معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول

عکس جلد کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول

سید سعید قره یالی در کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول به معرفی تاسیسات ساختمانی، انواع و اجزای آن‌ها، نحوه‌ی عملکرد و روش‌های نگهداری و تعمیر این تجهیزات می‌پردازد. تاسیسات ساختمان، اعم از تمام امکانات و ابزارهای مورد استفاده در ساختمان، مانند امکانات سرمایشی و گرمایشی، برقی، آب و فاضلاب، امنیتی و غیره، همه ابزارهایی هستند که برای ساده‌تر کردن و بالا بردن کیفیت زندگی ساکنان یک ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. نویسنده در این کتاب به معرفی و آموزش جامع تاسیسات حرارتی، تاسیسات استخر، تاسیسات گازرسانی و تاسیسات سرمایشی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول

حتماً تا به حال اصطلاح تاسیسات ساختمانی به گوشتان خورده؛ تاسیسات ساختمان دقیقاً شامل چه بخش‌هایی است؟ در تعریف کلی تاسیسات ساختمان می‌توان گفت که تاسیسات، شامل تمام امکانات، تجهیزات و ابزارهایی است که برای رفاه و آسایش ساکنان ساختمان نصب و تجهیز شده‌اند. تاسیسات ساختمان تشکیل شده از امکانات متنوعی مانند لوله‌کشی آب، گاز یا فاضلاب، ابزارهای حرارتی و برودتی، تجهیزات امنیتی، سیم‌کشی ساختمان و دیگر ابزارهایی است که در جهت رفع نیازهای مختلف ساکنان ساختمان به کار گرفته شده‌اند. اهمیت و نقش این تجهیزات در زندگی روزمره تا حدی است که در صورت خرابی یا از کار افتادن هر کدام از آن‌ها در ساختمان، فعالیت‌های ساکنان مجموعه مختل خواهد شد.

سید سعید قره یالی با توجه به نقش حیاتی تاسیسات ساختمانی در زندگی روزمره‌ی ما و در راستای اهمیت امر آموزش و آگاه‌سازی افراد درباره‌ی این موضوع، دست به تألیف کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول زده است. این کتاب به معرفی تاسیسات سرمایشی، تاسیسات گازرسانی، تاسیسات حرارتی و تاسیسات استخر پرداخته. او در عین آشنا کردن خواننده با کلیت این تجهیزات، به معرفی انواع ابزارهای ضروری مورد استفاده‌ی آن‌ها، اجزا و عناصر اساسی، روند عملکرد هر یک از این تاسیسات، و در نهایت روش‌های نگهداری و تعمیر این ابزارها پرداخته است. به عنوان انسان‌های مدرنی که برای رفع ساده‌ترین نیازهای خود به این امکانات و ابزارها وابستگی پیدا کرده‌ایم و بدون اغراق می‌توان گفت بقای خود را مدیون استفاده از تاسیسات ساختمانی هستیم، به نظر لازم و ضروری است که حداقل اطلاعات و دانشی از نحوه‌ی عملکرد این ابزارهای اساسی داشته باشیم. با مطالعه‌ی این کتاب و آشنایی با این موارد، نه تنها با نحوه‌ی عملکرد ابزارهایی که به صورت روزمره با آن‌ها سر و کار داریم آشنا خواهیم شد، بلکه با یادگیری اطلاعات آموزش داده شده در کتاب قادر خواهیم بود برخی از اساسی‌ترین نیازهای روزمره‌ی خود، مانند نصب، تعمیر و تجهیز تاسیسات ساختمانی را رفع کنیم. یادگیری این اطلاعات همچنین می‌تواند در درک بهتر عملکرد تاسیسات ساختمان، انتخاب ابزارها و تجهیزات مناسب، و در نتیجه استفاده‌ی بهینه از آن‌ها اطلاعات مفیدی در اختیارمان بگذارد.

در بخش اول کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول با انواع تجهیزات گرمایشی مانند موتورخانه و پکیج، و عملکرد اجزای آن آشنا شده و مزایا و معایب هر یک از این سیستم‌ها را در مقایسه با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. بخش دوم کتاب به معرفی عناصر، اجزا و ابزارهای اساسی تاسیسات استخر و جکوزی پرداخته و نحوه‌ی عملکرد هر یک از این اجزا و موارد امنیتی آن‌ها را آموزش می‌دهد. بخش سوم کتاب به آموزش سیستم گازرسانی و لوله‌کشی گاز خانگی به صورت مختصر اختصاص یافته است. بخش چهارم کتاب به معرفی انواع سیستم‌های سرمایشی، شامل سیستم سرمایش آب و هوا، تقسیم‌بندی انواع آن، اجزای مختلف و عملکرد هر یک از آن‌ها و مزایا و معایب هر یک پرداخته است. بخش پنجم کتاب به عنوان واژه‌نامه‌ی تاسیساتی منبع جامعی را برای آشنایی با اصطلاحات تخصصی ضروری در رابطه با تاسیسات ساختمان در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

برای مطالعه‌ و یادگیری کتاب راهنمای جامع تاسیسات به دانش پیشینی از مهارت‌ها و ابزارهای فنی احتیاجی ندارید. کتاب پیش رو به قلم سید سعید قره یالی و به همت انتشارات دیباگران در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب راهنمای جامع تاسیسات به تمام افرادی که به دنبال منبع مناسبی برای آشنایی با تاسیسات فنی ساختمان هستند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول می‌خوانیم

مشعل گازسوز

  • مشعل گازسوز برای احتراق گاز طبیعی طراحی شده و حجم یا دبی سوخت گاز لازم در این مشعل‌ها، از عبور از فیلتر گاز توسط شیر برقی کنترل شده و هوای لازم برای احتراق آنها، توسط یک دمنده که بر روی محور موتور نصب شده است، تأمین می‌گردد.
  • دبی هوای ورودی توسط دمپر هوایی که در بدنه‌ی مشعل نصب شده است بر اساس ظرفیت آن به صورت دستی یا موتوری کنترل می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: تاسیسات حرارتی
بخش 2: محاسبات تاسیسات استخر
بخش 3: تاسیسات گازرسانی
بخش 4: تاسیسات سرمایشی
بخش 5: واژه‌نامه‌ی تاسیساتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-622-218-346-2
موضوع کتابکتاب‌های تأسيسات
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول

برای دریافت کتاب راهنمای جامع تاسیسات - کتاب اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.