معرفی و دانلود کتاب ایوانا

عکس جلد کتاب ایوانا
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایوانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایوانا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایوانا

کتاب ایوانا، داستانی عاشقانه به قلم علیرضا محجوبی است که روایت عشق و شیفتگی غریب و نجات‌بخش میان دو دلداده‌ به نام‌های یوسف و ایوانا در روزهای جنگ و آشوب روسیه را دنبال می‌کند. ایوانا دختری از یک خانواده‌ی اصیل روسی و فرزند یک کشیش متدین است که برای تحقیق و جستجو درباره‌ی دین اسلام از یوسف، دانشجوی فلسفه‌ی مسلمان ایرانی کمک می‌خواهد. این دو جوان دلداده در سیر داستان در عین رویارویی با مشکلات بسیار و غلبه بر دل‌شکستگی‌های فراوان، در نهایت نقطه‌ی امن خود را می‌یابند.

درباره‌ی کتاب ایوانا

کتاب ایوانا نوشته‌ی علیرضا محجوبی روایتگر داستان زندگی دختری است که در جستجوی عشق، با دین و مذهبی جدید مواجه می‌شود. ایوانا، دختر پاک و متدین روسی است که در یک خانواده‌ی اصیل مسیحی پرورش یافته است. پدر ایوانا یک کشیش کاتولیک صبور و مهربان است که مانند تمام پدرها برای دختر خود آرزوی عشقی پاک و همسری قابل اعتماد دارد. یوسف، دانشجوی مسلمان و سخت‌کوش اهل ایران است که در روسیه به مطالعه‌ی رشته‌ی فلسفه مشغول شده و از موفق‌ترین دانشجویان کلاس است. یوسف به عقاید دین خود به‌شدت پایبند است و با وجود خشونت‌ها و خطرهایی که به واسطه‌ی پافشاری بر عقایدش او را تهدید می‌کنند، به تبلیغ و دفاع از عقاید خود در سرزمین غربت ادامه می‌دهد. ایوانا پس از مرگ نامزد سابقش در جنگ روزهای سختی را گذرانده و در این میان به واسطه‌ی تحقیق و پژوهش درباره‌ی ادیان مختلف، از جمله دین اسلام با یوسف آشنا می‌شود. ایوانای دل‌شکسته در عقاید و آموزه‌های اسلام آرامش و التیامی که آرزوی آن را داشته می‌یابد و در همین حال است که یوسف و ایوانا متوجه می‌شوند عشقشان به اسلام، آینه‌ی عشقی بوده که در این روزها بدون اینکه متوجهش باشند بینشان شکل گرفته است.

علیرضا محجوبی در رمان ایوانا روایت عاشقانه‌ی عامه‌پسندی را روایت می‌کند. داستان مرد و زن جوانی با ادیان متفاوت که در حین کشف عشق و دلدادگی‌شان به همدیگر عشق بزرگ‌تری را پیدا کرده و در آن با هم شریک می‌شوند. این روایت در تاریخ ادبیات اسلامی بارها با جزئیات متفاوتی به تصویر کشیده شده و روایتِ مرکزی تعدادی از محبوب‌ترین آثار ادبیات مذهبی را شکل می‌دهد. کتاب ایوانا یکی از این آثار است که ماجرای شیفتگی این دختر جوان روسی نسبت به همکلاسی مسلمان خود و دین آبا و اجدادی‌اش را در قالب این رمان مختصر به تصویر می‌کشد.

کتاب ایوانا با قلم علیرضا محجوبی و چاپ انتشارات ویکتور هوگو به دست شما می‌رسد.

کتاب ایوانا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب ایوانا را به تمام علاقه‌مندان ادبیات عاشقانه‌ی عامه‌پسند فارسی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ایوانا می‌خوانیم

ایوانا وقتی فهمید یوسف قصد دارد از پاریس به ایران برگردد از او خواست عجله نکند و بیشتر از دین اسلام و قرآن برایش بگوید.

یوسف بیشتر از اسلام برای ایوانا می‌گفت. روح گرفتار ایوانا با تعالیم آسمانی قرآن به دریای معرفت می‌رسید. هر روز اسلام در وجود ایوانا دریچه‌های امید و آرامش می‌گشود.

در این میان دیمتری می‌دید دخترش چقدر وابسته‌ی یوسف شده است. ایوانا فارسی را دست‌وپا شکسته حرف می‌زد و یوسف به او کمک کرد تا قرآن بخواند. سوره‌ی حمد و بعد دیگر سوره‌های قرآن را ایوانا کم‌کم توانست بخواند. ایوانا هر روز جانش در کلام وحی الهی به زندگی سعادتمندی می‌رسید.

یوسف به خواست ایوانا، نماز خواندن را به او یاد داد. پدر می‌دید دخترش در گوشه‌ی اتاق نشسته و دارد قرآن می‌خواند. ایوانا از یوسف خواست او را با خانواده‌اش آشنا کند. مهر یوسف در دل ایوانا چون شراره‌ی گدازان هر روز بیشتر می‌شد. دوری از یوسف برایش غیرممکن بود. یوسف نیز دلبسته‌ی ایوانا شده بود. روزی که باران شدیدی می‌بارید و ابرهای سیاه آسمان را در بر گرفته بودند یوسف به کتابخانه رفت و با ایوانا ملاقات کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایوانا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ویکتور هوگو
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-622-7497-99-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایوانا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ایوانا

برای دریافت کتاب ایوانا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.