معرفی و دانلود کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi

عکس جلد کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi

کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi تألیف حسین سیدی و اشکان طالبی، سیستم رایانه‌ای رزبری پای را معرفی می‌کند و شیوه‌ی برنامه‌نویسی در آن را گام‌به‌گام آموزش می‌دهد. این راهنمای کاربردی زبان برنامه‌نویسی پایتون و مبانی ابتدایی آن را تشریح می‌کند، سیستم‌عامل لینوکس را توضیح می‌دهد و درنهایت نحوه‌ی راه‌اندازی و اجرای یک پروژه‌ی پایتون را در رزبری پای یاد می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi

یکی از پروژه‌های جذاب و تأثیرگذار کامپیوتری در سال‌های اخیر، توسعه‌ی رایانه‌ی تک بُردی رزبری پای بود. این کامپیوتر کوچک که ابعادش در حد کارت اعتباری است، در ابتدا قرار بود فقط یک سیستم ارزان‌قیمت باشد. رایانه‌ای که به توسعه‌ی فناوری کمک می‌کرد و این امکان را می‌داد تا تمام مردم دنیا به کامپیوتر دسترسی داشته باشند. اما به‌مرور قابلیت‌های دیگر هم آن کشف شد تا جایی که حالا به شکل حرفه‌ای نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi تألیف حسین سیدی و اشکان طالبی تلاش دارد این رایانه را معرفی کند و ساختار آن را توضیح دهد. این راهنما نشان می‌دهد که رسپبری پای از چه قطعاتی تشکیل شده و چطور می‌توان آن را راه‌اندازی و اجرا کرد. کتاب اما بیشتر از سخت‌افزار بر روی نرم‌افزار متمرکز است و می‌خواهد کدنویسی با این سیستم ساده و ارزان را یاد بدهد.

سخت‌افزار رزبری پای با فلسفه‌ای ساده شروع شد؛ اینکه کامپیوتری قابل‌حمل و بسیار ارزان طراحی شود تا بتوان از آن در پروژه‌های ساده‌ی فنی استفاده کرد. نسل اول این رایانه که در سال 2011 توسعه یافت فقط با سیستم‌عامل لینوکس کار می‌کرد. اما رزبری پای محدود به پروژه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی نمایند. متخصصان خیلی زود پتانسیل این برد را کشف کردند و فهمیدند انعطاف قابل‌توجهی دارد. بااینکه سطح سخت‌افزار خیلی بالا نبود ولی از آن برای کارهای ساده‌ی محاسباتی و سرگرمی استفاده می‌شد. به همین خاطر بسیاری از پروژه‌های کوچک را با این برد طراحی کردند و به نتایج موفقی دست یافتند. پس‌ازآن این سیستم هم توسعه پیدا کرد تا جایی که حالا توان کار با سیستم‌عامل‌های مختلف را دارد و کاربردهای گسترده‌تری پیدا کرده است. امروزه در استریم‌های پخش آنلاین، سخت‌افزارهای محاسباتی یا حتی در ساخت سرورها از رزبری پای استفاده می‌شود.

یکی از قابلیت‌های دیگر این برد، امکان برنامه‌نویسی با آن است. حسین سیدی و اشکان طالبی در کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi زبان پایتون را انتخاب کردند و به خواننده نشان دادند که چطور در رزبری پای کد بنویسند و اجرایش کنند. بر همین اساس آن‌ها ابتدا مبانی پایتون را مرور کردند و برخی از دستورهای اصلی آن را توضیح دادند. در ادامه به سیستم‌عامل لینوکس پرداختند و فضای آن را شرح دادند. درنهایت در فصل آخر یک پروژه‌ی عملی را مطرح کردند و گام‌به‌گام یاد دادند که چطور با پایتون برنامه‌اش را بنویسند و با رزبری پای آن را اجرا نمایند.

کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi را موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi برای چه کسانی مناسب است؟

برنامه‌نویسان مخاطب اصلی این کتاب هستند و می‌توانند آن را مطالعه نمایند. همین‌طور دانشجویان و علاقه‌مندان به کامپیوتر هم می‌توانند از این منبع استفاده کنند.

در بخشی از کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi می‌خوانیم

رزبری پای هم یک کامپیوتر است و بالطبع اولین قدم راه‌اندازی این بورد، نصب سیستم‌عامل است. چند نوع سیستم‌عامل مختلف برای رزبری پای وجود دارد که در اینترنت می‌توانید به‌تفصیل در مورد آن‌ها مطالعه کنید. در این کتاب، اساس کار بر اساس کار با سیستم‌عامل رزبین است. رزبین در واقع یکی از توزیع‌های لینوکس
است که ویژه بوردهای رزبری پای طراحی شده است. برای نصب سیستم‌عامل مراحل زیر را طی می‌کنیم. هرچند رزبری یک کامپیوتر کامل است اما برای راه‌اندازی اولیه به تجهیزاتی نیاز داریم:

مانیتوری که از پورت HDMI پشتیبانی کند؛
کابل HDMI؛ یک عدد SD کارد کلاس 10 که از نظر حافظه می‌تواند بین 4 الی 32 گیگ باشد.
توصیه می‌شود حافظه 8 گیگابایتی انتخاب فرمایید؛
موس و کیبورد، USB تمام موس و کیبوردهای استاندارد توسط رزبریپای پشتیبانی می‌شود؛
یک عدد کابل اترنت یا مودم وایفای متصل به اینترنت؛
یک عدد آداپتور 5 ولت 2000 میلی‌آمپر، البته می‌توانید از شارژر اسمارت فون‌هایی که دارای خروجی حداقل 700میلی‌آمپر هم هستند استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: راه‌اندازی اولیه رزبری پای
فصل دوم: آشنایی با زبان پایتون
فصل سوم: دستورات شرطی و حلقه‌ها در پایتون
فصل چهارم: آشنایی با لینوکس
فصل پنجم: برنامه‌نویسی و انجام پروژه در رزبری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات155
زبانفارسی
شابک978-622-218-093-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سخت افزار، کتاب‌های آموزش برنامه نویسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi

برای دریافت کتاب مرجع کامل رزبری پای RaspBerry Pi و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.