معرفی و دانلود کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟: پرورش مهارت‌های حفظ آرامش و مدیریت احساسات

عکس جلد کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟: پرورش مهارت‌های حفظ آرامش و مدیریت احساسات
قیمت:
۲۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟: پرورش مهارت‌های حفظ آرامش و مدیریت احساسات

آیا کودک شما نمی‌تواند به درستی با احساساتش کنار بیاید؟ آیا فرزند دلبندتان در معاشرت با هم سن و سالانش دچار مشکل است؟ پس کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟ نوشته‌ی کریستین شواب و کاساندارا فلورا برای شماست! این کتاب که به زبانی ساده و با استفاده از نقاشی‌ها و تصاویر به کودکان می‌آموزد که چطور با احساساتشان کنار بیایند و بدون مشکل با دیگران ارتباط برقرار کنند، منبعی مناسب برای تربیت احساسات و عواطف آن‌هاست.

درباره‌ی کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟

احساسات از بدو تولد با ما همراه شده و در تمام زندگی جزئی از وجود ما هستند. این احساسات در ابتدای زندگی ساده و در سطح نیازهای اولیه‌اند: احساس گرسنگی، احساس سرما، احساس ترس. سپس همراه ما رشد کرده و آن‌ها نیز شکل بالغ‌تر و پیچیده‌تری پیدا می‌کنند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که هر شخصی باید در زندگی‌اش بیاموزد و آن را در وجودش تقویت کند، مواجهه و دست و پنجه نرم کردن با احساسات است. آگاهی عاطفی و درک احساسات باعث می‌گردد ما بهتر بر خودمان کنترل بیابیم و خویشتن‌داری بیشتری نسبت به مسائل پیدا کنیم. نیاز است که تمام افراد راه کنترل احساسات ناخوشایندی مانند خشم، عصبانیت و هیجانات منفی را بیاموزند و یاد بگیرند که چطور احساساتی مانند عشق و خوشحالی و اندوه را از خود بروز دهند. اما چطور می‌توان به این آگاهی عاطفی رسید؟ بهترین زمان برای آموختن آن‌ها چه سنی‌است؟

کودکی بهترین سن برای آموختن درباره‌ی احساسات است. همان‌طورکه پیش‌تر گفتیم معمولا احساسات در بدو تولد به شکلی ساده و پایه‌ای هستند و هرچه بزرگ‌تر می‌شویم شکل پیچیده‌تری می‌یابند. بنابراین آموزش درباره‌ی احساسات اگر از سنین کمتری آغاز شود، فراگیری‌اش ساده‌تر و از طرفی ارتباطات اجتماعی کودک بهتر صورت می‌گیرد. درک و ابراز احساسات بخش اساسی از رشد کودک است و به آن‌ها کمک می‌کند تا روابط سالمی برقرار و نیازها و خواسته‌های خود را بهتر بیان کنند. حال چگونه می‌توان کودک را در این زمینه تربیت نمود و به او آموخت تا احساساتش را کنترل و با آن‌ها دست و پنجه نرم کند؟

معرفی و دانلود کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟

کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟ (َSocial Skills matter) نوشته‌ی کریستین شواب (Christine Schwab) و کاساندرا فلورا (Kasandra Flora) یکی از بهترین منابع برای آموزش این مهارت به کودکان است. این کتاب مرجعی مناسب و کاربردی برای والدین و مربیانی است که به دنبال راه‌هایی برای کمک به کودکان در توسعه‌ی احساسات و مهارت‌های عاطفی هستند. این کتاب مجموعه‌ای از کاردستی‌ها و تصاویر زیبا و بانمک است که کودکان می‌توانند آن‌ها را مونتاژ، رنگ‌آمیزی و یا با کمک والدینشان مطالعه نمایند. در این کتاب آموزنده نه تنها به شکل عملی راه‌حل‌هایی برای مواجهه با موقعیت‌های مختلف ارائه شده بلکه به کودکان آموخته می‌شود که چطور باید با دیگران معاشرت کنند، دست به انتخاب‌های خوب و مناسبی بزنند و دستورالعمل‌ها را دنبال کنند. برخی از موقعیت‌های طرح‌شده در این کتاب از این قرارند: «وقتی ناراحت هستم»، «وقتی باید صبر کنم» «وقتی کلافه هستم» و «وقتی امتحان دارم».

کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟ به کوشش لیلا کاشانی وحید به فارسی بازگردانده شده و توسط انتشارات مهرسا به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب پرورش مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی کودکان

مجموعه کتاب پرورش مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی کودکان نوشته‌ی کریستین شواب و کاساندرا فلورا متشکل از کتاب‌هایی‌ست که در آن‌ها تلاش شده با زبانی دوستانه و صمیمی در باب مضامین اخلاقی مختلف سخن گفته و راه و روش تعامل با دیگران و هم‌سن و سالان به کودکان آموزش داده شود. از عناوین کتاب‌های این مجموعه‌ی هفت جلدی که توسط انتشارات مهرسا منتشر شده، می‌توان به «سلام آدم‌های دنیای من»، «مدرسه برای ما بچه‌ها کلی برنامه داره»، «بفرمایید! من الان بهش احتیاج ندارم!» و... اشاره کرد‌.

کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان 5 تا 8 ساله، والدین و مربیان آن‌ها مناسب است و می‌تواند در جهت تربیت احساسات و آموزش مهارت‌های اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد.

در بخشی از کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟: پرورش مهارت‌های حفظ آرامش و مدیریت احساسات می‌خوانیم

بعضی وقت‌ها مجبورم منتظر سرویس مدرسه بمانم. سرویس مدرسه گاهی سروقت نمی‌آید و دیر می‌کند. من در آرامش منتظر می‌مانم و سعی می‌کنم به چیزهای دیگری فکر کنم؛ مثل ماشین اسباب‌بازی‌ام که خیلی دوستش دارم و فکر کردن به آن مرا خوشحال می‌کند. بعضی وقت‌ها به کمک نیاز دارم، اما هیچکس نمی‌تواند بلافاصله به من کمک کند. در این مواقع، سعی می‌کنم با آرامش بنشینم. منتظر می‌شوم تا کسی بتواند به من کمک کند. بعضی وقت‌ها که معلم من در حال صحبت کردن است، چیزهایی به ذهنم می‌رسد که باید بگویم. در این مواقع تلاش می‌کنم با آرامش منتظر بمانم تا صحبت معلمم تمام شود. بعضی وقت‌ها مجبور می‌شوم در مطب پزشک یا دندانپزشک منتظر بمانم. ممکن است مجبور شوم مدتی طولانی منتظر بمانم. اشکالی ندارد چون پزشک یا دندانپزشک مشغول معاینه‌ی افراد دیگر است.

فهرست مطالب کتاب

وقتی ناراحت هستم
وقتی باید صبر کنم
وقتی می‌خواهم موضوعی را مطرح کنم
وقتی باید چیزهای جدید را امتحان کنم
وقتی پاسخ «نه» می‌شنوم
وقتی بچه‌های دیگر ناراحت هستند
وقتی دیگران مرا مسخره می‌کنند
وقتی صداهای آزاردهنده می‌شنوم
وقتی کلافه هستم
وقتی امتحان دارم
وقتی بعضی چیزها در زندگی تغییر می‌کنند
وقتی اتفاقی که می‌خواهم، پیش نمی‌آید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟: پرورش مهارت‌های حفظ آرامش و مدیریت احساسات
نویسنده،
مترجملیلا کاشانی وحید
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-600-98166-5-1
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟

برای دریافت کتاب ای وای! حالا می‌توانم چه کارهایی بکنم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.