معرفی و دانلود کتاب از ریاضیات متنفرم!

عکس جلد کتاب از ریاضیات متنفرم!
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از ریاضیات متنفرم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از ریاضیات متنفرم! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از ریاضیات متنفرم!

کتاب از ریاضیات متنفرم! نوشته‌ی مریلین بارنز، کتابی است که هم عاشقان ریاضیات و هم آنان که از ریاضیات متنفرند، باید بخوانند. این کتاب، باعث می‌شود کودکان دید خود را نسبت‌به سخت، خشک و به‌دردنخور بودن ریاضیات تغییر دهند و ریاضی را جوری که واقعا در زندگی عادی به کار می‌آید، بیاموزند؛ یعنی شیرین و کارآمد!

درباره‌ی کتاب از ریاضیات متنفرم!

ریاضی یکی از آن درس‌های چالش‌برانگیز است که کودکان، فارغ از این که چقدر باهوش هستند، ممکن است از آن خوششان نیاید. این که آدم‌ها چه دیدی نسبت به ریاضیات داشته باشند، به ویژگی‌های مختلفی بستگی دارد. عموما یک معلم بد، خانواده‌ای که از ریاضیات متنفرند، تجربه‌ای از ناکامی در حل مسائل و... می‌تواند باعث شود کودکان ریاضی را دوست نداشته باشند!

برعکس آن هم هم صادق است. کافی است معلم خوبی داشته باشید که درس ریاضی را درست تدریس می‌کند یا خانواده‌ای که به ریاضی عشق می‌ورزد و از آن نمی‌ترسد؛ آن‌وقت است که ریاضی به نظرتان جذاب‌ترین درس دنیا می‌آید. اما باید دانست ریاضیات همان چیزی است که ذهن شما را سازمان می‌دهد، باعث می‌شود نگاهی منطقی به همه‌ی پدیده‌ها داشته باشید و دنیا را بهتر درک کنید. پس یادگیری درست ریاضیات، خصوصا در دوران دبستان، برای کودکانی که به آینده‌ی روشن آن‌ها امید داریم، یکی از ضروریات است. خبر خوب این است که کتاب از ریاضیات متنفرم! (The I Hate Mathematics! Book) سال‌هاست با روش‌های خاص خود کودکان و نوجوانان زیادی را به ریاضیات علاقه‌مند کرده.

مریلین بارنز (Marilyn Burns) که جایزه‌ی لوئیز هی را برای نقش تأثیرگذارش در آموزش ریاضیات، دریافت کرده، کتاب از ریاضیات متنفرم! را به کودکانی تقدیم می‌کند که از ریاضیات بدشان می‌آید. او با لحن طنز و خلاقیت بسیار، از ابتدای کار، این اطمینان را به کودکان می‌دهد که عیبی ندارد از ریاضیات متنفر باشند یا در آن ضعیف عمل کنند؛ حتی عیبی هم ندارد تکالیف ریاضی‌شان را حل نکنند؛ اگر می‌خواهند کمی در زمینه‌ی ریاضی پیشرفت کنند و گلیمشان را از آب بیرون بکشند می‌توانند با او همراه شوند. سپس با تمرینات، پیشنهادات و آزمایش‌های جالب، کاربرد ریاضی را در زندگی عادی به کودکان نشان می‌دهد.

بازی‌هایی که مریلین بارنز در کتاب از ریاضیات متنفرم! به کودکان می‌آموزد، مهم‌ترین مباحث ریاضی دبستان را به صورت ساده‌شده و البته مفهومی به آن‌ها یاد می‌دهد تا بتوانند با درک جدیدی که پیدا می‌کنند مسائل را بهتر حل کنند. پیشنهادات و آزمایشات ریاضی که در کتاب ذکر شده‌اند، به قدری جذاب هستند که به‌زودی، کل اعضای خانواده را درگیر خود می‌کند، اما کودکان به تنهایی هم توانایی اجرای آن‌ها را دارند.

نقاشی‌ها و تصاویر کتاب، که کاری از مارتا وستون (Martha Weston) است، علاوه بر بانمک و جذاب بودن، کاملا در راستای آموزش‌هاست و کمک می‌کند مطالب ارائه شده در کتاب را بهتر بفهمیم. ترجمه‌ی کتاب نیز که به همت هایده غلامی انجام شده است، با لحن طنز اصلی کتاب مطابقت دارد. کتاب از ریاضیات متنفرم! را انتشارات طلایه به چاپ رسانده است.

