معرفی و دانلود کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi

برای دانلود قانونی کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi

کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi تألیف علیرضا بابازاده و محمدمهدی ذوالفقاری، این رایانه‌ی تک بُردی را معرفی می‌کند و می‌کوشد نحوه‌ی راه‌اندازی و پیکربندی آن را آموزش دهد. این راهنما که برای مبتدیان نوشته ‌شده، راه‌اندازی GPIO و فعال کردن SSH رزبری پای، طریقه‌ی کنترل آن از راه دور و ده‌ها دستور پرکاربرد این سیستم را معرفی می‌کند.

درباره‌ی کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi

در سال‌های اخیر تکنولوژی کامپیوتری به شکل سرسام‌آوری رشد کرد و توسعه یافته است. بااین‌وجود هنوز بخش‌هایی از دنیا به این سیستم دسترسی ندارند یا به‌سختی می‌توانند آن را تهیه کنند. به همین دلیل بنیاد رزبری پای تصمیم گرفت کامپیوتری بسیاری کوچک و ارزان ابداع کند تا این مشکل برطرف شود. رایانه‌ی تک بردی رزبری پای محصول همین پروژه است که تحول بزرگی در صنعت کامپیوتر رقم زد. کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi تألیف علیرضا بابازاده و محمدمهدی ذوالفقاری، به معرفی همین رایانه می‌پردازد و می‌کوشد شیوه‌ی راه‌اندازی آن را توضیح دهد. این کتاب در ابتدا ساختار این برد را تشریح می‌کند و نشان می‌دهد که از چه اجزایی تشکیل‌ شده. در ادامه از کاربردهای متعدد آن می‌گوید و نحوه‌ی پیکربندی‌اش را گام‌به‌گام آموزش می‌دهد. این راهنما به افراد مبتدی و علاقه‌مندان کمک می‌کند تا بتوانند شخصاً این سیستم را راه‌اندازی کنند و از آن استفاده نمایند.

رزبری پای فقط از یک برد تشکیل شده که در اندازه‌ی یک‌کف‌دست یا کارت اعتباری است. ایده‌ی این برد از سال 2006 مطرح شد و نهایت سال 2011 به شکل عمومی عرضه شد و در دسترس عموم قرار گرفت. ازآنجایی‌که فلسفه‌ی پروژه ارائه‌ی یک سیستم ارزان‌قیمت بود، خیلی از اجزای کامپیوترهای معمول از روی آن حذف شد و تنها ضروری‌ترین قطعات باقی ماند. از سوی دیگر این قطعات هم معمولاً ارزان و کم‌حجم و کم ظرفیت بودند تا هزینه به حداقل ممکن برسد. مجموعه‌ی این عوامل از رزبری پای، یک رایانه‌ی کاربردی و قابل‌حمل ساخت که می‌شد از آن برای سرگرمی، کارهای محاسباتی سطح پایین یا استفاده از اینترنت استفاده نمود. انعطاف‌پذیری و کاربردهای به نسبت وسیعی که داشت باعث شد این پروژه ظرف مدت کوتاهی به محبوبیت برسد؛ تا جایی که حالا سیستم‌عامل‌های مختلفی برای آن عرضه شده. علیرضا بابازاده و محمدمهدی ذوالفقاری در کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi، پس از مرور مبانی این سخت‌افزار، نحوه‌ی راه‌اندازی GPIO و فعال کردن SSH را یاد می‌دهند. آن‌ها در ادامه شیوه‌ی کنترل از راه دور این رایانه را می‌آموزند و درنهایت بیش از چهل دستور پرکاربرد این سیستم را معرفی می‌کنند.

کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi برای چه کسانی مناسب است؟

دانش‌آموزان، دانشجویان و علاقه‌مندان به کامپیوتر و برنامه‌نویسی می‌توانند از این منبع بهره ببرند.

در بخشی از کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi می‌خوانیم

قدرتمند بودن یکی از مزیت‌های اصلی رسپبری پای است. رسپبری پای مانند یک کامپیوتر توانایی انجام چندین وظیفه را در یک زمان داراست. برای افرادی که پروژه‌های پیچیده مانند یک ربات هوشمند می‌سازند یا پروژه‌هایی که نیاز به کنترل با استفاده از اینترنت را دارند، رسپبری پای بهترین انتخاب است. رسپبری پای می‌تواند به یک وب سرور، سرور، VPN پرینت سرور، سرور پایگاه داده و شود. اگر میخواهید چشمک زدن یک LED را کنترل کنید، آردوینو گزینه‌ی مناسبی است اما برای کنترل صدها LED با استفاده از صفحات وب، رسیپبری پای بهترین گزینه است.

رسپبری پای 40 برابر از آردوینو سریع‌تر است. با استفاده از رسپبری پای می‌توانید ایمیل ارسال کنید، موسیقی گوش دهید، فیلم اجرا کنید، وارد اینترنت شوید و ده‌ها کار دیگر انجام دهید. همانطور که قبلاً هم گفته شد رسپبری پای دارای حافظه، پردازنده، پورت‌های، USB + پورت اترنت و … است و برای انجام بسیاری از کارها نیازی به سخت افزار خارجی ندارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: رزبری پای چیست؟
فصل دوم: RASPBERRY PI
فصل سوم: استفاده از شبکه سیمی برای رزبری پای.
فصل چهارم: پیکره‌بندی اولیه رزبری پای
فصل پنجم: آموزش راه‌اندازی GPIO رزبری پای
فصل ششم: آموزش استفاده از کابل کنسول در RASPBER
فصل هفتم: فعال کردن
فصل هشتم: آموزش کنترل از راه دور رزبری پای با VNC
فصل نهم: دستور پرکاربرد رزپری پای

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-622-218-075-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سخت افزار
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi

برای دریافت کتاب الفبای آموزشی Raspberry Pi و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.