معرفی و دانلود کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان

عکس جلد کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان

سید سعید قره یالی در کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان به توضیحِ انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخته و شرح می‌دهد که چرا باید آن‌ها را به‌عنوان جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی قرار داد، انواع این انرژی‌ها چه هستند و چطور می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

درباره‌ی کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان

بی‌شک هر بار که پای صحبت‌های کارشناسان سوخت و محیط زیست نشسته‌اید، شنیده‌اید که سوخت‌هایی مانند بنزین و گاز رو به اتمام‌اند و استفاده از این سوخت‌ها تا چه اندازه به طبیعت، حیوانات و حتی سلامت خود ما آسیب رسانده است. حتما بارها و بارها پیش خودتان فکر کرده‌اید که در این باره چه می‌توان کرد و صرفه‌جویی شما در استفاده از این سوخت‌ها تا چه اندازه در تغییر شرایط موثر خواهد بود. حال تصور کنید که به یک منبع انرژی در اعماق زمین و در آسمان دسترسی دارید که هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و همیشه می‌توان از آن‌ها بهره برد. استفاده از این انرژی‌ها و سوخت‌ها هیچ آسیبی به طبیعت وارد نخواهد کرد و سلامت شما را نیز مورد تهدید قرار نخواهد داد. شگفت‌انگیز است، انرژی‌های تجدیدپذیر دقیقا به همین شکلند. بگذارید دقیق‌تر در این باره صحبت کنیم.

انرژی‌های تجدیدپذیر، از منابع مختلفی مانند نور خورشید، باد، آب جاری و جزر و مد دریاها به دست می‌آیند. این انرژی‌ها پایدارند، اغلب آلودگی تولید نمی‌کنند یا آلودگی‌شان نسبت به سوخت‌های فسیلی نظیر بنزین و گاز به شدت کم است و با استفاده از آن‌ها می‌توان از محیط‌زیست و طبیعت محافظت کرد. البته استفاده از این انرژی چالش‌هایی نیز دارد. برای بهره گرفتن از این انرژی‌ها نیاز به تجهیزات مختلفی است که گرانند اما به هر جهت نسبت به سوخت‌های فسیلی برتری دارند.

حال که از اهمیت این نوع سوخت‌ها آگاه شدیم، چطور می‌توانیم استفاده از آن‌ها را در جامعه بیشتر رواج دهیم و استفاده از سوخت‌های فسیلی را به حداقل برسانیم؟

یکی از راه‌های استفاده‌ی کمتر از سوخت‌های فسیلی، فرهنگ‌سازی در این رابطه در اجتماع است. برای این کار باید از کودکی، افراد را با انواع و فواید انرژی‌های تجدیدپذیر آشنا کرد و درباره‌ی مضرات استفاده از سوخت‌های فسیلی به آن‌ها توضیح داد.

کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان نوشته‌ی سید سعید قره یالی در همین زمینه به رشته‌ی تحریر در آمده است. نویسنده در این کتاب با زبان ساده و بهره‌گیری از شکل‌های کارتونی جالب و جذاب، به شرح انواع انرژی‌های تجدیدپذیر برای کودکان و نوجوانان پرداخته است. او ابتدا توضیح داده که انرژی‌های تجدیدپذیر چه هستند، چرا باید مورد استفاده قرار بگیرند، چطور می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و در نهایت هم به سراغ معرفی انواع و اقسام این انرژی‌ها مانند انرژی خورشیدی و... رفته است.

کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان توسط انتشارات موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کودکان و نوجوانان، همچنین والدین و آموزگاران آن‌ها که می‌خواهند انواع انرژی و فواید استفاده از آن‌ها را به فرزندان و دانش‌آموزان بیاموزند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان می‌خوانیم

انرژی فتوولتاییک، انرژی حاصل از تبدیل مستقیم نور خورشید به الکتریسیته است و در حال حاضر بیشترین استفاده از انرژی خورشیدی با این روش است. در برخی کشورها برای تولید برق، نیروگاه‌های فتوولتاییک ساخته شده است. پیل فتوولتاییک یا همان سلول خورشیدی (نوری)، انرژی فتوولتاییک را تولید می‌کند. پیل‌های نوری غالبا از سیلیکون نیمه‌هادی ساخته می‌شود. نور خورشید از فوتون تشکیل شده است. فوتون‌های هر طیف از نور خورشید انرژی مشخصی دارد. در برخورد نور خورشید با سلول خورشیدی، ممکن است فوتون‌ها جذب و یا منعکس شود و یا اینکه از آن عبور کند. فقط فوتون‌های جذب شده در پیل نوری، انرژی الکتریسیته تولید می‌کند. به محض اینکه الکترون‌های سیلیکون (نیمه‌هادی‌ها)، انرژی کافی کسب کند، جای خود را در داخل اتم ترک کرده، به طرف سطح خارجی (سطحی که به طرف نور خورشید است) سلول خورشیدی حرکت می‌کنند.