کتاب از ریاضیات متنفرم! برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب از ریاضیات متنفرم! برای همه‌ی کودکان 9 تا 12 ساله، چه آن‌ها که از ریاضیات متنفرند و چه آنان که این درس را دوست دارند، جالب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب از ریاضیات متنفرم! می‌خوانیم

پیش از آن‌که آشپزخانه‌تان را بگردید در مورد این سوال فکر کنید. می‌توانید تصور کنید یک موز چند ضلع دارد؟ اگر ساعت 9 شب است و موزی در آشپزخانه نیست، مجبور خواهید شد از حافظه‌تان کمک بگیرید؛ یا می‌توانید به بهترین دوستتان زنگ بزنید و ببینید در خانه‌ی آن‌ها موز وجود دارد. آیا همه‌ی موزها اضلاع یکسانی دارند؟ آیا اصلا موز ضلع دارد؟ آیا می‌توان به یک الگوی ثابت در موزها دست یافت؟ اما روی موز توقف نکنید. شما تازه شروع کرده‌اید. الگوهای زیادی در مواد غذایی وجود دارد؛ از آن‌ها غافل نشوید. آن‌قدر مثال‌های شگفت‌انگیزی از تقارن در آشپزخانه هست که ذهن را دچار اغتشاش کند.

فهرست مطالب کتاب

یک شروع خوب
ریاضیات خیابانی
برش‌هایی در پیاده‌رو
نزدیک شدن به کبوترها
نزدیک شدن به مردم
تحقیق در پیاده
چرا بند کفش نه؟
یک باغ توپولوژیک
چه وقت حرف 0 با حرف D یکی می‌شود؟
کارهایی که می‌توان در کابین تلفن انجام داد
31 طعم
چطور می‌توانید یک شکل پیچیده را بدون جنگ و جدال بکشید
چند تا دست دادن؟
تفکر منطقی بیشتر
شاید بزرگترها آن‌قدرها هم که شما فکر می‌کنید باهوش نباشند
شستن ظرف‌ها
کله‌گنده
ریاضیات بدنی بیشتر
ضرب پیشانی
قدری نسبت بیشتر
یک تمرین دیگر
یک دقیقه برای عبور
خرگوش و ریاضیدان‌ها
استوانه‌ها
معماها
چند معمای بیشتر
کارهایی که می‌توانید وقتی سرماخورده‌اید انجام بدهید
چه کسی نیاز به سقف دارد؟
رقم‌شناسی عظیم
خلال دندان
مربع‌سازی
صحبت کردن به زبان ریاضی
ساختن جعبه‌های بدون در
مشکل جعبه‌های کارخانه
جعبه‌های بیشتر چطور؟
عدد اول
یک نمایش شعبده‌ی ریاضی
25 ریالی که کوچک می‌شود
گیره‌های کاغذ دست در دست هم
کارت‌های زیرک
کلک قدیمی «کدام دست»
حرکت جادویی
ترفند معروف پاسخ پیش از پرسش
کش پلاستیکی حرف‌شنو
ترفند بزرگ حلقه و ژاکت
چطور می‌توان همیشه یک برنده بود
سم - یک بازی دوستانه
مسابقه برای 20
یک عدد ویژه مثل یک عدد ویژه عمل می‌کند.
نقطه‌بازی
گوگل مضحک
شاخه‌ها
یک موز چند ضلع دارد؟
یک موز چند ضلع دارد؟
بیش از آن‌چه که می‌خواهید درباره تقارن بدانید
بیش از یک راه (برای بریدن یک موز)
خشک کردن ظرف‌ها
بی‌نهایت در هیچ کجا نیست
سوال: کجا 10 به‌علاوه‌ی 3 می‌شود 1؟
سوال: چه وقت 3 به‌علاوه‌ی 1 مساوی 4 نیست؟
عدد پی
هنر احتمال
خوب حدس‌زدن (یا سکه‌ی شانس)
شانس چیست؟
شرکت بیمه‌ی روز تولد
یک پالیندروم واقعی
چرا ریاضی شبیه به بازی پینگ‌پونگ است؟
احتمال الفبایی
چه وقت یک پاسخ اصلا سرگرم‌کننده نیست؟
درباره‌ی این کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از ریاضیات متنفرم!
نویسنده
مترجمهایده غلامی
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-964-2925-20-9
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب‌های کمک آموزشی دبستان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از ریاضیات متنفرم!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب از ریاضیات متنفرم!

برای دریافت کتاب از ریاضیات متنفرم! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.