معرفی و دانلود کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور

عکس جلد کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور
قیمت:
۱۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور

کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور نوشته‌ی مریم چارلی هم‌چون نقشه‌ی راه مختصر و مفیدی برای ازدواجی موفق و سعادتی ابدی است. حتما تا به حال بسیار پیش آمده که نسبت به انتخاب‌ میان چیزها دو دل باشید. اما اگر قرار باشد که درباره‌ی شریک آینده‌ی زندگی‌تان تصمیم‌گیری کنید چه‌طور؟ باز هم می‌توان با شک‌وتردید چنین تصمیم مهمی گرفت؟ این کتاب را بخوانید تا پاسخ این پرسش‌ها را بیابید.

درباره‌ی کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور

پیدا کردن سعادت و خوشبختی همواره یکی از غایی‌ترین و مهم‌ترین اهداف بشر بر روی کره‌ی زمین بوده است. یکی از راه‌های دست‌ یافتن به آن آرامش ابدی نیز یافتن شریک مناسب زندگی است، فردی که ما تصمیم می‌گیریم او را برای یک زندگی ابدی کنار خود انتخاب کنیم و پای این تصمیم می‌مانیم. اما این تصمیم همیشه به شیرینی روزهای اولیه‌ی خود باقی نمی‌ماند، زمان می‌گذرد و ابعاد تصمیم اشتباه‌مان کم‌کم بر ما آشکار می‌شود. در این لحظات تلخ است که معمولا آرزو می‌کنیم ای‌کاش چیزهای بیش‌تری راجع‌به ازدواج می‌دانستیم و با آگاهی بیش‌تری چنین تصمیم مهمی می‌گرفتیم. مریم چارلی در کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور با لحنی روان و به شکلی واضح و مختصر به شرح کلیدی‌ترین مسائل مورد اهمیت در ازدواج می‌پردازد.

مریم چارلی کارشناس ارشد مشاوره است، او در این کتاب با ارائه‌ی تاریخچه‌ی مختصری از ازدواج بحث خود را آغاز می‌کند و در ادامه با ارائه‌ی تعریفی از ازدواج، به بیان مراحل انتخاب همسر می‌پردازد. او از چهار مرحله‌ی انتخاب همسر به‌صورتی پله‌وار یاد می‌کند. اولین پله در این مسیر مربوط به جوانب ظاهری و روحیات کلی است و افراد باید این مرحله را به‌صورت تنها سپری کنند و نظر شخصی خودشان را مقدم بر نظر اطرافیان بدانند. بلندترین و آخرین پله نیز مربوط به تصمیم‌گیری برای پایبندی به یک تعهد طولانی مدت است که فرد نیاز دارد زمان زیادی را صرف این مرحله کند.

کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور برای پیشگیری از مرتکب شدن به اشتباهاتی رفتاری که می‌تواند به آسانی لحظات شیرین ازدواج را به کام‌مان تلخ کند، پیشنهاد می‌کند تا مواردی را در رفتارمان تغییر دهیم. مواردی که اغلب از ذهنیت اشتباه ما نشئت می‌گیرند. مریم چارلی این موارد را این چنین بر می‌شمارد: تعمیم بیش‌ازحد مسائل، برچسب زدن و سرزنش کردن، تفکر همه یا هیچ، داشتن انتظارات غیرواقعی و...

کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر برای افرادی که قصد ازدواج و تشکیل خانواده را دارند و در انتخاب همسر آینده‌‌‌ی‌ خود با سوالات و تردیدهایی مواجه شده‌اند مفید و آگاهی‌بخش خواهد بود.

در بخشی از کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور می‌خوانیم

زمانی‌که فرد به یک شناخت نسبی از طرف مقابل رسیده باشد می‌تواند برای شناخت بیشتر به مشاور مراجعه کند. مشاوره یک فرآیند یاری‌رسانی و توانمند‌سازی افراد است که در آن مشاور برای مراجع، بارش فکری ایجاد کرده و کمک می‌کند تا به شناخت و آگاهی بیش‌تری نسبت به موضوع برسند. مشاوران و روانشناسان می‌توانند تا حد ممکن از بروز یک‌سری مشکلات و مسائل در افرادی که می‌خواهند با هم ازدواج کنند پیشگیری نمایند و تناسب‌سنجی‌های شخصیتی آن‌ها را بررسی نمایند و برخی قابلیت‌ها و شایستگی‌های آنان را یادآور شوند؛ به این‌ترتیب یک مشاور به افراد کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرند.

پس در واقع آنان در کنار مراجعین خود و در یک قایق پارو می‌زنند و در این سفر اکتشافی همواره هم‌راه و یاری‌رسان آنان خواهند بود. او با یک چیدمان دقیق و سنجیده هم‌راه با دانش و بینش و تجربه خود و هم‌چنین با کمک گرفتن از اطلاعات و داده‌های مراجعین و ایجاد اعتماد و همکاری صمیمانه با آن‌ها به یک جمع‌بندی نسبی و مشخص از رابطه می‌رسد. یکی از دقیق‌ترین ابزارهای تشخیص که در روند این فرایند مهم به کمک مشاور می‌آید، انواع تست‌ها و آزمون‌های مختلف در این حیطه است. در واقع مشاور با کمک این آزمون‌ها و تفسیر دقیق و سنجیده آن‌ها به شناخت و درک بهتری از دو طرف خواهد رسید.

فهرست مطالب کتاب

تاریخچه ازدواج
تعریف ازدواج
مراحل انتخاب همسر
ستون‌های اصلی ازدواج
ملاک‌های ازدواج
دلایل نادرست برای ازدواج
قواعد ازدواج
اشتباهات شناختی
افرادی که برای ازدواج مناسب نیستند
نقش مشاور در مشاوره پیش از ازدواج
نقاط ضعف‌ و قوت طرفین
تناسب‌ها و سنخیت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات35
زبانفارسی
شابک978-600-7849-31-6
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور

برای دریافت کتاب ازدواج آگاهانه و نقش مشاور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.