر فرتاک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات269
زبانفارسی
شابک978-622-5601-33-8
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی

برای دریافت کتاب بازاریابی و مدیریت بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.