معرفی و دانلود کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان

برای دانلود قانونی کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان

زندگی در دنیای امروز بدون استفاده از فناوری دشوار است و بدون آن نمی‌توانیم از پس مسئولیت‌های پرشمار روزمره بربیاییم؛ یکی از این فناوری‌ها آردوینو است. کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان نوشته‌ی محمدمهدی ذوالفقاری و محمد انصار این علم را که به مهندسی برق الکترونیک و نرم‌افزار مرتبط است، با بیانی ساده برای نوجوانان و جوانان، توضیح می‌دهد. آردوینو از دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار تشکیل شده و هدف آن برنامه‌دهی و برنامه‌ریزی به قطعات الکترونیکی و در نهایت آسان‌سازی انجام پروژه‌های مهندسی است.

درباره‌ی کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان

تصور کنید که در جاده‌ای دور از خانه مشغول لذت‌بردن از مناظر طبیعت هستید و می‌خواهید چند روزی را به دور از محیط شهر و خانه بگذرانید، اما در میان راه یادتان می‌افتد که اجاق گاز را خاموش نکردید و کسی هم نزدیک منزلتان نیست تا این کار را انجام دهد. در این شرایط چه چیزی به شما کمک می‌کند؟ یکی از فناوری‌هایی که در این وضعیت می‌تواند این مشکل را در کسری از ثانیه حل کند، آردوینو است؛ البته به شرطی که پیش از وقوع اتفاق، آن را برای شرایط بحرانی آماده کرده و کدهای لازم را در اختیارش گذاشته باشید. اگر نگران آن روز هستید و می‌خواهید به جای نیمه‌کاره رهاکردن سفر و برگشتن به خانه برای خاموش‌کردن اجاق گاز، به راهتان ادامه بدهید و خیالتان راحت باشد که علم این کار را برایتان انجام می‌دهد، به سرعت برای یادگرفتن آردوینو اقدام کنید. کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان با بیانی ساده و به‌طور جامع این دانش را در اختیار طرفداران تکنولوژی قرار می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان

در وهله‌ی اول باید بدانید آردوینو یک پلتفرم است که با کمک دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار خود، کنترل‌گرهای قطعات الکترونیک را تنظیم و مدیریت می‌کند. در آغاز برای ساخت آردوینو باید یک میکروکنترل‌گر AVR تهیه و آن را به سیم USB وصل کنید. سپس یک کامپایلر را روی آردوینو قرار دهید تا زبان برنامه‌نویسی ارائه شده را به زبان مناسب تغییر دهد و پیاده‌سازی کند. محمدمهدی ذوالفقاری و محمد انصار، نویسندگان این کتاب، توضیح می‌دهند که چگونه تمام ارتباط میکروکنترل‌گر با سیستم رایانه و دریافت کدهای هدف، فقط با یک کابل USB صورت می‌گیرد و به پروگرامر نیاز ندارد و سرعت انجام پروژه در پلتفرم آردوینو نیز، بالاتر از سرعت سایر مدارهای دیجیتالی است.

کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان، نمونه‌هایی از آردوینوهای کاربردی مانند Arduino Nano را نام می‌برد. در این آردوینو سنسور دما و نور، شتاب‌سنج و یک میکروفن وجود دارد. کاربرد آن، هم در پروژه‌های بزرگ و مهم است هم در خانه‌های مسکونی. محمدمهدی ذوالفقاری و محمد انصار شبیه‌ساز آردوینوی Vintronics را نیز به‌عنوان کامل‌ترین شبیه‌ساز موجود معرفی می‌کنند، زیرا این شبیه‌ساز می‌تواند بدون سخت‌افزار، تست یک طرح را کامل کند. استفاده از آردوینو با توجه به کم‌هزینه بودن و سرعت بالای آن، در آینده‌ی نزدیک به یکی از اولین گزینه‌های طراحان پروژه‌های گوناگون برای انجام کارشان تبدیل خواهد شد.

کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان، به کوشش مؤسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران چاپ شده و در اختیار خوانندگان گرامی قرار گرفته است.

کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب همان‌طورکه از نامش مشخص است، برای نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند با فناوری آردوینو آشنا شوند و به دانش الکترونیک و برق علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان می‌خوانیم

همه آردوینوها (به‌جز تعداد محدودی) دارای یک رابط USB هستند که از طریق آن آردوینو را به کامپیوتر وصل کرده و به‌وسیله همان درگاه، آردوینو را پروگرام می‌کنیم. درگاه USB از طریق یک مبدل (usb to ttl) به سریال تبدیل می‌شود و آردوینو از طریق همان پایه‌های RX و TXپروگرام می‌شود. در واقع آردوینو یک AVR یا ARM است که روی یک فیبر سوار شده و از طریق یک مبدل usb to ttl با کامپیوتر ارتباط برقرار می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آردوینو و شروعی متفاوت در دنیای الکترونیک
آردوینو چیست؟
برتری آردوینو در چیست؟
شروع کار با آردوینو
معرفی منوها و تنظیمات آردوینو
آپلود کردن کد
معرفی 5 برد آردوینو پرکاربرد
فصل دوم: شبیه‌سازهای آردوینو
1- برد بورد مجازی برای آردوینو
2- شبیه‌ساز آردوینو با نرم‌افزار VIRTRONICS
3- رابطه برنامه‌نویسی CODEBLOCKS ARDUINOهمراه با شبیه‌ساز
4- شبیه‌ساز آردوینو SIMUINO
5- شبیه‌ساز مدار آردوینو 123D
فصل سوم: شروع کار با ARDUINO
شروع کار
دستورات قواعدی زبان آردوینو
انواع داده در آردوینو
متغیر
دستورات مربوط به پورت‌ها
مثال‌های مربوط به پورت‌ها
دستورات تأخیر در آردوینو
مثال‌های مربوط به دستورات تأخیر
پایه‌های LED
فصل چهارم: ارتباط سریال با ARDUINO
ارتباط سریال در آردوینو
ارتباط آردوینو با کامپیوتر
دستورات ارسال دیتای سریال در آردوینو
دستورات دریافت دیتای سریال در آردوینو
کنترل نور LED
پرسش‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-622-218-058-4
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی نوجوان، کتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان

برای دریافت کتاب فناوران جوان: الفبای آموزشی ARDUINO برای نوجوانان و جوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.