معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی نوشته‌ی بهزاد جعفریان و سید سعید قره یالی، انواع سیستم‌های گرمایش مرکزی ساختمان‌ها را تشریح می‌کند و ساختار و تجهیزات موتورخانه را توضیح می‌دهد. این راهنمای کاربردی پس از صحبت در مورد دما و فشار، سیستم‌های VRF را معرفی می‌کند، از انرژی میترها می‌گوید و تکنولوژی بویلرهای چگالشی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی

یکی از شیوه‌های مدرن برای گرم کردن ساختمان‌ها، استفاده از سیستم‌های گرمایش مرکزی است. در این مدل، یک موتورخانه‌ی واحد و مرکزی وجود دارد که وظیفه‌ی ایجاد حرارت را بر عهده دارد و این گرما را از طریق لوله‌هایی سرتاسری به رادیاتورهای داخل ساختمان منتقل می‌کند. گرمایش مرکزی به خاطر فوایدی که دارد امروزه به شکل گسترده‌ای در ساختمان‌های بزرگ و متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از منابع کاربردی برای آشنایی با این سیستم، کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: ​​​​​​​شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی نوشته‌ی بهزاد جعفریان و سید سعید قره یالی است. اثر پیش رو تلاش دارد ساختار گرمایش مرکزی را توضیح دهد و تجهیزات ضروری آن را تشریح کند. این تاسیسات بخش‌های مختلفی دارد که امروزه به‌نسبت گذشته مدرن‌تر و پیشرفته‌تر شده‌اند. کتاب پس از توضیحات مختصر در مورد مفهوم دما و فشار، به قسمت‌های مختلف این سیستم، همچون مشعل و پمپ می‌پردازد و ویژگی‌های هر یک را شرح می‌دهد.

تا چند دهه‌ی پیش برای گرم کردن ساختمان‌ها عموماً از بخاری استفاده می‌شد. اما مسأله این بود که این دستگاه خیلی پرمصرف بود و انرژی زیادی به هدر می‌داد. مشکل بعدی این بود که بخاری بیشتر برای فضای داخلی مناسب بود و نمی‌شد فضاهای عمومی‌تر مثل لابی‌ها و سالن‌ها را با آن گرم کرد. این‌چنین بود که ایده‌ی سیستم گرمایش مرکزی شکل گرفت. بر این اساس، در ساختمان، یک موتورخانه‌ی بزرگ تأسیس شد تا بتوان با کمک آن گرمای کل را تأمین کرد. حسن این سیستم این بود که هدررفت انرژی به‌مراتب کمتر بود و می‌شد آن را بهتر تحت کنترل داشت. برای مثال در فصول گرم این امکان وجود داشت که گرمایش مرکزی را خاموش کرد تا صرفه‌جویی قابل‌توجهی در آب و گاز به وجود آید. اما گرمایش مرکزی آن‌چنان‌که به نظر می‌رسد ساده نیست و سازوکار به‌نسبت پیچیده‌ای دارد. این پیچیدگی هم به ساختار سیستم برمی‌گردد و هم مربوط به تجهیزات آن است. دیگ، مشعل، و رادیاتور ازجمله وسایل ضروری موتورخانه به شمار می‌روند که باید به‌دقت انتخاب و نصب شوند. چون هر اشتباهی هزینه‌ی مادی و معنوی زیادی در پی خواهد داشت و به ساختمان هم آسیب جدی می‌زند. بهزاد جعفریان و سید سعید قره‌یالی در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: ​​​​​​​شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی به همه‌ی این موارد اشاره کرده و شیوه‌ی نصب و اجرای آن‌ها را توضیح می‌دهند. موضوع دیگری که این راهنما به آن اشاره دارد معرفی انواع سیستم‌های VRF یا VRV است. نویسندگان پس‌ازآن به میترها می‌پردازند و از انواع آن می‌گویند. در پایان نیز تکنولوژی و ویژگی‌های بویلرهای چگالشی را مورد بحث قرار می‌دهند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: ​​​​​​​شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی

مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی نشر دیباگران، شامل کتاب‌هایی خودآموز است که انواع مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را از سطح پایه و به‌صورت گام‌به‌گام آموزش می‌دهند. در این مجموعه تابه‌حال بیش از 50 عنوان کتاب به انتشار رسیده که به آموزش مشاغلی همچون مکانیک خودرو، برق و تأسیسات ساختمان، عمران، حسابداری، خیاطی و... پرداخته‌اند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: ​​​​​​​شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این راهنما به مهندسان مکانیک و تکنسین‌های فنی ساختمان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی می‌خوانیم

در سیستم‌های گرمایی با آب، در اثر افزایش دما حجم آب افزایش یافته و بنابراین حجم افزایش یافته باید به محفظه‌ای هدایت شود و تا هنگامی که سیستم خاموش و سرد می‌شود و کاهش حجم می‌یابد مجددا به درون سیستم انتقال یابد. به این محفظه‌ها، منبع انبساط گفته می‌شود. منابع انبساط به سه نوع باز، بسته و ترکیبی تقسیم می‌شوند، منابع انبساط علاوه بر جبران انبساط و انقباض آب، تامین فشار سیستم و آبگیری را نیز انجام می‌دهند. هر دیگ بایستی یک منبع انبساط مجزا داشته باشد که مستقیما به دیگ متصل شده باشد، زیرا اگر چند دیگ دارای یک منبع انبساط مشترک باشند در صورت تعمیر و یا خارج از سرویس بودن هر کدام از دیگ‌ها، ارتباط آن‌ها با منبع انبساط بایستی توسط شیر قطع گردد و از طرفی طبق مقررات و جهت ایمنی نبایستی بین منبع انبساط و دیگ هیچ‌گونه شیری وجود داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: دما
فصل دوم: فشار
فصل سوم: سیستم‌های VRF
فصل چهارم: انرژی‌میتر
فصل پنجم: بویلرهای چگالشی گازسوز زمینی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات179
زبانفارسی
شابک978-600-124-870-2
موضوع کتابکتاب‌های تأسيسات
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: شناخت و کاربرد تاسیسات حرارت مرکزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.