وقتی الکترون‌ها جای خود را ترک می‌کنند، به جای آن‌ها حفره تشکیل می‌شود. از آن‌جایی که تعداد الکترون‌ها زیاد است و هر الکترون بار منفی حمل می‌کند، وقتی در سطح خارجی سلول خورشیدی جمع می‌شود باعث به هم خوردن تعادل بار الکتریکی بین دو سطح خارجی و سطح پایینی سلول خورشیدی می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ای بر انرژی‌های نو
انرژی چیست؟
انرژی خورشیدی (Solar energy)
خورشید
مزایا
معایب و مضرات
انرژی از خورشید (Solar Energy From the sun)
انرژی فتوولتاییک
حرارت خورشیدی
دستگاه‌های نیروی گرمای خورشیدی
صفحه‌ی خورشیدی (Solar Dish)
برج نیروی خورشیدی
انرژی خورشیدی
معایب استفاده از انرژی خورشیدی
انرژی فتوولتاییک
بعضی از مزایای استفاده از سلول‌های خورشیدی
آموزش ساخت صفحات خورشیدی در منزل با کمترین هزینه
انرژی آبی
محدوده خدمات
بخش‌های اصلی نیروگاه برق - آبی
انتخاب مکان مناسب برای نیروگاه آبی
انواع طبقه‌بندی در نیروگاه آبی
توربین
مقدمه‌ای بر کنترل دور توربین آبی
گاورنرهای توربین‌های آبی
سه نوع عمده از این تاسیسات
تجهیزات مکانی نیروگاه
تشریح عمومی گاورنر
تشریح عمومی گاورنر الکترومکانیکی
گاورنر الکترومکانیکی
گاورنر الکتروهیدرولیک
قسمت الکترونیکی گاورنر
قسمت‌های مختلف سیستم GOVERNOR DESK
قسمت هیدرولیکی گاورنر
سروموتور (servomotor)
کنترل دور توربین فرانسیس
توضیحی درباره گشتاور و سرعت توربین آبی
مجزا از شبکه
میزان سرعت
حدود پره‌های هادی
افت دائمی سرعت
نیروگاه برق آبی در جهان
مزایای نیروگاه آبی
معایب نیروگاه آبی
کلیاتی درباره انرژی باد
تاریخچه استفاده از انرژی باد
منشاء باد
توزیع جهانی باد
اندازه‌گیری پتانسیل انرژی باد
قدرت باد
مزایای بهره‌برداری از انرژی باد
آینده انرژی باد در ایران
پتانسیل‌سنجی سطحی انرژی باد
بادسنج‌ها و انواع آن‌ها
پتانسیل باد در ایران
نقشه‌ها و اطلس‌های موجود باد
استحصال انرژی از باد (توسط توربین‌های بادی)
این توربین‌ها چگونه کار می‌کنند؟
انواع کاربرد توربین‌های بادی
انرژی، باد و محیط‌زیست
انرژی جزر و مد چیست؟
این انرژی در کجا مورد استفاده بوده و است؟
انرژی جزر و مد سدی چیست؟
ژنراتورهای جزر و مدی جریانی
انرژی هسته‌ای چیست و چه کاربردی دارد؟
انرژی هسته‌ای چیست؟
نیروگاه انرژی هسته‌ای
کیک زرد
غنی‌سازی اورانیوم
زباله‌های هسته‌ای
چرخه سوخت هسته‌ای
عملیات داخلی یک راکتور هسته‌ای آب سبک
عملیات راکتور هسته‌ای آب سبک
الکتریسیته زمین گرمایی
زیست توده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات117
زبانفارسی
شابک978-600-124-933-4
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان

برای دریافت کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر و کاربرد آن برای کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.